Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem
http://motokirc.pl/ogolnie-o-autach-f83/citroen-evasion-1-9-tdi-problem-z-odpalaniem-t35416.html
Strona 1 z 1

Autor:  pawel1men [ Sob Cze 29, 2013 10:52 pm ]
Temat postu:  citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

Witam
Mam problem z autkiem ,a mianowicie bardzo ciężko odpala , trzeba go bardzo długo kręcić bo chyba z 30 sekund i to jak jest ciepły :| . Gdy motor jest zimny o dziwo odpala lepiej . Wiadomo wymieniłem świece , filtry , pompa ustawiona dobrze . Nie wiem z jakiej przyczyny do tego doszło bo auto zostało już takie kupione. Dodam jeszcze , że auto nie zbiera się tak jak na diesla przystało , nie ma tej mocy na niskich obrotach i dlatego myślałem że jest przestawiony na pompie ale jednak jest wszystko ok. Dodam jeszcze , że jak stałem nim raz na lekkiej górce i dałem mu się lekko toczyć i potem wziąłem go na "pych " to odpalił dosłownie od przeskoczenia . Proszę o jakieś porady co to może być bo naprawdę już kończą mi sie pomysły , bo jednak diesel na gorącym silniku powinien palić od strzała.

Autor:  SzyMZek [ Nie Cze 30, 2013 7:52 am ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

Raz tylko spotkałem się z takim przypadkiem. Właściciel twierdził że to wina pompy albo jej sterownika (e34 2.5tds). Po oglądnięciu silnika okazało się że z jednego przewodu ucieka chyba podciśnienie. Wymiana pomogła ale różnicy w mocy nie było. Dziwne masz te objawy :P

Autor:  apollan [ Nie Cze 30, 2013 10:21 am ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

Wygląda na uszkodzoną sekcję wysokociśnieniową w pompie wtryskowej, lub zajechany rozrusznik (było tak, że rozrusznik musi uzyskać 250obrotów silnikiem na minutę, żeby sterownik pozwolił uruchomić silnik). Pompę możesz sprawdzić - na ciepłym silniku połóż w miejsce gdzie wychodzą przewody wtryskowe szmatę i polej to wodą...

Autor:  pawel1men [ Nie Cze 30, 2013 10:37 am ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

apollan napisał(a):
Pompę możesz sprawdzić - na ciepłym silniku połóż w miejsce gdzie wychodzą przewody wtryskowe szmatę i polej to wodą...


Jak będzie źle to jakie będą efekty?

Autor:  apollan [ Nie Cze 30, 2013 12:15 pm ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

Tzn? Musisz schłodzić głowiczkę pompy (ten żeliwny blok) - jeśli wtedy silnik uruchomi się łatwiej to albo pompa na stół, albo wymiana na inną. Teraz widzę że to nie tdi, a td, więc sterownika raczej tam nie ma, rozrusznik odpada. Sprawdź jeszcze luzy zaworowe: 0.7-.23 dolot na zimnym silniku, 0.22-.38 wydech na zimnym silniku. Wiele osób zapomina że auta francuskie mają ręczną regulację luzu zaworowego i wiele kłopotów z tymi silnikami spowodowanych jest niewłaściwym luzem zaworowym. Nawet nowe auta, zwłaszcza benzynowe citroen/peugeot/renault/dacia mają takie rozwiązanie. Sprawdź to i daj znać, jak nie to będziemy myśleć dalej.

Autor:  bigsoft [ Nie Cze 30, 2013 3:15 pm ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

apollan napisał(a):
Wiele osób zapomina że auta francuskie mają ręczną regulację luzu zaworowego i wiele kłopotów z tymi silnikami spowodowanych jest niewłaściwym luzem zaworowym.


Citroen XM 2.1TD 1991 rok, silnik XUD11. Regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez hydrauliczne popychacze zaworowe. Tego typu silnik był stosowany w kilku innych modelach, w Peugeocie 605 bodajże też. Jest też wersja 2,5 TD i tam tak samo luzy kasowane są poprzez popychacze hydrauliczne.

Citroen C5 2.2HDI 2003r - tak samo, hydraulicznie kasowany luz.

No chyba, że nie zrozumiałem i chodziło o coś innego (?).

Co do problemu - wygląda to na pompę, do wymiany (ew. regeneracja).

Autor:  apollan [ Nie Cze 30, 2013 6:35 pm ]
Temat postu:  Re: citroen evasion 1.9 tdi problem z odpalaniem

Dobrze zrozumiałeś, ale mówimy tu o silniku XUD9TF/L lub XUD9TF/Y i w obu przypadkach luzy zaworowe się reguluje, nie ma hydraulicznej kasacji luzów.

Nie twierdzę, że wszystkie (może to źle ująłem) auta francuskie mają ręczną regulację luzów, ale te najpopularniejsze silniki benzynowe spotkane w peugeotach 206, citroenach berlingo, peugeot partner, renault kango, dacia logan, renault clio mają właśnie ręcznie regulowane luzy zaworowe.

Dlatego piszę że w tym evasionie zamiast targać od razu pompę warto sprawdzić luzy zaworowe. A sposób na sprawdzenie pompy(na tyle profesjonalny, na ile ktoś w domowych warunkach może sobie pozwolić) podałem wyżej.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/