Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Tłumik basowy. https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/t-umik-basowy-t6689.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | galion59 [ Pią Sie 03, 2007 5:22 pm ] |
Temat postu: | Tłumik basowy. |
Kumpel wybebeszył tłumik w swoim ogarze - tak, że została pusta rura od środka. Potem skombinował 30cm rurki o średnicy wewnętrznej 30mm. Dorobił nowy dekiel przy wylocie i do tego dekla przyspawał tą rurkę tak aby cała wchodziła do tłumika. Na zewnątrz dekla wystaje max. 1cm. Dekiel razem z tą rurką przynitował do tłumika. Bas ma jak burza. I o dziwo motor nie jest słabszy. Ten sam patent można zastosować w tłumiku simsona. Gdyby okazało się, że przelot jest za duży to można go trochę przydławić. Wystarczy na ostatnich 5cm rurki fi 30mm wywiercić dookoła 20 otworów o średnicy 4mm. Po wywierceniu tych otworów wyczyścić pilnikiem grad po wiertle i zaślepić końcówkę rurki fi 30mm w tłumiku. Tłumienie można dostrajać rozwiercając istniejące otwory wiertłem fi 4.5 do 5.0mm. |
Autor: | Punkbuster [ Sob Sie 04, 2007 11:06 am ] |
Temat postu: | |
ciekawe. Ale 2t 50 ccm nie moze miec bassowego pomruku. Moga byc tylko szmery ssania.nagraj dzwięk tego moto, i wrzuć tutaj.Chętnie bym posłuchał pozdro. |
Autor: | galion59 [ Sob Sie 04, 2007 11:21 am ] |
Temat postu: | |
Kumpel jest elektroakustykiem i projektuje kolumny głośnikowe. Wpadł na pomysł aby potraktować tłumik jak obudowę bass reflex. Na początku miałem z niego ubaw i nie wierzyłem aby to się udało. Zaczął mierzyć tłumik, obliczać pojemność i na podstawie wykresu wyszło mu, że potrzebna jest rurka fi 30mm o długości 30cm. Przy tych wymiarach rezonans był równy 80Hz. Po przerobieniu tego tłumika i zamontowaniu w motorku z rury wydechowej wydobywa się niski dźwięk. Jest to właśnie rezonans poniżej 100Hz. Dwusuw brzmi jak czterosuw dzięki tłumikowi rezonansowemu. |
Autor: | Arrek [ Sob Sie 04, 2007 11:30 am ] |
Temat postu: | |
hehe, niezły patent, może sobie cuś takiego skombinuję |
Autor: | Scorpio [ Sob Sie 04, 2007 12:26 pm ] |
Temat postu: | |
Daj jakiś rysunek spalanie sie zmieniło ? . |
Autor: | galion59 [ Sob Sie 04, 2007 2:03 pm ] |
Temat postu: | |
Opis jest na tyle szczegółowy, że rysunek będzie niepotrzebny. Jak rurka fi 30mm w środku tłumika była nieprzydławiona to palił trochę więcej. Zrobiliśmy z blachy perforowanej z otworami fi 4mm (powierzchnia otworów około 30% powierzchni blachy) tulejkę o długości 7cm - tak aby nachodziła pasownie na rurkę w tłumiku. Jeden koniec tej tulejki kumpel zaślepił okrągłą blaszką o trochę większej średnicy jak tulejka z blachy perforowanej. Punktowo przyspawał tą blaszkę do tulejki. Eksperymentowaliśmy z różnymi położeniami tej tulejki na rurce fi 30mm. Najlepiej to wszystko działało jak tulejka perforowana była nasunięta na rurkę fi 30mm - na głębokość 4cm. Silnik dobrze wchodził na obroty i miał największy V-max. |
Autor: | Arrek [ Sob Sie 04, 2007 9:20 pm ] |
Temat postu: | |
ja jednak też wnoszę o rysunek... |
Autor: | Kadziu27 [ Nie Sie 05, 2007 12:29 am ] |
Temat postu: | |
ja takze prosze o szczegolowy rysunek bo jestem bardzo tym zainteresowany:) |
Autor: | Punkbuster [ Nie Sie 05, 2007 10:25 am ] |
Temat postu: | |
i jeszcze nagranie dzwiękowe jak chodzi jesli mozna ;> pozdro. |
Autor: | galion59 [ Nie Sie 05, 2007 2:28 pm ] |
Temat postu: | |
Nie mam przenośnego magnetofonu - tak że nagrania dźwiękowego nie będzie. Rysunek tłumika zrobiłem odręcznie w Corelu. Powinno to w zupełności wystarczyć. Opis rysunku tłumika: I - Obudowa tłumika II - Dorobiony dekiel przy wylocie III - Rurka fi 30mm o długości 30cm IIII - Tulejka z blachy perforowanej |
Autor: | miki1002 [ Nie Sie 05, 2007 3:36 pm ] |
Temat postu: | |
Prawie jak komora rezonansowa. A tej tulejki IIII (IV powinno byc:P) Nie mozn aby jakos rozciąć zeby wiecej spalin szło juz na zewnatrz? Czy to tylko takie złudzenie rysunkowe. |
Autor: | karol282 [ Nie Sie 05, 2007 3:45 pm ] |
Temat postu: | |
Niemożna tego rozciąć po to to jest żeby był jakiś opór bo to w końcu 2t nie ? |
Autor: | galion59 [ Nie Sie 05, 2007 4:23 pm ] |
Temat postu: | |
Tulejka IIII (lub IV - jak komu pasuje) wykonana jest z blachy perforowanej i pasownie założona na rurkę fi 30mm. Można ją wsuwać lub wysuwać - regulując tłumienie. Proste jak 2 metry sznurka w kieszeni. |
Autor: | miki1002 [ Nie Sie 05, 2007 4:57 pm ] |
Temat postu: | |
Ale mi chodzi żeby ta szczelinke miedzy Iv a III była większa. |
Autor: | galion59 [ Nie Sie 05, 2007 5:19 pm ] |
Temat postu: | |
Czytaj dokładnie. Wszystko jest w opisie. U kumpla ta szczelina ma 3cm. Przy tej szerokości silnik najlepiej działa. To jest dwusuw - musi być trochę przydławiony. Jak powiększył szczelinę to było gorzej, ponieważ oddławił silnik. Brał więcej paliwa i był mułowaty. Czy wszystko jasne???? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |