Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

BMW E30
http://motokirc.pl/ogolnie-o-autach-f83/bmw-e30-t35658.html
Strona 1 z 1

Autor:  Greg92PL [ Pon Lis 18, 2013 6:03 pm ]
Temat postu:  BMW E30

Witam
Tak jakoś od 2-3 lat podobają mi się stare BMW(E30,E32 i E34,E36 nie jestem zainteresowany)
Mój budżet to skromne 5 tysięcy zł,więc E34 odpada,a E32 ma za duże silniki(tak jakoś perspektywa posiadania 3 litrów pod maską mnie nie bawi,zwłaszcza że nie wyrobię z wachą....)Pozostaje E30,najlepiej z silnikiem 1.8 w benzynie. Co sądzicie o E30?
Na co zwrócić uwagę,co najczęściej się psuje itd?
Jestem z zawodu mechanikiem z dwuletnim stażem,także ogólne pojęcie jako tako o silnikach mam:D
I poszukuje rzeczowych opinii,a nie typu "jak żem butnoł,to coś strzeliło z tyłu i nigdy więcoj nie pojechała".

Nie będzie to samochód do szaleństw,raczej do normalnej jazdy,od czasu do czasu jakiś drag(może raz na 3 miesiące:D). Bardziej wolę szaleć na motorkach niż w samochodach:)

Autor:  Patryk82 [ Pon Lis 18, 2013 10:37 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Bardziej wąska, czy szeroka lampa? (wąska 82'-87', szeroka 87'-94') Fajnym silnikiem z historią jest m10b18 na wtrysku o mocy 105KM, R4 na łańcuchu, jedno z wytrzymalszych (blok służył w silniku s14 w m3, a także w latach 80' w formule, gdzie na jego bazie o pojemności 1,5l z turbodoładowaniem osiągali nawet 1300KM :F ). Dostępny jest on w tej starszej wersji, w nowszej chyba tylko na gaźniku, moc 90KM i oznaczenie 316. Sam za rok doczekam się prawka i takie auto chciałbym sobie sprawić, z tym, że na polskim rynku ciężko wyrwać coś niezajechanego w niekosmicznych cenach, bo i taką e30 318i na allegro ściągniętą co prawda z niemiec i w pięknym stanie, znalazłem za 10k zł... Trochę przesada :D
Aha, jeszcze rozważ silnik 2,7 eta (m20b27, oznaczenie 325e). Jest to dość ekonomiczny silnik zwany benzynowym dieslem z racji swojej charakterystyki (230Nm dostępnych od chyba 3tyś rpm i 122/129KM, wkręca się do ok. 4500 rpm, więc mniej, niż niektóre diesle). Warto trochę o nim poczytać ;)

Autor:  Greg92PL [ Pon Lis 18, 2013 10:58 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Chciałbym 1.8,gdyż wiele negatywnych opinii słyszałem o 1.6,a różnica w spalaniu nie jest tragiczna(bodajże litr na trasie,a w mieście z racji tego,iż 1.6 trzeba wysoko kręcić różnica wynosi 0,4 litra(ponoć)). Szerokie lampiszcze:)

Autor:  Patryk82 [ Wto Lis 19, 2013 12:26 am ]
Temat postu:  Re: BMW E30

O silnikach m40 słyszałem tylko, że trzeba lać odpowiedni olej, full syntetyk, inaczej z silnika robi się bocian ;) IS też fajna sprawa, tylko, że tam już spalanie pewnie podchodzi do tego co w R6 :P

Autor:  Greg92PL [ Sob Lis 23, 2013 11:20 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Czyżby nikt więcej się nie "wypowi"?

Autor:  Pelas [ Nie Lis 24, 2013 5:23 am ]
Temat postu:  Re: BMW E30

ja powiem standardowo, lepiej kupić model starsze auto lub rocznikowo, lecz bardziej zadbane niż nowsze w tej samej cenie ale znowu padło do robienia, co w bmw jest kosztowne i nie przyjemne :P

Autor:  emsi [ Pon Lis 25, 2013 5:16 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

za 5k to albo trzeba dobrze szukać albo kupisz padło, niestety nie są to nowe samochody

Autor:  kuba063 [ Pią Lis 29, 2013 10:32 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Ja mam E34 na sprzedanie. '94, czarna perła, oryginalne fele, oryginalna lotka hella, 2.0 benzyna, automat. Mój ojciec jest drugim właścicielem w polsce. Jak ktos znajdzie rdze to stawiam krate wódki. Pare pierdołek do zrobienia. Do tego komplet zimówek na stalówkach, radio JVC, tuba, hak wbity w dowód itd. Mysle że za 3200-3300 by oddał. Nie trzeba wywalic Bóg wie ile kasy zeby kupic coś fajnego, trzeba dobrze szukac a nie kupowac od cwaniaczków.
http://zapodaj.net/824011fb1eb31.jpg.html
http://zapodaj.net/1f195418f5b95.jpg.html
http://zapodaj.net/6dc1dc74d4a90.jpg.html
http://zapodaj.net/537813b61ce3a.jpg.html
http://zapodaj.net/f48402280eb36.jpg.html

Autor:  Greg92PL [ Nie Gru 08, 2013 8:45 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Które z tych dwóch(E30 oraz E34) lepiej się sprawdzi do trochę sportowej jazdy?
(mam na myśli tylko różnicę w ramach,silniki w tym pytaniu są nie istotne:))

Autor:  MVVS [ Nie Gru 08, 2013 11:08 pm ]
Temat postu:  Re: BMW E30

E30

Autor:  R-Man [ Wto Gru 24, 2013 7:19 am ]
Temat postu:  Re: BMW E30

Najważniejsze to szukaj zdrowej budy. Silnik zawsze można zmienić, a w beemce robi się to w dwa wieczory.
Newralgiczne miejsca w E30 to: podłoga za przednim kołem (łączenie nadkola z podłogą, okolice pedałów), doły słupków A (przednich. Podszybie i po podszybiem pod maską), okolice przednich kielichów, progi i wnęki bagażnika (te za kołami)
Wyszukuj w tych miejscach szpachli, włókna itp. Nawet małych śladów. Zajrzyj pod tapicerki bagażnika, pod dywan itp

Najlepszym silinikiem do E30 jest M50B25, ale on seryjnie nie występował.
Modele od 320 wzwyż miały zawias na tzw grubej ladze, oraz wnetylowane tarcze.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/