Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[youkimoto pioneer] kilka pytań o rózne rzeczy
https://motokirc.pl/problemy-tech-f51/kilka-pyta-o-rozne-rzeczy-t21510.html
Strona 1 z 1

Autor:  micho a [ Wto Wrz 01, 2009 8:09 pm ]
Temat postu:  [youkimoto pioneer] kilka pytań o rózne rzeczy

witam
zainteresowałem sie troche tym moim skuterkiem na zasadzie jak to działa więc zasypie was masą pytań ( jedna prośba nie wiesz nie jesteś pewny ?-nie pisz głupot nie wprowadzaj w błąd )

Więc na wstępie jest to skuter yukimoto pioneer (jeśli komuś to cokolwiek mówi D.gif ). Z tego co wygogloowałem wynika że ma ten sam silnik co żbiki, sowy itp (silnik baotiana chyba, w instrukcji pisze nazwa silnika: qingqi producent jinan qingqi motorcycle co ltd

Tutaj jest link z jakimś chyba ,,numerem silnika'' może ktoś rozszyfruje
http://img183.imageshack.us/img183/337/img0922.jpg" target="_blank

Teraz z seri co to jest D.gif
http://img6.imageshack.us/img6/1068/img09133333.jpg" target="_blank

1.jakiś węzyk idzie do krócca przy samym cylindrze do czego to jest ??
2. czy po wyglądzie krócca można poznać czy jest zablokowany czy nie ??
3. Pompka paliwa czy elektromagnes od ssania ??

Teraz kolejne Pytania
4. W jaki sposób sie taki gaźnik reguluje ?? on ma jakieś regulacje czy moźna tylko zmieniać dysze ??

http://img34.imageshack.us/img34/4240/img0914y.jpg" target="_blank

5. Co to jest to domontowane do rury wydechowej srebrnego koloru z czego wychodzi gumowy wąż idący do rurki od filtra powietrza ?? Gdzieś znalazłem że to służy żeby częsć spalin wracała do cylindra icon_eek.gif To prawda czy fałsz ??

http://img401.imageshack.us/img401/9504/img0916i.jpg" target="_blank
6. Po co jest ten gumowy wąż idący od obudowy przeniesienia napędu jakieś odpowietrzenie czy co ??

http://img524.imageshack.us/img524/8428/img09200000.jpg" target="_blank

to jest mój moduł zapłonowy i teraz 2 pytania
7.Skoro nie mam słynnego ,,różowego kabelka'' tzn że skuter nie jest blokowany na module czy może być wgrana odpowiednia mapa zapłonu żeby nie przekraczał pewnych obrotów ??
8. Jest ktoś w stanie na oko ocenić ile ten akumulator ma Ah ?? jak go wyciągnąć ??

i kilka pytań na koniec
9. żeby wyregulować zawory trzeba wyciągać silnik z ramy czy nie ??
10. tam w przekładni jest jakiś olej ??
11. ile oleju wchodzi do silnika ?? w instrukcji pisze 0.9 ale jak tyle wlałem to było tak dużo że ledwo bagnet wkręciłem.... On ma normalne smarowanie ciśnieniowe z pompą oleju jak w samochodzie czy jakoś innaczej jest to rozwiązane ?? może sie coś uszkodzić jak oleju jest za dużo ??

ogólnie jestem zadowolony z niego ale ciekawi mnie jak działa D.gif pozatym mam fatalny partacki serwis nic kompletnie nie zrobią zmienią olej jeszcze za dużo wleją skasują 90 zł ( na początku po 500 km nie zmienili wcale) nic ich nie obchodzi na moją sugestie żeby sprawdzić luz zaworowy mechanik spojrzał na mnie jak na idiote i mówi po co ?? jak zacząłem coś mówić o oleju w skrzyni to mówi że tam nie ma oleju.......a on ma już 1900-coś km i jeździ miał jedną awarie i w zasadzie cały czas ma D.gif ale jeździ i chciałbym żeby jeździł dalej
z góry dzięki za odp
pozdrawiam

Autor:  MVVS [ Wto Wrz 01, 2009 8:19 pm ]
Temat postu:  Re: chiński 4t(youkimoto pioneer) kilka pytan o rózne rzeczy

1. Szczerze nie wiem :)
2. Nieda rady, to dopiero po odkręceniu widać jaki jest jego przelot (czy ewentualnie przyblokowany)
3. Elektrossanie :)
4. Myślę że powinno się go jakoś regulować, poszukaj jakiś śrubek wkręconych w korpus gaźnika i nie trzymających żadnych elementów :)
5. Słyszałem że jest to podobno jedna z blokad skuterów i należy to uciąć i zaspawać (ale proszę nie robić tego tylko ze względu na tą wypowiedź, bo nie jestem pewien)
6. Doprowadzenie powietrza do chłodzenia silnika?
7. Może być, chodź wątpię w takie cuda, ponieważ zła mapa zapłonu może szkodzić silnikowi.
8. 12V 5Ah? Strzelam. Najlepiej wyciągnij akumulator i przeczytaj na naklejce.
9. Nie wiem ile tam miejsca jest :)
10. Nie :)
11. Jeżeli masz bagnet to należy nalać oleju do stanu na bagnecie :) Zbyt duża ilość oleju nie jest dobra dla silnika.

Autor:  micho a [ Wto Wrz 01, 2009 9:19 pm ]
Temat postu:  Re: [youkimoto pioneer] kilka pytań o rózne rzeczy

1.to jest końcówka węzyka od tego ścierwa przy wydechu (już rozkminiłem )
5.To wiem ale jak to działa :D
6.no dziś widziałem rometa 777 i w nim do tego służyło :D
10. Własnie nie wiem jaki on ma system smarowania......100lat temu w latach 50 w samochodach był taki system smarowania zwany rozbryzgowym polegał on na tym że wał był nad miską i miał na przeciwwagach czerpaki którymi rozchlapywał olej na siebie i gładź cylindra....tak smarowane były bardzo stare samochody i motocykle.....silnik baotiana jest nieudolną kopią hondy z bodajrze lat 70 ( pamiętajmy że motorower z lat 70 miał rozwiązania z samochodu z lat 40 i dysproporcja ta trwa do dziś w samochodach już normą jest wtrysk w skuterach dopiero wchodzi.....)

takiemu systemowi smarowania nadmiar nie szkodzi natomiast jeśli jest ciśnieniowe to za dużo oleju może uszkodzić pompe.....

pozatym dzięki za odpowiedzi :D mtx rulez <soczek>

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/