Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec
http://motokirc.pl/ogolnie-o-autach-f83/regulacja-parownika-lovato-escort-1-6-zetec-t36079.html
Strona 1 z 1

Autor:  DoMinator94 [ Czw Mar 05, 2015 7:19 pm ]
Temat postu:  regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec

Siema. Wie ktoś moze jak wyregulować parownik lovato pod ten silnik w escorcie. Chce zrobić ta regulacje ponieważ ford pali mi jak smok. Szukałem w Google jak takie coś zrobić ale nic ciekawego tam nie znalazłem. Nie interesują mnie odpowiedzi typu jedz do gazownika zapłać i masz z głowy ponieważ chce to zrobić sam. Najlepiej by bylo jak by ktoś napisał na ile wkręcić ta śrubę na ile tamta :) dzięki z góry za odpowiedzi :)

Autor:  WorseBoy [ Czw Mar 05, 2015 9:13 pm ]
Temat postu:  Re: regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec

Kiedyś znalazłem, okazało się pomocne (aktualnie doszedłem do spalania 6,6L w trasie :P )

Cytuj:
Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG nie wyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący. Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankę paliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do ilości powietrza potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcje to oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.Bogata mieszanka to większa moc, uboższa mieszanka to największa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka po prostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
stabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciążeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawione obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności w korektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraŸnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zubożenia mieszanki po zagranicę palności – lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05.
Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnio odkręcić zawór główny

Autor:  DoMinator94 [ Pią Mar 06, 2015 6:22 am ]
Temat postu:  Re: regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec

Dzięki wielkie wlasnie o takie coś mi chodziło. Myślę ze temat można zamknac

-- Pią Mar 06, 2015 7:53 am --

Jednak regulacja gazu mi nie pomogła. Chodzi mi o to ze ostatnio ford strasznie ciężko odpala na tym gazie , wiem ze powinno odpalać się na benzynie ale on na log odpalany jest niż z 3 lata i wcześniej palił ok a teraz zaczął gasnac na wolnych i ciężko go odpalić z rozrusznika za to na rozciag odpala od razu. Moze ktoś wie wczym moze być problem. Kable en są prawie nowe świece tez

Autor:  WorseBoy [ Pią Mar 06, 2015 9:03 pm ]
Temat postu:  Re: regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec

parownik do remontu :P jak odpalasz na samym gazie to membrany masz pewnie nieźle wydymane lokurva

-- Pią Mar 06, 2015 9:03 pm --

parownik do remontu :P jak odpalasz na samym gazie to membrany masz pewnie nieźle wydymane lokurva

Autor:  DoMinator94 [ Sob Mar 07, 2015 9:23 am ]
Temat postu:  Re: regulacja parownika lovato escort 1.6 zetec

Pewnie masz i racje. Dzięki wielkie

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/