Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

TUNING pełną parą -WSZYSTKIE PORADY
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-pe-n-par-wszystkie-porady-t618.html
Strona 1 z 2

Autor:  dzik [ Śro Paź 12, 2005 7:17 pm ]
Temat postu:  TUNING pełną parą -WSZYSTKIE PORADY

Jest to lista (ktora przed chwila splodzilem) dotyczaca wszystkich przerobek do naszego ukochanego silnika Jawki 50. Podzielilem je na 2 kategorie: a)sprawdzone przeze mnie lub kogos innego, b) do przetestowania i pochwalenia sie wynikami.
Prosze o uzupelnianie tej listy -wspolnymi silami duzo damy. Jezeli bedziesz zamieszczal jakas porade -dokladnie ja opisz zeby wszyscy zrozumieli.
Co do moich porad to moge bardziej je omowic na gg: 958341 lub na tym forum. pytajcie.
A wiec zaczynajmy... *** TUNING OGARA 200 *** a) przeróbki sprawdzone i polecane: 1. cylinder 60 ccm
2. dysza 70
3. rozpilowany do rozmiarow okna(lub zamontowany od Jawki 50) krociec ssania (polaczenie
gaznik-cylinder)
4. dopasowane okna miedzy karterami a cylindrem
5. korekta (rozpilowanie) okien w cylindrze
6. korekta (rozpilowanie) kanalow tloka (by pasowal idealnie do kanalow cylinder-karter)
polerowanie skrzyni korbowej i kanalow dolotowych
7. spilowanie dolnej krawedzi tloka od kanalu ssacego o 1 mm (nie mniej, nie wiecej!)
8. polerowanie tloka do wysokosci swoznia
9. korekta otworow sworznia w taki sposob, by sworzen wchodzil w tlok z b. malym oporem
10. wykonanie podkowy (wypelniacza) do skrzyni korbowej (material: tekstolit lub aluminium)
11. splanowanie glowicy -zaleznie od typu
12. wzmocnienie sprzęgła przez zastosowanie podkładek o wiekszej grubosci -najlepiej 4 mm
13. filtr stozkowy 27 mm
14. kolanko wydechu skrocone o 100 mm
15. przyspieszony zaplon o 1,8-2,0 mm przed GMP
16. zastosowanie wysokoobrotowych (o mniejszym oporze toczenia) lozysk (przede wszystkim na wale korbowym)
17. wymontowanie cewek oswietleniowych (mam tak u sieibe, a prad do swiatel jest z ladowanych akumulatorkow -ale to daje tylko 20W mocy...) b) przeróbki niesprawdzone, do przetestowania: 18. gaznik od simsona s50, s51?
19. obtoczone nozek tloka o 3,5 mm?
20. inny wydech -WSK, Jawa 350, MZ 150-250, sportowy od Simsona S51 lub podwójny wydech z tlumikami od Jawki/Ogara 200
21. inna, moze jakas super sportowa swieca?
22. inna cewka wysokiego napiecia?
23. opony szosowe typu slick lub podobne -mniejszy opor toczenia
24. zaplon bateryjny -iskra z pradu stałego

Autor:  DaN [ Śro Paź 12, 2005 7:42 pm ]
Temat postu: 

kupiles sobie lozyska wysokoobrotowe? <wow> Bylo cie stac? Ile kosztowaly? A co do tuningu niesprawdzonego, to powiem ze zaplon bateryjny (ja mam 12v) i lepsza swieca dodaje kopa, i to sporego

Autor:  dzik [ Czw Paź 13, 2005 1:15 am ]
Temat postu: 

pisalem ze w dziale A) sa porady sprawdzone przeze mnie lub kogos innego. ja w swoim rumaku mam nastepujacy tuning: 1. cylinder 60 ccm
3. rozpilowany do rozmiarow okna(lub zamontowany od Jawki 50) krociec ssania (polaczenie
gaznik-cylinder)
12. wzmocnienie sprzęgła przez zastosowanie podkładek o wiekszej grubosci -najlepiej 4 mm
13. filtr stozkowy 27 mm
14. kolanko wydechu skrocone o 100 mm
15. przyspieszony zaplon o 1,8-2,0 mm przed GMP
17. wymontowanie cewek oswietleniowych (mam tak u sieibe, a prad do swiatel jest z ladowanych akumulatorkow -ale to daje tylko 20W mocy...) planuje zrobic cala reszte z dzialu a) w miare mozliwosci finansowych oczywiscie (czyli pewnie lozyska odpadaja, jak sie dowiem to dam znac ile kosztuja i jakie to musza byc)

