Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

jak łatwo zwiększyć moc u simsona
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/jak-atwo-zwi-kszy-moc-u-simsona-t4336.html
Strona 1 z 3

Autor:  Najxon [ Pon Maj 14, 2007 4:59 pm ]
Temat postu:  jak łatwo zwiększyć moc u simsona

simson s 51 ma chyba zębatke 15 gdybym ją zamienił na 16 albo 17 to chba byłby nieco słapszy? tak mi sie wydaje . czy ktoś tego prubował? mugłbym zwiększyć moc wtedy dodając storzkowany filtr powietrza czytałem ze to daje 5-10% mocy (to prawda?) niechce zwiekszać mucy np przez zakładanie np innego cylinra bo po pierwsze niemam kasy a po drugie durzo pali no nie dużo ale więcej. niechce też innych przerubek silnika bo jak wspomniałem niemam kasy


Z góry dziękuje

Autor:  Konrad [ Pon Maj 14, 2007 5:01 pm ]
Temat postu: 

filtr storzkowy nic nie daje a zwiekszenie zebatki da miejszą moc ale wiekszą predkość i na odwrut a tak na boku to chyba zły dział

Autor:  =XawiD= [ Pon Maj 14, 2007 5:44 pm ]
Temat postu: 

Najxon, większość prac wykonujesz ręcznie. Tzn. bez wkładu finansowego. Poczytaj, bo było pisane co możesz zrobić w silniku.

Autor:  SzyMZek [ Pon Maj 14, 2007 8:49 pm ]
Temat postu: 

Najxon jeżeli chcesz zwiększyć prędkość to zapodaj zębatke 16, jeżeli moc to 14 ewentualnie 13 ale wtedy Vmax spadnie.

W moim przerobionym silniczku była zębatka 17-większa nie wejdzie :P

Autor:  =XawiD= [ Wto Maj 15, 2007 1:54 pm ]
Temat postu: 

simson_s51 napisał(a):
W moim przerobionym silniczku była zębatka 17-większa nie wejdzie :P


I tak stawiało na koło :P.

Autor:  langus [ Wto Maj 29, 2007 8:25 pm ]
Temat postu: 

To czyli żeby zwiększyć prędkość należy dać większą zębatke a żeby zwiększyć moc silnika mniejszą?

Autor:  Dawideq [ Wto Maj 29, 2007 8:27 pm ]
Temat postu: 

langus napisał(a):
To czyli żeby zwiększyć prędkość należy dać większą zębatke a żeby zwiększyć moc silnika mniejszą?



Tak, jeśli mowa o zębatce w silniku.

Autor:  Antonio [ Wto Sie 28, 2007 1:19 pm ]
Temat postu: 

Moze przyblize ci to troche. Tylna zebatka jest droga, wiec nie oplaca sie jej zmieniac. Moj sim (coprawda 60 ccm, ale to malo istotne w tym momencie) na zebatce 13 z V max mial 50km/h, mimo ze na liczniku 90 LOL, orginalna zebatka to 16, ja mam 17 i leci 85 km/h. Z zebatka 13 bieg 2 byl taki sam jak na 17stce bieg 1. mozesz jeszcze przepustnica (iglica) zmieniac mieszanke, ale to wiaze sie ze spalaniem. Dysze tez nie sa drogie - im wieksza tym mocniejszy. Filt stozkowy... TO SCIEMA, bo filt nie przyspieszy przeplywu powietrza, a ja jezdzilem w ramach testu jakis czas BEZ filtra powietrza - bez roznicy. Takie cos to ci roznice da w Suzuki Hayabusa GSX 1300 np.

Autor:  miki1002 [ Wto Sie 28, 2007 3:34 pm ]
Temat postu: 

Antonio napisał(a):
rginalna zebatka to 16,


Oryginalna to 15z

Antonio napisał(a):
im wieksza tym mocniejszy.


Dysza musi byc dobrana do silnika, sama zmiana dyszy tylko zaszkodzi

JA proponuje kupic albo samemu wykonac tunig cyindra, czyli poszerzanie, obnizanie okien, do tego przeróbka seryjengo wydechu. i juz podchodzimy pod 90km/h

Autor:  Conqeror [ Wto Sie 28, 2007 8:42 pm ]
Temat postu: 

miki1002 napisał(a):
i juz podchodzimy pod 90km/h


To trzeab chyab 6 kanałów zrobić bo na smaej 50 tlye sie nie pojedize

Autor:  MaximusResetus [ Wto Sie 28, 2007 9:17 pm ]
Temat postu: 

Antonio napisał(a):
Filt stozkowy... TO SCIEMA, bo filt nie przyspieszy przeplywu powietrza, a ja jeździłem w ramach testu jakiś czas BEZ filtra powietrza - bez różnicy


No o top to ja bym sie kłócił bo jak mi sie oryginalny filtr zatkał to też jeździłem jakiś czas bez i myślałem że jeśli chodzi o dopływ powietrza to będzie maximum tuningu :P ale po kilku dniach kupiłem stożek i wzrost mocy był wyraźny. Znacznie lepiej sie mi teraz zbiera i jedzie pod górki.

