Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Regulacja Gaźników.
https://motokirc.pl/pomoce-f18/regulacja-ga-nikow-t18062.html
Strona 1 z 1

Autor:  Pumba [ Pon Mar 09, 2009 4:37 pm ]
Temat postu:  Regulacja Gaźników.

Czytam od jakiegoś czasu forum, i wiele tematów jest wynikających z złych regulacji. Podpierając się inną literaturą i opisami postanowiłem tu coś krótkiego na ten temat napisać.

Kontrola gaźnika „wewnątrz”.

Demontaż gaźnika(można odpalić moto na zakręconym kraniku aby paliwo z komory pływakowej się „wypaliło”). W tym celu zakręcamy kranik, wyciągamy wężyk doprowadzający paliwo. Gaźniki przeważnie montowane są na śrubkach m6. W celu demontażu odkręcamy nakrętki i ściągamy gaźnik. Odkręcamy pokrywkę z linką od gazu i ssania. Gdy gaźnik jest poza moto można dokonać oględzin. Jeżeli nie wylaliście nie kropelki paliwa kontrolujemy poziom paliwa w Simsonie ma on mieć około połowy pokrywki od komory pływakowej. Lub dokonać oględzin jak na zdjęciu poniżej.
Image
Sprawdzić czy dysze są nie przytkane(jeżeli sa aby temu zapobiec stosujemy filtr paliwa). Wyczyścić co się da. Poskręcać analogicznie do tego jak rozkręcaliście. Gdy gaźnik mamy poskręcany i wcześniej wylaliśmy paliwo lub „wypaliliśmy”, podpinamy wężyk doprowadzający paliwo. Gaźnik trzymamy prosto. Czekamy aż się napełni. Odkręcamy komorę pływakową i sprawdzamy poziom paliwa(nie podsiadam danych jak on ma wyglądać w innych motorkach niż Simson). W gaźnikach z plastikowym pływakiem nie reguluje się poziomu paliwa ponieważ pływak się nie powinien przestawiać i fabryczne ustawienie jest dobre zazwyczaj.

Regulacja gaźnika.

Regulacje zaczynamy od czyszczenia filtra powietrza oraz upewnienia się o szczelności 100% układu doprowadzającego powietrze. Iglice ustawiamy na środkowym rowku. Następnie dokonujemy oględzin gaźnika w celu rozpoznania śrubek od regulacji. Śrubka, która da się przekręcić ręką zawyżaj z sprężynką widoczną na zewnątrz jest to śrubka od regulacji obrotów. Analogicznie 2 jest od regulowania składu mieszanki( w 16n3 w Simsonie pod plombą tak jakby, tuż przy króćcu). Śrubkę od składu mieszanki ustawiają niektórzy różnie. Ja kręcę i szukam ustawienia pomiędzy tym jak moto się dusi i jak by słychać było, że mu czegoś mało i wchodzi na obroty. Następnie przejechać się kilka kilometrów sprawdzić kolor świecy powinna wyglądać coś jak kawa z mlekiem. Jeżeli jest jaśniejsza za dużo powietrza czarna okopcona za mało powietrza. Jeżeli po ponownych regulacjach moto ma dalej „sucho” należy dobrać większą dyszę. Zaleca się dobór dysz co kilka jednostek. Jeżeli występuje buuu takie przy dodawaniu gazu i świeca jest okopcona, należy upewnić się czy dysze są dobrze dobrane i czy filtr powietrza aby na pewno spełnia swoje zadanie poprawnie. Ewentualnie przystąpić do powtórnej regulacji gaźnika(częstą przyczyną klasycznego buuu jest nie poprawne ustawienie zapłonu).

Każdy silnik jest inny, każdy reaguje na regulacje inaczej. Jeżeli ktoś ma sugestie co do mojego sposobu regulacji proszę pisać.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/