Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 19, 2025 3:27 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 9:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Kamis napisał(a):
2suw musi mieć opór na filtrze powietrza
skoro tak myślisz to ściąg gumę z gaźnika i sie przejedź :)


Ostatnio edytowany przez Konrad, Pią Wrz 07, 2007 4:50 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 10:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Wszystko ma wpływ na silnik, lecz opór na wlocie musi być też dobrany.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 12:21 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A co z tym czeskim filmikiem co gość miał w jawce turbo założone? I szło mu to jak rakieta. Nie dość że tam nie było oporu na wlocie to jeszcze było doładowanie... jak to mi wytłumaczycie?

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 12:25 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
MaximusResetus, proste zwiększenie ciśnienia w końcu sprężania (więcej mieszanki w cylindrze)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 10:10 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
korneliuszo, no to wytłumacz mi po kiego grzyba opór na filtrze? Przeciez to tylko zmniejszy ilośc mieszanki i tym samym ciśnienie w końcu sprężania (mniej mieszanki w cylindrze). ????

[ Dodano: 30 Sierpień 2007, 11:11 ]
przeciez to jedno przeczy drugiemu

[ Dodano: 30 Sierpień 2007, 11:13 ]
Przeciez po to zakłada sie gaźniki o wiekszym przelocie żeby stawiałyy m,niejszy opór i więcej mieszanki szło w cylinder. opór na filtrze wg mnie jest tu jak najbardziej zbędny i im mniejszy tym lepszy.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 1:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
To odpowiedz mi na pytanie dlaczego w ogarze 200 jak i 205 jest tłumnik szmerów ssania ??
Cytuj:
Jak miałem opór na swoim starym zakużonym filtrze to sie ledwo co zbierał,
Ponieważ opór był zbyt duży. Z oporem na filtrze jest tak samo jak z oporem na wydechu. Na zapchanym wydechu jeździ wolniej, ale bez wydechu jest tak samo. Dopiero odpowiednio dobrany opór poprawia MOC


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 3:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Kamis, a wiesz chocoiaż do czego służy tłumik szmerów ssania? Tylko do tłumienia szmerów ssania :) czyli zmniejszania hałasu nic więcej. I po to jest własnie ten opór na wlocie, a nie po to żeby zwiększyć osiągi.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus, Czw Sie 30, 2007 3:35 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 3:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, to może ty wytłumacz nam dlaczego w wyczynowych silnikach dobiera się doświatczalnie długość całego dolotu... Długość, szerkość, przepustowość filtra zależą od charakterystyki silnika!

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 3:40 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
=XawiD=, jeśli chodzi o dwusuwy to może z tego samego powodu jaki musi być tłumik? Tego to akurat pierwsze słyszę no ale jeśli tak jest to ja juz zgłupłem. Jak by nie patrzeć zastosowanie wcześneij wspomnianego turbo przeczy stosowaniu oporu na wlocie. :/

Bo tak sobie teraz pomyślałem że może mieszanka która jest wypychana podczas cofania się tłoka tez dizęki temu oporowi odbija się (tak jak spaliny w tłumiku) i spowrotem jest wpychana do komory korbowej. Ale to tylko gdybanie.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 4:28 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Ja podejrzewam, ze chodzi tez o mieszankę, w końcu kiedyś kończy się możliwość podniesienia iglicy i wtedy będzie za dużo powietrza. gdzieś czytałem, że aby mieszanka była idealna, na 1 część paliwa musi przypadać 14,7 części tlenu (1:14,7), a powietrze to nie tylko tlen, to mieszanka gazów jak wiadomo z podstawówki. Więc wraz z przybytkiem powietrza musi być więcej paliwa, a tego nie da sie zwiększać w nieskończoność, z resztą nawiązując do tematu, simek słynie też z małego spalania, a jak damy taki filtr to trzeba dać więcej paliwa, a co za tym idzie większe spalanie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 6:42 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Z tego co ja wiem to działa na takiej samej zasadzie jak wydech.. część mieszanki powraca w gaźnik a opór powoduje że jej część jest cofana do cylindra.... Innej opcji nie ma :P

A co do turba to większość jest montowana w 4T bo w 2T nie słyszałem albo nie pamiętam :D

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 8:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
simson_s51 napisał(a):
bo w 2T nie słyszałem albo nie pamiętam


Raczej nie słyszałeś :P

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 8:57 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Olo napisał(a):
w końcu kiedyś kończy się możliwość podniesienia iglicy i wtedy będzie za dużo powietrza

To raczej nie to bo od regulacji ilości powietrza jest przepustnica przecież. Zwiększając dawkę powietrza zwiększamy dawkę paliwa i w całym zakresie gazu stosunek paliwa do powietrza jest (a przynajmniej powinien) byc taki sam.

I tu mi się kolejne pytanie nasuwa co daje taki opór powietrza na filtrze kiedy przepustnica jest otwarta np w 1/3 ? Przeciez wtedy opór powietrza na przepustnicy jest znacznie większy niz na tym filtrze. Albo kiedy otworzymy przepustnicę całkiem, a przepustowośc filtra będzie mniejsza niż gaźnika. W mieszance będzie więcej paliwa niż powietrza. Nie powodowało by to zalewania? Albo miaszanka nie będize spalana w całości i cześc benzyny pujdzie ze spalinami :/

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 9:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, właśnie z takiego powodu dostraja się filtr - albo moc na wysokich albo na niskich...

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 30, 2007 9:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
=XawiD=, masz jakieś konkretniejsze informacje na ten temat? Prubowałem cos wyguglowac ale żadnych konketów :/ A z tego tematu dalej nic właściwie nie wiadomo.

[ Dodano: 30 Sierpień 2007, 22:22 ]
A dośc mnie to nawet zainteresowało :) Dobrze wiedzierć jak najwięcej o tuningu, nawet jeśli nie da się tego w naszych motorkach wykożystać. Bo przeciez kiedyś przesiądziemy się na większe sprzęty... ;)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak łatwo zwiększyć moc silnika 023

dawid529

3

2749

Pią Mar 07, 2008 3:53 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czy łatwo by było

BcZee

13

4152

Wto Gru 27, 2005 9:30 pm

DAMIAN Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak tuninfować żeby nie zepsuć silnika (tanio i łatwo)

Adam@pl

1

2269

Pią Mar 30, 2007 4:55 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jak zwiększyć żywotność

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

paabson

18

6457

Pon Sty 29, 2007 4:36 pm

miki1002 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jak zwiększyć przyspieszenie w mz 250???

Marek199-1

6

3583

Pią Sie 31, 2007 9:21 am

mati590 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 19 Queries | GZIP : Off ]