Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Motorynka/pytanie
https://motokirc.pl/pomoce-f18/motorynka-pytanie-t12800-30.html
Strona 3 z 3

Autor:  MVVS [ Śro Cze 04, 2008 9:32 am ]
Temat postu: 

Łowca Śrubek napisał(a):
Całe to zjawisko nazywa się "hamowanie silnikiem" i wykorzystywane jest zazwyczaj (przynajmniej przezemnie) kiedy padną zwykłe hamulce.
Jeżeli ty hamujesz silnikiem podczas normalnej jazdy to ja nie chcę widzieć twojego silnika :/ Hamować silnikiem można, ale silnikiem 4T, ponieważ on jest smarowany niezależnie od ilości gazu, a w 2T to im więcej gazu dasz tym więcej jest smarowany. No chyba, że używasz tego tylko jak ci hamulce padną (ale to raczej tylko po płaskim ci wyhamuje, bo z górki to raczej ci to wiele nie da :/)

Autor:  TaTarka! [ Śro Cze 04, 2008 9:40 am ]
Temat postu: 

tak apropo to co to hamowanie silnikiem xD;d

Autor:  MVVS [ Śro Cze 04, 2008 9:46 am ]
Temat postu: 

Jedziesz na biegu i odejmujesz gaz (silnik nie dostaje paliwa, czyli też nie napędza koła lecz je trochę hamuje).

Autor:  TaTarka! [ Śro Cze 04, 2008 11:05 am ]
Temat postu: 

a jak jade i zachamuje ostro tylnim to motor mi gasnie i sie zapala znowu moze sie cos stac?

Autor:  Jacek-J129 [ Śro Cze 04, 2008 11:58 am ]
Temat postu: 

Pewnie bez sprzęgła wciskasz hamulec, a to nie jest wskazane dla silnika.

Autor:  TaTarka! [ Śro Cze 04, 2008 12:47 pm ]
Temat postu: 

czyli ze sprzeglem hamowac??

Autor:  przem578 [ Śro Cze 04, 2008 1:03 pm ]
Temat postu: 

Cytuj:
czyli ze sprzeglem hamowac??

Tak, tylko ze sprzęgłem bo inaczej będzie Ci gasł silnik.

Autor:  Łowca Śrubek [ Śro Cze 04, 2008 1:14 pm ]
Temat postu: 

Co do hamowania silnikiem, Mvvs, to ja to robię raz na ruski rok, w sytuacjach ekstremalnych

Autor:  TaTarka! [ Śro Cze 04, 2008 6:36 pm ]
Temat postu: 

A niektorzy mowia ze jak sie zbyt duzo razy, lub czesto naciska sprzeglo to moze sie cos stac, prawda to??

Autor:  Łowca Śrubek [ Śro Cze 04, 2008 8:29 pm ]
Temat postu: 

no to trochę logiczne że wszystkie elementy silnika przy intensywnej eksploatacji się wyrabiają i zużywają..... tylko inne są przystosowane do dłuższego służenia właścicielowi, drugie nie.... nap porównaj żywotność trybu I biegu a żywotność tarcz sprzęgłowych przy paleniu gumy...

Autor:  TaTarka! [ Śro Cze 04, 2008 8:32 pm ]
Temat postu: 

czyli moze sie cos stac?

Autor:  Boulik [ Czw Cze 05, 2008 12:16 am ]
Temat postu: 

Nie, jak się zbyt dużo razy naciska sprzęgło to nie może się nic stać. Ważne tylko żebyś albo je wciskał do końca, albo wcale. Szkodliwa dla tarcz jest jazda na półsprzęgle, czyli tak że troche ciągnie, ale nie całkiem. Oczywiście - np. przy ruszaniu trzeba tak robić, ale w czasie jazdy lepiej nie. Chociaż tarcze sprzęgła kosztują 5zł/szt więc nie ma co panikować.

Łowca Śrubek napisał(a):
Co do hamowania silnikiem, Mvvs, to ja to robię raz na ruski rok, w sytuacjach ekstremalnych


Robisz tak taz na ruski rok, bo jeździsz motorynką, gdzie generalnie zmiana z 2 na 1 w czasie jazdy nie jest wskazana. W większym motocyklu bez hamowania silnikiem ani rusz. W zasadzie nie jest możliwe zejście z 6 na luz bez hamowania silnikiem.

Autor:  dedaj4001 [ Pią Lip 04, 2008 2:32 pm ]
Temat postu: 

eeej Boulik, bylisz sie jak sie ciągle sprzęgło naciska to sie tarcze sprzęgłowe zedrą i niebędzie sie dało jeżdzić :)

[ Dodano: 4 Lipiec 2008, 15:33 ]
albo np jedziesz 2 i niemoże uciągnąć i na poł sprzęgle ktoś tak robi po 1/2 roku tarcze do wymiany :)

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/