Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 8:05 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Sob Kwi 16, 2011 1:33 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
Moj pomysl na poprawe chlodzenia w silniku simsona, bez dospawywania zeber (szczegolnie pomocne w SR, gdzie nie ma miejsca na zebra wieksze niz 1,5 cm).

Pomysl generalnie powstal dawno, ale nie mialem okazji go wykonac. Swoj pomysl polaczylem z wymiana glowicy na wieksza, lecz do oryginalnej glowicy jak najbardziej sie nadaje.

Wiaze sie to z podniesieniem glowicy o 0,8mm w gore, co daje okolo 1,6ccm (przy 90ccm) pojemnosci komory spalania, co owocuje spadkiem stopnia sprezania o 0,5-0,8 (gdy mamy stopien 11:1, po zastosowaniu patentu bedziemy mieli ok 10,2:1 - 10,5:1)

Zapotrzebowanie:
-czas 30 - 60 minut, zalezy od precyzji, zdolnosci, materialu i narzedzi
-nozyce to metalu
-blacha alu (w moim przypadku wymiary to dl 300mm, szer 140mm gr 1mm)
-imadlo
-wiertarka, wiertla (przynajmniej jedno, srednica 5-7mm)
-inny material sluzacy do przytrzymania gietej blachy (ja uzylem kawalek plaskownika)
-krazek, kamyczek szlifierski, walec, do wyrownania krawedzi wewnetrznych i zewnetrznych
-walec, talerz, pierscien lub inny przyzad o wymiarach rownych lub zblizonych do srednicy tloka (ja uzylem starego tloka, sprzed szlifu)

A teraz do rzeczy.

1. Bierzemy material - blache alu
Image

2. Przykladamy glowice pod ktora bedziemy giac blache, centrujemy, zaznaczamy otwory na szpilki czyms ostrym (ja uzylem srubokreta)
Image

3. Odrysowujemy srednice tloka, srednice wewn rantu glowicy (ja przylozylem stary tlok)
Image

4. Nawiercamy wiertarka blisko siebie otwory, okolo 2-3mm od krawedzi odrysowanej
Image

5. Wyrzucamy ze srodka material, szlifujemy rant wewnatrz, kamyczkiem, walcem szlifierskim lub innym sprzetem, nawet pilnikiem. Nawiercamy zaznaczone otwory na szpilki
Image

6.Przymierzamy wywiercona uszczelke na szpilki, podginamy na imadle blache tak, zeby uniosla sie na rowni z gumowymi tlumikami drgan zeber cylindra.
Image
Image

7. Nakladamy glowice, zaznaczamy ostrym narzedziem (ja uzylem srubokreta) dokad siega glowica
Image

8. Podginamy blachy do gory 3-4mm za koncem glowicy i zaznaczonym miejscem (ja podgialem mniej wiecej pod katem 70-90 stopni).
Image
Image

9. Obcinamy ranty, szlifujemy ostre krawedzie. Po obcieciu i wyszlifowaniu, polecam nalozyc troszke silikonu za szpilki w celu przytrzymania uszczelki na srodku do celow montazowych, oraz chwilowe skrecenie na czas schniecia silikonu (20 min?)
Image

10. Koncowy efekt prezentuje sie tak:
Image
Image

Porownanie, po lewej 85cc z glowica s70 na uszczelce z lekkim daszkiem nad kroccem (ten sam material, lecz mniejszy gabaryt), po prawej moj silnik, z roztoczona glowica od Yamahy RD 50 oraz wstawionymi zebrami z uszczelki
Image

Dziekuje za obejrzenie oraz komentarze i sugestie. Pozdrawiam, Antonio.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 8:14 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 7:55 pm
Posty: 64
Miejscowość: Siedleczka
Pojazd: ROMET CHART 210 Elektronik
FIAT 126p EL
ROMET 50 T1
A czy to w ogóle pomaga? Daje to coś , sprawdzałeś ???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 8:39 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Powiem jedno, żywcem skopiowane... Druga sprawa nic to nie da...
Zmniejszasz komore tym samym tracisz moment obrotowy i moc jakim dysponuje silnik...

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 6:00 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
Zywcem skopiowane, bo to jest moje, to co, mam oddzielnie pisac na wszystkich forach ten sam poradnik?

A co do efektu - jest zauwazalny.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 6:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
O ile zmniejszyła się temp. silnika jak to sprawdziłeś i jak dokonałeś pomiaru temp.?

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Sob Cze 25, 2011 10:02 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
15-20 stopni celsjusza. Pozyczylem od znajomego hydraulika laserowy pistolet do mierzenia temperatury
http://allegro.pl/pirometr-termometr-la ... 09350.html
cos takiego, ale wyzszej klasy.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Sob Cze 25, 2011 10:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Czy posiadasz komorę w której miałeś ustawioną idealnie taką samą temp. ? Wiadomo temp. otoczenia się zmienia, do tego dochodzi używanie silnika w jakich obr. itd. Dla mnie zbędny ,,bajer,, który nic nie da 20stopni na takim żeberku ? nie da rady...

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ulepszenie chlodzenia bez spawania (wszystkiestarsze 2-suwy)
PostWysłany: Sob Cze 25, 2011 11:08 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
Podalem przedzial tolerancji 5 stopni, nie wiem na jakiej podstawie sadzisz, ze zrobilem to w odizolowanym pomieszczeniu ze stala temperatura. Pomiaru dokonalem w ten sam dzien, temperatura otoczenia roznila sie nie wiecej niz 2-3 stopnie. Charakterystyka taka sama, rozpedzanie i 4 minuty V-max, hamowanie do zera i pomiar temperatury w okolicach swiecy.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 24 Queries | GZIP : Off ]