Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Simson S51 czy Simson S51 Enduro
https://motokirc.pl/pomoce-f18/simson-s51-czy-simson-s51-enduro-t8766-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  LuMeL [ Śro Lis 14, 2007 4:58 pm ]
Temat postu: 

CharcikX napisał(a):
rzyspieszenie ale przy 3 biegu wymienka

enduro mają 4 biegi.

A co z elektryką w obu simach

Autor:  BEBAK [ Pon Lis 19, 2007 7:03 pm ]
Temat postu: 

Mi sie bardziej podoba ENDURO lecz zwykly simek tez jest fajny zalezy czy chcesz miec wyglada bradziej w stylu tuningu czy orginalu :)

Autor:  NtaV [ Pon Lis 19, 2007 9:46 pm ]
Temat postu: 

Są i zwykłe simki 4 biegowe :P były 3 i 4 biegówki, instalacje elektryczne są różnego rodzaju od platynowca na 6V bez dodatków po wersje z elektronicznym zapłonem isntalką 12V i różnego rodzaju ulepszenia np kierunki dla wygody :D

Autor:  Baton [ Pon Lis 19, 2007 10:07 pm ]
Temat postu: 

Bez obrazy ale ja bym simka niebrał trudno podobno z częściami zamiennymi wolałbym dozbierać 1000zł i wziąść Yamahe DT 80

Autor:  NtaV [ Wto Lis 20, 2007 7:30 am ]
Temat postu: 

Trudno z częściami, nie rozśmieszaj mnie, wejdź se np na motoallegro, części motocyklowe i niech ci wyszuka części, i zobacz czy ich jest tak mało :P

Autor:  RedDevil [ Wto Lis 20, 2007 1:13 pm ]
Temat postu: 

Baton, Ty chyba nie miałeś nigdy simka i nie wiesz o nim za dużo mówiąc takie rzeczy. Ja mam simka i z częściami nie mam problemów. Można kupić na giełdzie, albo na różnych stronkach internetowych np. www.agmot.pl, www.simson.strona.pl, www.allegro.pl, www.simson.debno.net, a trudniej byłoby znaleźć części do Yamaha DT 80 ;]

Autor:  Yarabi [ Wto Lis 20, 2007 11:30 pm ]
Temat postu: 

Ja osobiście posiadam S51 Sport (zwykłego-nie Enduro). Jak się okazało jest to prawdopodobnie wersja e bo mam instalacje 12v, czujnik stopu itd. Moim zdaniem S51 zwykły jest bardziej uniwersalny. Możesz nim wjechać w LEKKI teren i da sobie radę. Na drogi jest idealny. Natomiast Enduro to motor z fabrycznie nadanym przeznaczeniem. Na zwykłych drogach będzie ciężko bo masz bieżnik kostkę i do tego jest wysoki.. Jechałem kiedyś na takim i czułem się dziwnie w zakrętach.Aha..no i rura faktycznie trochę grzeje. Nie mówiąc już o pasażerze, któremu rura w Enduro wybitnie przeszkadza.
Co do wyglądu to sam zdecyduj. Każdemu się podoba co innego.
Co do różnic to tak jak pisano wyżej: Enduro-regulowane amorki,wzmacniana rama, inny tłumik i kolanko itd itd. Dodam tylko że mają inną dźwignie rozrusznika (co nie ma absolutnie żadnego znaczenia).
Jeżeli są jakieś różnice w prędkości i przyspieszeniu to jest to na pewno związane z zębatką. W silniku jako takim różnic nie ma. Ktoś mówił że Enduro jest mocniejszy...bzdety.
Ja bym brał zwykłego. Jakoś tak bardziej mnie rajcuje wygląd zwykłego mota ;-)

Autor:  LuMeL [ Śro Lis 21, 2007 8:32 pm ]
Temat postu: 

BEBAK napisał(a):
w stylu tuningu czy orginalu :)


hmm. lekki tuning nie zaszkodzi, ale bez przesady

Yarabi napisał(a):
Natomiast Enduro to motor z fabrycznie nadanym przeznaczeniem

No tak jest, bo to taki psełdo crossik :P

Yarabi napisał(a):
Na zwykłych drogach będzie ciężko bo masz bieżnik kostkę
No właśnie mam dylemat, czy to jakoś przeszkadza?? czy łatwiej o wywrotkę np. przy prędkości 70 czy 80 km/h?

Yarabi napisał(a):
Nie mówiąc już o pasażerze, któremu rura w Enduro wybitnie przeszkadza.
No zgadzam się bo sam kiedyś jechałem za pasażera i jak jeździliśmy po dziurach tak że trzeba było co chwilę nogę dawać na podłoże to mnie noga tak bolała (prawa szczególnie) bo miałem ścięgno naciągnięte.

Yarabi napisał(a):
Dodam tylko że mają inną dźwignie rozrusznika


Moim zdaniem ma. Taka dźwignie która ma kształt półokręgu najwidoczniej mi przeszkadza, bo jak jechałem S51 N 3 biegowym to przy zmianie biegów naciskałem na tą dźwignię :| i tak jakby "chrobotało" tak samo jak przy odpalaniu

A które zawieszenie jest miękciejsze?? W enduro czy w zwykłym S51

Autor:  RedDevil [ Czw Lis 22, 2007 3:36 pm ]
Temat postu: 

Chodzi ci o to, że jak bardziej miększe to jest lepsze?
Jak tak to zależy od rocznika i od stanu. Ale ja mam S51 i jest u mnie dobre zawieszenie :P

Autor:  tomek1212 [ Czw Lis 22, 2007 5:21 pm ]
Temat postu: 

Nie ma takich słów jak miękciejsze, ani bardziej miekksze, tylko bardziej miękkie

Autor:  NtaV [ Czw Lis 22, 2007 5:46 pm ]
Temat postu: 

W lagach przednich Enduro jest 16 zwoji, takie same są w ETZ 150 :P i tam wystarczają. To do sima mają nie wystarczyć ?? Z tyłu tak samo jak w ETce też regulowane itd :P Jak se ustawisz tak masz :P Ja jak jestem w terenie to daje na twarde, może z lekka dupa boli ale nie urwiesz koła na hopie. A tak normalnie to na miękkich w mieście. Opony kostki na asfalt się nie nadają, nie trudno o glebę przy skręcaniu. I przy większych prędkościach, co do kopniaka to masz zwykły prosty, podobny jakie są w Rometach 205 :P Podczas jazdy nie powinno się naciskać kopniaka bo piłuje wałek :P

Autor:  kaban94 [ Wto Mar 04, 2008 7:35 am ]
Temat postu: 

ja mam zwyklego s51zwyklego i jezdze po polach itp.. bierz s51 zwykle ;d

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/