Powiedz mi jedno - miałeś filtr stożkowy?

Autor:  Antonio [ Wto Sie 28, 2007 11:31 pm ]
Temat postu: 

3 znajomych maja, zmienia tylko dzwiek, mowia ze nic nie daje. Powiedz mi w takim razie w jakis sposob filtr stozkowy zwieksza moc? Zaden filtr nie jest w stanie dodac mocy niz jazda BEZ filtra z czystym powietrzem... No chyba ze zawirowania powietrza sa i powoduja tuornado wokol tej dziury ze powietrze nie chce dochodzic, ale to malo prawdopodobne...

Autor:  MaximusResetus [ Śro Sie 29, 2007 1:37 am ]
Temat postu: 

Antonio, wytłumaczyć tego nie umiem ale wiem jak jest. Może to przez to ze skraca się droga powietrza od filtra do gaźnika, bo jest zamontowany bezpośrednio na gaźniku. Może też dlatego ja odczułem różnice bo praktycznie każdą część w silniku mam nówkę i wszystko tyka jak w zegarku, a jeśli Twoi kumple założyli stożek na stary dojechany silnik to nic też dziwnego ze nic nie odczuli.

W dziale problemy techniczne był też temat w którym gościu mówił ze jak założy filtr przez rurę to mu muli, a jak bezpośrednio na gaźnik to jest ok. Jak to wytłumaczyć? Przecież w jawkach normalnie filtr jest rura podpięty...

Antonio napisał(a):
No chyba ze zawirowania powietrza są i powodują tuornado wokół tej dziury ze powietrze nie chce dochodzić, ale to mało prawdopodobne...

W sumie to jest dość możliwe... Może nie do końca tornado :) ale zawirowania powietrza. W końcu po to jest tłumik szmerów ssania czy jakoś tak. Do tego podczas jazdy z każdym ruchem tłoka część mieszanki jest wypychana z gaźnika. Jadąc bez filtra ta mieszanka idzie w powietrze. Z filtrem (już nie zależnie czy stożkowym czy zwykłym na rurze) ta mieszanka jest wypychana przed gaźnik, ale natychmiast zasysana z powrotem wzbogacana jeszcze jedną dawką paliwa. Wniosek mi sie nasuwa teraz taki ze przy jeździe z filtrem mieszanka jest bogatsza w benzynę, a przewaga stożka nad seryjnym polega na tym ze powietrze ma krótszą drogę do przebycia przez co łatwiej go zassać więcej.

Autor:  Kamis [ Śro Sie 29, 2007 4:21 pm ]
Temat postu: 

Ale nie wolno też zapomnieć o tym że 2suw musi mieć opór na filtrze powietrza tak samo jak na wydechu. Jeżeli nie ma odpowiedniego oporu na filtrze moc jest mniejsza, ale uzyskiwana na niższych obrotach dlatego motorek lepiej się "zbiera", ale uzyskuje mniejszą prędkość z racji obrotów (bez oporu na filtrze silnik uzyskuje także mniejsze obroty). Przyspieszenie zależy także od momentu obrotowego, a ten zwiększa się gdy zmniejszymy opór na filtrze i podobnie jak moc jest uzyskiwany na niższych obrotach.

Autor:  MaximusResetus [ Śro Sie 29, 2007 8:36 pm ]
Temat postu: 

Kamis napisał(a):
2suw musi mieć opór na filtrze powietrza

Od kiedy? Pierwszy raz o tym słyszę... I jakoś kompletnie w to nie wierze :/ Przecież im więcej powietrza wciśnie się do gaźnika tym więcej mieszanki tym więcej mocy. Jak miałem opór na swoim starym zakurzonym filtrze to sie ledwo co zbierał, więc jak niby opór ma zwiększyć osiągi? Wg mnie może je tylko pogorszyć...

Zwróć uwagę na pisownię/ Jacek-J129

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/