Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

jawa 50"kaczka" modyfikacje.
http://motokirc.pl/modyfikacje-f87/jawa-50-kaczka-modyfikacje-t35811.html
Strona 1 z 1

Autor:  kacperski5350 [ Wto Mar 11, 2014 5:48 pm ]
Temat postu:  jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Witam. Chciałbym "dołożyć" trochę mocy mojej jawce :). Od czego zacząć? Wiem, że dysza w gaźniku ma rozmiar 68, króciec został powiększony (tzn. ten otwór), kolanko wydechowe przycięte o 10cm (dławik z tłumika też wyciągnięty ale w takim stanie kupiłem jawkę, trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek? Chodzi mi o lepszy dźwięk i nie chcę stracić na mocy :D.) Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła". Możecie mi też powiedzieć jak dobrze wyregulować zapłon? Przerwę na platynkach ustawiłem na 0.4mm. Czytałem różne poradniki ale nic z tego nie rozumiem... Ustawiam tłok w gmp później cofam wał i jak chcę ustawić wyprzedzenie zapłonu to za żadne skarby nie mogę tego dokonać. Niedługo będę wymieniał tarcze sprzęgła i tu kolejny problem... Jak ułożyć tarcze? (po jednej stronie tarcza jest wypukła a po drugiej wklęsła, nie chodzi mi o korek tylko o ten metal). Jedni mówią, że tarczę ułożyć wypukłymi stronami na zewnątrz, a inni, że do środka. Jaki olej wlać? (ten do sprzęgła). Czy warto kupować cylinder 60cc (chodzi mi o coś takiego http://allegro.pl/jawa-50-jawka-cylinde ... 66253.html )? I jaką świecę doradzacie? Z tego co czytałem na internecie to świeca odgrywa ważną rolę i ona też może dodać trochę mocy :D.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :).

Autor:  housemdt [ Wto Mar 11, 2014 9:37 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Najpierw zrób silnik tak, żeby chodził jak fabryka przykazała potem ew. możesz się brać za ulepszanie. Powiem Ci jednak z góry, że nie ma to sensu, bo jeśli nie masz masy pieniędzy lub wiedzy z zakresu tuningu i sprzętu typu tokarka,frezarka to nie masz się za co brać. Z 223 nie zrobisz demona prędkości. Dobrze złożony silnik spokojnie śmiga te 60km/h przelotowe. Ja lałem Hipol 75w90, nic mi się nie ślizgało. Cylindra pseudo 60ccm lepiej nie kupuj. To jeden wielki szajs, który nie tylko nie doda mocy lecz może ją obniżyć. Przede wszytskim kup org. tłok, to jest podstawa. Cylinder może być już teraźniejszy ale tłok puchnie więc dobrze mieć z PRL. Świece kup NGK BP7HS lub BP8HS. Ja śmigałem na nich i nie narzekałem. Nie świeca nie doda Ci mocy. Niby jak miała by tego dokonać... :D

Autor:  kacperski5350 [ Wto Mar 11, 2014 11:49 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Ze świecą nie chodziło mi tyle o dodanie mocy tylko o lepsze spalanie mieszanki, a to się wiąże z lepszą pracą silnika :). Tokarki/frezarki nie posiadam :(. Tłok i cylinder mam chyba oryginalny... Jawkę kupiłem bez papierów od ojca kolegi za 100zł, on zaś kupił od starszego pana, który bardzo dbał o tę jawkę. Lecz jawka została pare razy skradziona (od kolegi mojego ojca) i stała 1rok na dworze nie używana dlatego jest teraz w niezbyt świetnym stanie. Myślałem coś nad "lekkim" tuningiem typu zmiana gaźnika, zmiana zębatek, itd. Nie chcę od razu wyżyłować tej jawy, bo mam zamiar nią trochę się pobawić ale trochę więcej mocy zawsze się przyda :D.

Autor:  Artizzz [ Czw Mar 13, 2014 2:20 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Chcesz więcej mocy to kup sobie WSKę, a nie z zabytku robić trupa ojapier

Autor:  kacperski5350 [ Czw Mar 13, 2014 3:56 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Mam zamiar kupić MZ ETZ 251 ale chcę żeby ta jawka też miała trochę mocy... Na każdym forum znajdzie się jakiś typ, któremu coś nie pasuje... Nie masz dla mnie żadnej konkretnej odpowiedzi? Nie chcesz mi pomóc? To proszę Cię abyś nie pisał tutaj zbędnych postów. Mój sprzęt i ja zrobię z nim co zechcę. Próbuję tylko uzyskać tutaj jakichś informacji...

Autor:  housemdt [ Czw Mar 13, 2014 5:12 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Ogarnij najpierw tak jak było w oryginale. Jeśli nie władujesz w silnik powiedzmy 1500zł to nie ma co liczyć na przyrost mocy. Chcesz moc? Kup jakiegś crossa za 2tys(wyjdzie taniej niż ulepszanie 223) coś dostniesz a nie będziesz męczył biedną Jawkę. Mam wrażenie, że chcesz wydać powiedzmy 100-200zł i zapierdalać nie wiadomo ile. Owszem są ludzie, którzy robią z Jawek czy Simsonów istne demony prędkści ale do tego trzeba mieć pasję, czas i pieniądze. A jak słyszę takie coś, że świeca doda Ci mocy to zaraz widzę ten Twój tunning.

"Nie masz dla mnie żadnej konkretnej odpowiedzi? Nie chcesz mi pomóc?"
Owszem czytaj mój pierwszy post. A co do Artizzz-a dobrze Ci radzi więc nie wyjeżdzaj zaraz z roszczeniami.

Autor:  kacperski5350 [ Czw Mar 13, 2014 5:56 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Jak już wspomniałem... Nie chodziło mi dosłownie o przyrost mocy dzięki innej świecy. Po prostu silnik lepiej pracuje jeśli lepiej jest spalana mieszanka. Jak widać nie przeczytałeś mojego wcześniejszego postu... Kurwa czy ja pisze niewyraźnie? Nie chcę jawką cisnąć 100km/h ale chciałbym ją trochę usprawnić.

-- Czw Mar 13, 2014 6:13 pm --

Dobra... Dajmy spokój z tym tuningiem... Jak założyć te tarcze sprzęgła? Bo tarcza z jednej strony jest wypukła a z drugiej wklęsła (sama tarcza, nie korek). I w jakiej kolejności wkładać popychacze?

Autor:  WorseBoy [ Czw Mar 13, 2014 9:06 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

najlepszym usprawnieniem będzie odnowienie silnika na oryginalnych częściach ;) nie ma opcji, żeby silnik złożony na chińszczyźnie teraźniejszej, nawet "tjuningowanej 60ccm" chodził lepiej (szybciej i sprawniej) niż złożony na oryginalnych częściach taak
w ramach tuningu mógłbyś wstawić pseudosporta, ale do wyglądu kaczki za nic on nie pasuje lokurva

Autor:  kacperski5350 [ Czw Mar 13, 2014 9:55 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Z tego co wiem to właśnie w silniku wszystko jest oryginalne. Ale żeby się upewnić to jak to sprawdzić? Są jakieś napisy/znaki na cylindrze, głowicy?

Autor:  Artizzz [ Czw Mar 13, 2014 9:58 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

Wreszcie zrozumiał.

A co do lepszych świec, to może i coś dają w sensie lepszego spalania mieszanki - ale nie w Jawce, gdzie układ zapłonowy jest bieeedny i z ledwością napędza "zwykłą" świecę. Znacznie lepszym pomysłem byłoby zrobienie zapłonu bateryjnego, sprawdzone i przetestowane przez wielu.

Autor:  kacperski5350 [ Czw Mar 13, 2014 10:24 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

W najbliższym czasie spróbuję podłączyć akumulator do jawki tak aby miał ładowanie i wykonać zapłon bateryjny z tego poradnika http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ ... 18676.html . Tylko jestem ciekaw gdzie ma być podłączony ten żółty kabel (na schemacie).

Autor:  przem578 [ Czw Mar 13, 2014 10:53 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

lepiej już zrobić bezstykowy AC-CDI, nie jesteś uzależniony od akumulatora, nie trzeba robić ładowania, eliminujesz przerywacz
koszt jest śmiesznie niski

Autor:  kacperski5350 [ Czw Mar 13, 2014 11:46 pm ]
Temat postu:  Re: jawa 50"kaczka" modyfikacje.

przem do tego zapłonu potrzebowałbym stroboskopu aby go wyregulować... I kompletnie nie wiem jak ten zapłon wykonać :D. Załączyłbyś jakiś link dla kompletnie zielonych :D? Co do zapłonu bateryjnego. Także możecie podesłać jakieś schematy/tutoriale jak zrobić ładowanie i odpowiednio podpiąć wszystko? Ile może kosztować zamontowanie zapłonu bateryjnego i AT-CDI? I czy na allegro/jakichś sklepach internetowych dostanę wszystkie potrzebne cześci (bo w okolicy wątpię, że dostanę takie drobne przedmioty w dodatku do sklepu musze jechac 10km, bo mieszkam na wiosce :D)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/