Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem
http://motokirc.pl/inne-f89/honda-mbx-125-zatarcie-problem-z-t-okiem-t34567.html
Strona 1 z 1

Autor:  ufosi [ Wto Paź 09, 2012 6:43 pm ]
Temat postu:  Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Witam,

Kupiłem kilka dni temu MBXa, nie był na chodzie, po wyczyszczeniu wszystkiego, przeglądnięciu itp. udało się go odpalić, lecz niestety nie nacieszyłem się długo (około 20km). Ale do rzeczy, MBX przez ten czas nie był piłowany a niestety rozleciał się pierścień i zablokował tłok w cylindrze. Jak się okazało po rozebraniu tłok był po kilkukrotnym przytarciu, jeśli nawet nie nazwać tego zatarciem, ale mniejsza z tym.
Okazuje się, że tłok ma wymiar 58mm, cylinder wiadomo trochę na plusie. Jedyne tłoki jakie znalazłem w PL do MBXa to max 57,44mm, na eBayu oraz zagranicznych stronach jest możliwość dostania tłoka do MTXa 58mm ale to już najwyższy nad wymiar...
Ale co najlepsze to patrząc np. na te wymiary:
http://allegro.pl/motojapan-tlok-honda- ... 74973.html
Mój tłok jest inny, wymiary to odpowiednio B: 66-67mm D: 24mm G: 21mm.
Powiedzcie mi o co tutaj chodzi? Przecież tego typu tłok jak jest u mnie nie ma prawa działać, ba nawet obrócić wałem przy oryginalnym cylindrze. Czy te wymiary na aukcji są złe czy co tu może być kombinowane? 2-gie pytanie to od czego może być ten tłok zastosowany (sworzeń 16mm, nie ma okna w tłoku) do tego MBXa?

Proszę o pomoc, bo albo mi zostaje wymiana cylindra albo dalej kombinowanie z tego typu tłokiem.

Dodam jeszcze, że stop tego tłoka to AK-20 a jego jakość wizualna nie wydaje się zbyt ciekawa.

Pozdrawiam

Autor:  przem578 [ Wto Paź 09, 2012 8:22 pm ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Być może ktoś dopasował tłok od innego moto, ale po wymiarach na pewno nikt nie odgadnie od czego :P Zrób zdjęcie może ktoś skojarzy po kształcie. Skoro masz ostatni nad wymiar czeka cię: wymiana cyla/wymiana tulei/dopasowanie innego tłoka. Poprawną opcję musisz wybrać w zależności od opłacalności i twoich umiejętności lokurva

Autor:  ufosi [ Wto Paź 09, 2012 8:37 pm ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Najbardziej interesuje mnie właśnie ta ostatnia opcja ;), z tego co widzę na pierwszy rzut oka to powinien pasować od DT125, ale niestety nadwymiar, który mnie interesuje to niestety tylko firmy Wossner, a to ponad 300zł, coś pokroju meteora, koło 200zł, a najlepiej jeszcze trochę taniej jakby dało radę to już by było super :).

Co do zdjęć to pstryknąłem teraz coś na szybko:
http://imageshack.us/scaled/landing/62/cam00356.jpg
http://imageshack.us/scaled/landing/27/cam00359.jpg
http://imageshack.us/scaled/landing/440/cam00358.jpg

EDIT:

Chyba doszedłem co do tego tłoka.
Jest to tłok od MZ TS 150, rozwiercony na sworzeń 16mm.

Tylko teraz nie wiem co zamontować w jego miejsce, żeby to było w miarę wytrzymałe, skoro nadwymiary oryginalnego się skończyły. Dalej montować tłok od MZ-ki? :D

Autor:  przem578 [ Wto Paź 09, 2012 9:00 pm ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Wygląda mi to na tłok od MZ 150 po szlifie, bo raczej nie jest to z żadnego japońskiego ani włoskiego moto. Typowe rzeźbienie w gównie w celu uniknięcia kosztów. Tłok jakiś powinieneś dobrać bez większych problemów bo wszystkie 125 mają bardzo podobne, ewentualnie można zawsze dać jakąś grubszą podkładkę pod cyla, trochę skrócić płaszcz itp. No i na koniec jedna dobra rada, jak chcesz tani tłok to kupuj od razu parę sztuk :P Z własnego doświadczenia wiem, że lepiej dołożyć te 100 czy 200zł i mieć spokój niż potem miałoby się to non stop zacierać. taak

Autor:  Huberts [ Wto Paź 09, 2012 10:02 pm ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Tanie tłoki zaraz ci spuchną, lepiej raz wydać te 200-300 zł, niż co rusz płacić o 50 i się delikatnie mówiąc - denerwować :)

Autor:  ufosi [ Śro Paź 10, 2012 10:21 am ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Myślałem raczej o meteorze za 200zł, ale widzę, że nie ma tego wymiaru, który mnie interesuje/

Niestety jedyny, który wg. mnie by pasował to ten:
http://allegro.pl/wossner-tlok-58-94-mm ... 79866.html

Z wysokości pasowałoby go trochę skrócić i by chyba było ok. Co o tym sądzicie? Czy ten otwór pod pierścieniami nie będzie przeszkadzał? Minimalnie się różnią zamki pierścienia (o 1mm) ale mam nadzieję, że nie wypadną na okna...

A i przy okazji, zostanie ścianka tulei bodajże trochę więcej 2,0-2,5mm na stronę, czy może tak być? Nie będzie za cieńka?

Autor:  przem578 [ Śro Paź 10, 2012 7:56 pm ]
Temat postu:  Re: Honda MBX 125 - zatarcie, problem z tłokiem

Jeśli w miarę wymiarowo jest ok i zamki różnią się tylko o 1mm to powinien pasować. Otwór pod pierścieniami raczej nie robi różnicy skoro masz tam membranę. Jednak ścianka takiej grubości robiłaby z tego cyla już praktycznie jednorazówkę. Co prawda jeśli dobrze by to było zrobione silnik powinien długo na tym śmigać ale zawsze jest ryzyko. Czy się opłaca to już sam musisz sobie odpowiedzieć...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/