NO DALEJ DALEJ - ROZWIJAJCIE TEMAT bo z tego moze wyjsc CALKIEM FAJNY PORADNIK !!!!
[/u]

Autor:  Ventura [ Pon Paź 31, 2005 11:27 am ]
Temat postu: 

Sprawdźcie temat "Tuning silnika Jawki" Boska bo to co on ma to sprawdzony patent może jeszcze nie przez niego ale na pewno przez Czechów no a Czesi krótko mówiąc nie bąwią się w motory od wczoraj :P

Autor:  brabus9o [ Pon Paź 31, 2005 10:43 pm ]
Temat postu: 

nie wiem tylko po co cewki wymontowałeś <co?>

Autor:  dzik [ Śro Lis 02, 2005 9:28 pm ]
Temat postu: 

bo i tak mi nie dzialaly, nie mozna ich bylo podpiac w zaden sensowny sposob, wiec je wywalilem

Autor:  bosek3 [ Nie Gru 11, 2005 10:41 am ]
Temat postu: 

Co wy się tak wszyscy uparliście że te łożyska wsokoobrotowe kosztują fortune.w sklepie z łożyskami można takie kupić za 15-20zł

Autor:  DaN [ Nie Gru 11, 2005 12:15 pm ]
Temat postu: 

bosek3 napisał(a):
Co wy się tak wszyscy uparliście że te łożyska wsokoobrotowe kosztują fortune.w sklepie z łożyskami można takie kupić za 15-20zł


to to chyba sa lozyska wysokoobrotowe tylko z nazwy... :|

Autor:  volf [ Nie Gru 11, 2005 1:34 pm ]
Temat postu: 

nie prawda sam w ogarze zmieniałem łozyska na wysokoobrotowe koyo c3 zflonowym koszyczkiem po 15 zł sztuka, chodzi o to ze przy wys. obrotach luz jest kasowany

Autor:  guzik116 [ Nie Gru 11, 2005 3:39 pm ]
Temat postu: 

Te łożyska dodają dużego kopa??I gdzie sie je zakłada??

Autor:  tomekk [ Nie Gru 11, 2005 4:01 pm ]
Temat postu: 

Prawdopodobnie dodają troche obrotów i motor szybciej na nie wchodzi. Zakłada się je oczywiście na wał.

Autor:  DaN [ Nie Gru 11, 2005 7:49 pm ]
Temat postu: 

ja tam slyszalem calkiem co innego o tych lozyskach... Z tego co mi wiadomo to te lozyska maja znikome opory toczenia, czyli jak nim zakrecisz to bedzie sie krecic i krecic...

Autor:  volf [ Nie Gru 11, 2005 8:33 pm ]
Temat postu: 

boze, ale wy macie wyobraźnie od kiedy łozyska dodają obrotów????????????????????????????? To łożysko nie dodaje kopa tylko jest bardzo trwałe i wycisza prace silnika. Te łożyska fabrycznie mają luz, przy duzych predkosciach obrotowych ten luz jest kasowany N\C

Autor:  volf [ Nie Gru 11, 2005 8:36 pm ]
Temat postu: 

guzik za te pytania powinienes dostac warna, gdzie się zakłada łozyska wysokoobrotowe. Łożyska wysoko obrotowe są przeważnie w silniku, zakłada się je na wał, na wałek zdawczy itd itd itd. xF

Autor:  tomekk [ Pon Gru 12, 2005 4:35 pm ]
Temat postu: 

Cytuj:
boze, ale wy macie wyobraźnie od kiedy łozyska dodają obrotów? To łożysko nie dodaje kopa tylko jest bardzo trwałe i wycisza prace silnika. Te łożyska fabrycznie mają luz, przy duzych predkosciach obrotowych ten luz jest kasowany N\C

No to ja nie wiem czy dodają obrotów ale gdzieś na forum już ktoś tak pisał. Napisałem przecież "prawdopodobnie" bo jeszcze nie znam nikogo kto by je sprawdził.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/