SILNIK NIE ROZWIJA PEŁNEJ MOCY -niewłaściwa regulacja gaźnika -zanieczyszczona dysza gaźnika -niewłaściwe ustawienie zapłonu -zatkany układ tłumika ssania -zanieczyszczony nagarem tiurnik wydechu, komora spalania i kanały cylindra -niewystarczający dopływ paliwa -nieszczelności pomiędzy głowicą a cylindrem, między gażni-kiem a króćcem ssania, króćcem ssania a cylindrem lub mieÂdzy obudowami silnika -pęknięcie lub zakleszczenia pierścieni tłokowych; zapieczone pierścienie tłoka -nadmierne zużycie gładzi cylindra i pierścieni tłokowych -hamulce pojazdu blokują podczas jazdy
SILNIK „STRZELA" W GAŹNIK -świeca zapłonowa ma niewłaściwą wartość cieplną -uszkodzona świeca zapłonowa -nieodpowiedni odstęp elektrod świecy zapłonowej -uszkodzona cewka zapłonowa -uszkodzona izolacja przewodu wysokiego napięcia -luźna nasadka na świecy zapłonowej -chwilowe „mostkowanie" świecy zapłonowej -zanieczyszczona dysza gaźnika -niewłaściwie ustawiony zapłon -dopływ paliwa utrudniony z powodu zanieczyszczenia kurka paliwa lub gaźnika
NADMIERNE ZUŻYCIE PALIWA -zbiornik paliwa, kranik lub przewód paliwa nieszczelny -za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej -nieszczelności gaźnika -uszkodzenie uszczelki komory pływakowej gaźnika -niewłaściwa regulacja gaźnika
SILNIK GRZEJE SIĘ NADMIERNIE -nieprawidłowo ustawiony zapłon -niewłaściwa regulacja gaźnika (mieszanka za uboga lub za bogata) -zanieczyszczony filtr powietrza lub tłumik ssania; nieodpowiedni skłacl mieszanki paliwowej (za mało, względÂnie za dużo oleju w mieszance); silnik zanieczyszczony nagarem -tłumik i rura wydechowa zanieczyszczone osadem węglowym; nadmierny poślizg sprzęgła -niewłaściwa wartość cieplna świecy zapłonowej; niewłaściwa eksploatacja silnika (przeciążenie, zbyt długa jazda na wysokich obrotach na danym biegu, zbyt późna zmiana biegów na wzniesieniach lub w trudnym terenie); hamulce blokują podczas jazdy
NIE MOŻNA URUCHOMIĆ SILNIKA -brak paliwa w zbiorniku; kurek paliwa niedrozny lub zamknięty -niedrożny przewód paliwa; zanieczyszczona dysza gażnika -zatkany otwór odpowietrzający w korku wlewowym zbiorÂnika paliwa -niedrożny zespól tłumika szmerów ssania (umieszczonego w podwoziu motoroweru) -silnik „zalany" paliwem na skutek zbyt długiego zataÂpiania pływaka, szczególnie przy gorącym silniku -nieszczelny pływak gażnika; -nieszczelne połączenie gażnika z króćcem ssania cylindra lub króćca ssania z cylindrem, -śruba regulacyjna obrotów biegu jałowego -w gażniku zbyt mało wykręcona -nie włączony zapłon w stacyjce motoroweru -brak odstępu na elektrodach świecy zapłonowej -uszkodzona cewka zapłonowa -uszkodzony moduł elektroniczny -uszkodzenie opornika w nasadce świecy zapłonowej -uszkodzenie izolacji przewodu wysokiego napięcia -pęknięty izolator świecy zapłonowej -rozmagnesowane magnesy iskrownika -Ścięty klin ustawczy pod kołem magnesowym iskrownika -wadliwie ustawiony zapłon -brak prawidłowego ,,styku" w kostkach łączących przewody -instalacji elektrycznej -zatkany układ wydechowy -zablokowane łożysko kulkowe wału korbowego lub złożenie igiełkowe -zatarty tłok
SILNIK PRACUJE NIEREGULARNIE -zanieczyszczony filtr powietrza -niewłaściwa regulacja gażnika, dysza paliwowa zbyt duża -iglica pływaka uszkodzona lub zacina się -uszkodzony pływak -niewłaściwy skład mieszanki paliwowej (zbyt dużo oleju) -niewłaściwie ustawiony zapłon -nieszczelności między gażnikiem i króćcem ssania lub mięÂdzy króćcem i cylindrem -zatkanie otworka odpowietrzającego w korku wlewowym do zbiornika paliwa; woda w paliwie -świeca zapłonowa zanieczyszczona lub uszkodzona; przewód wysokiego napięcia luźny w złączach lub ma przeÂbicia -niewłaściwy odstęp między elektrodami śwtecy zapłonowej -zatkany tłumik wydechu; zbyt zimny silnik -niewłaściwa wartość cieplna świecy zapłonowej -uszkodzony pierścień uszczelniający typu Simmera na wale korbowym -brak właściwego połączenia przewodów instalacji elektryczÂnej (luźne połączenia konektorowe w kostkach zaciskowych przewodów) -brak właściwego połączenia między nasadką świecy zapłonoÂwej, a końcówką świecy zapłonowej {słaby docisk sprężynki)
SILNIK NAGLE PRZERWAŁ PRACĘ -uszkodzenie świecy zapłonowej -brak paliwa w zbiorniku -przewód paliwa, kurek lub gaJnik zanieczyszczony -spadła lub obluzowała się nasadka świecy zapłonowej -uszkodzenie cewki wysokiego napięcia -uszkodzony moduł elektroniczny -przepalenie się opornika nasadki świecy zapłonowej -poluzowanie się połączeń przewodów w kostkach łączących
SILNIK „STUKA" LUB „DZWONI" -niewłaściwie ustawiony zapłon -niewłaściwa wartość cieplna świecy -zbyt uboga mieszanka paliwowa (zanieczyszczony przewód paliwa lub gaźnik, niewłaściwa regulacja gaźntka, nieszczelÂności) -zanieczyszczony silnik i układ wydechowy -zabrudzone użebrowanie cylindra i głowicy -zastosowanie niewłaściwego gatunku paliwa -zbyt duże obciążenie pojazdu -jazda na zbyt wysokim biegu przy zbyt niskich obrotach -nadmierny luz między tłokiem a cylindrem -zużycie korbowodu (wypracowanie się tulejki główki kor-bowodu, sworznia tłokowego lub łożyska stopy korbowodu) -zbyt duży luz między przepustnicą a korpusem gażnika
SILNIK PRACUJE POMIMO WYŁĄCZONEGO ZAPŁONU -przerwany lub odłączony od masy przewód gaszenia -zamknąć dopływ paliwa i po zatrzymaniu silnika sprawi dzić przyczynę: usunąć zanieczyszczenia z elektrod świ< denka tłoka lub głowicy
JEZELI CHCECIE OPIS DANEJ ZECZY JAK ZROBIC PISAC NA PW
ten temat jest z innego forum tylko ja jestem autorem to go skopiowalem
|