Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Tłumik https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/t-umik-t6407.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Pablo 92 Maluch [ Czw Lip 26, 2007 2:40 pm ] |
Temat postu: | Tłumik |
Hej mam takie pytanko: Czy jak założe tłumik od motoru wsk do motorynki to czy doda to troche mocy?? |
Autor: | =XawiD= [ Czw Lip 26, 2007 2:41 pm ] |
Temat postu: | |
Odejmie... Przeczytaj zasadę działania silnika T2 to się dowiesz... |
Autor: | galion59 [ Czw Lip 26, 2007 6:52 pm ] |
Temat postu: | |
Ostatnio wcieliłem w życie jeden z moich zwariowanych pomysłów i wygląda na to, że zdał w pełni egzamin. Kup na Allegro taki wentyl http://www.allegro.pl/item215407283_rev ... ar_fv.html Postaraj się o zapasowy tłumik szmerów ssania na gaźniku (aby nie niszczyć oryginalnego). Kup osiem baterii R14 i połącz je szeregowo tak aby było 12V. Potrzebny będzie jeszcze wyłącznik elektryczny, który będzie można umieścić na kierownicy. Rozbierz zapasowy tłumik szmerów ssania. Przykręć wentyl do tej połówki, która mocowana jest na gaźniku. Wystarczą dwie śruby po przekątnej wentyla. Musi być on tak zamocowany aby powietrze nadmuchiwał przez otwór na gaźnik-strzałka na obudowie wentyla skierowana w kierunku gaźnika. Z samego gaźnika musisz zdemontować filtr siatkowy. Teraz zajmij się drugą połówką tłumika szmerów ssania. W tylnej ściance wytnij kwadrat o boku 5cm. Od środka wklej na tylnej ściance (tam gdzie wyciąłeś kwadrat) kawałek włókniny stosowanej w filtrach do okapów (grubość 5mm). Ten kawałek filtru musi być większy od kwadratu, który wyciąłeś. I w ten oto sposób masz filtr powietrza, który zastąpi zdemontowany z gaźnika. Teraz skombinuj pojemnik do którego wsadzisz baterie. Mnie udało się znaleźć pudełko, w którym baterie są umieszczone w dwóch rzędach po cztery sztuki w jednym rzędzie. W lewym rzędzie baterie są umieszczone plusami do góry, a w prawym odwrotnie czyli plusami w dół a minusami do góry. Na dole pudełka wystarczy dać blaszkę, która połączy minus baterii lewego rzędu z plusem baterii prawego rzędu. Baterie w obydwóch rzędach muszą ściśle przylegać do siebie aby zapewnić połączenie elektryczne. U góry pudełka wystarczy dopasować dwie blaszki z przylutowanymi przewodami i mamy zasilanie 12V potrzebne do napędzenia wentyla. W mojej drynce pojemnik z bateriami umieszczony jest w dorobionym bagażniku do którego przymocowana jest lampa od wski ze światłem stopu. Teraz możesz przymocować wyłącznik do kierownicy. Musi to być wyłącznik, którego styki odizolowane są od masy motoru. Aha zapomniałem o ważnej sprawia - usuń niepotrzebną przegrodę w tłumiku szmerów ssania oraz zalej silikonem stare otwory, którymi powietrze dostawało się do tłumika. Teraz możesz obciąć wtyczkę przy wentylu i wyprowadzić przewody na zewnątrz od strony tłumika wydechu. Potrzebna będzie mała podwójna kostka elektryczna. Delikatnie odizoluj czarny i żółty przewód od wentyla (wystarczy pół centymetra) i podłącz po jednej stronie kostki. Weź pudło z bateriami i minus od baterii podłącz do czarnego przewodu po drugiej stronie kostki. Plus od baterii dotknij do przewodu żółtego. Jeżeli wentyl zacznie się szybko obracać i poczujesz strumień powietrza wydostający się na zewnątrz - to jest wszystko OK. Teraz zdemontuj oryginalny tłumik szmerów ssania oraz filtr siatkowy i załóż na razie tylko połowę przerobionego z wentylem. Wcześniej po sprawdzeniu musisz odłączyć baterie. Umieść pojemnik z bateriami w miejscu docelowym i poprowadź przewód od plusa do jednego styku wyłącznika na kierownicy. Od drugiego styku wyłącznika poprowadź przewód do kostki wentyla i podłącz do żółtego przewodu. Podłącz minus od baterii do czarnego przewodu przy kostce wentyla. Użyj wyłącznika na kierownicy i sprawdź czy wentyl działa. Jeżeli tak to go wyłącz. Opisz albo zapamiętaj w której pozycji wyłącznika wentyl jest włączony. Owiń kostkę taśmą izolacyjną tak aby nie dowarła do masy. Poukładaj przewody i zamontuj drugą połówkę przerobionego tłumika szmerów ssania. Wyprowadź "potwora" na świeże powietrze i odpal silnik bez włączania wentyla. Rozgrzej silnik - ruszaj do boju - jedynka - dwójka - pełny gaz i jak silnik wejdzie na obroty to włącz wentyl. Powinieneś odczuć że silnik po włączeniu wentyla wchodzi na wyższe obroty - dostaje więcej powietrza. W mojej drynce musiałem podnieść iglicę w gaźniku na 3-ie wycięcie i lekko wkrętem wzbogacić mieszankę. Pozostaje tylko ustawić wolne obroty i po robocie. Dopiero gdy wymieniłem kolanko i tłumik motorek ożył. Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest szybszy od nieprzerobionego. Powodzenia w przeróbkach. Polecam to rozwiązanie. Praktycznie oddławia ono silnik. P.S. Tłumik i kolanko są od poczciwej WSK-i. Niedawno założyłem gaźnik 13mm od trzybiegówki. Ciekawe jak by ten patent zdał egzamin przy simsonie i jawce. Gdyby trafił się egzemplarz z 12-to woltowym aku - niepotrzebne byłyby baterie. Wentyl powinien dobrze współpracować z filtrem stożkowym. Przy samym gaźniku powinien być wentyl, a za nim filtr stożkowy. |
Autor: | kamil o [ Pią Lip 27, 2007 1:06 pm ] |
Temat postu: | |
mam simsona sr50 i co mam zrobic zeby nie zmieniając tłumika zrobic aby był basowy |
Autor: | galion59 [ Pią Sie 03, 2007 5:03 pm ] |
Temat postu: | |
Kumpel wybebeszył tłumik w swoim ogarze - tak, że została pusta rura od środka. Potem skombinował 30cm rurki o średnicy wewnętrznej 30mm. Dorobił nowy dekiel przy wylocie i do tego dekla przyspawał tą rurkę tak aby cała wchodziła do tłumika. Na zewnątrz dekla wystaje max. 1cm. Dekiel razem z tą rurką przynitował do tłumika. Bas ma jak burza. I o dziwo motor nie jest słabszy. Ten sam patent można zastosować w tłumiku simsona. Gdyby się okazało, że przelot jest za duży to trzeba będzie go trochę przydławić. Wystarczy na ostatnich 5cm rurki fi 30mm wywiercić dookoła 20 otworów o średnicy 4mm. Po wywierceniu tych otworów wyczyścić pilnikiem grad po wiertle i zaślepić końcówkę rurki fi 30mm w tłumiku. Tłumienie można dostrajać rozwiercając istniejące otwory wiertłem fi 4.5-5.0mm. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |