Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tłumik basowy.
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/t-umik-basowy-t6689.html
Strona 1 z 2

Autor:  galion59 [ Pią Sie 03, 2007 5:22 pm ]
Temat postu:  Tłumik basowy.

Kumpel wybebeszył tłumik w swoim ogarze - tak, że została pusta rura od
środka.
Potem skombinował 30cm rurki o średnicy wewnętrznej 30mm.
Dorobił nowy dekiel przy wylocie i do tego dekla przyspawał tą rurkę tak
aby cała wchodziła do tłumika. Na zewnątrz dekla wystaje max. 1cm.
Dekiel razem z tą rurką przynitował do tłumika.
Bas ma jak burza. I o dziwo motor nie jest słabszy.
Ten sam patent można zastosować w tłumiku simsona.
Gdyby okazało się, że przelot jest za duży to można go trochę przydławić.
Wystarczy na ostatnich 5cm rurki fi 30mm wywiercić dookoła 20 otworów
o średnicy 4mm. Po wywierceniu tych otworów wyczyścić pilnikiem grad po
wiertle i zaślepić końcówkę rurki fi 30mm w tłumiku. Tłumienie można
dostrajać rozwiercając istniejące otwory wiertłem fi 4.5 do 5.0mm.

Autor:  Punkbuster [ Sob Sie 04, 2007 11:06 am ]
Temat postu: 

ciekawe. Ale 2t 50 ccm nie moze miec bassowego pomruku. Moga byc tylko szmery ssania.nagraj dzwięk tego moto, i wrzuć tutaj.Chętnie bym posłuchał :) pozdro.

Autor:  galion59 [ Sob Sie 04, 2007 11:21 am ]
Temat postu: 

Kumpel jest elektroakustykiem i projektuje kolumny głośnikowe.
Wpadł na pomysł aby potraktować tłumik jak obudowę bass reflex.
Na początku miałem z niego ubaw i nie wierzyłem aby to się udało.
Zaczął mierzyć tłumik, obliczać pojemność i na podstawie wykresu
wyszło mu, że potrzebna jest rurka fi 30mm o długości 30cm.
Przy tych wymiarach rezonans był równy 80Hz.
Po przerobieniu tego tłumika i zamontowaniu w motorku z rury
wydechowej wydobywa się niski dźwięk. Jest to właśnie rezonans
poniżej 100Hz. Dwusuw brzmi jak czterosuw dzięki tłumikowi rezonansowemu.

Autor:  Arrek [ Sob Sie 04, 2007 11:30 am ]
Temat postu: 

hehe, niezły patent, może sobie cuś takiego skombinuję :>

Autor:  Scorpio [ Sob Sie 04, 2007 12:26 pm ]
Temat postu: 

Daj jakiś rysunek spalanie sie zmieniło ? .

Autor:  galion59 [ Sob Sie 04, 2007 2:03 pm ]
Temat postu: 

Opis jest na tyle szczegółowy, że rysunek będzie niepotrzebny.
Jak rurka fi 30mm w środku tłumika była nieprzydławiona to palił
trochę więcej.
Zrobiliśmy z blachy perforowanej z otworami fi 4mm (powierzchnia otworów
około 30% powierzchni blachy) tulejkę o długości 7cm - tak aby nachodziła
pasownie na rurkę w tłumiku. Jeden koniec tej tulejki kumpel zaślepił
okrągłą blaszką o trochę większej średnicy jak tulejka z blachy perforowanej.
Punktowo przyspawał tą blaszkę do tulejki. Eksperymentowaliśmy z różnymi
położeniami tej tulejki na rurce fi 30mm. Najlepiej to wszystko działało jak
tulejka perforowana była nasunięta na rurkę fi 30mm - na głębokość 4cm.
Silnik dobrze wchodził na obroty i miał największy V-max.

Autor:  Arrek [ Sob Sie 04, 2007 9:20 pm ]
Temat postu: 

ja jednak też wnoszę o rysunek...

Autor:  Kadziu27 [ Nie Sie 05, 2007 12:29 am ]
Temat postu: 

ja takze prosze o szczegolowy rysunek bo jestem bardzo tym zainteresowany:)

Autor:  Punkbuster [ Nie Sie 05, 2007 10:25 am ]
Temat postu: 

i jeszcze nagranie dzwiękowe jak chodzi :D jesli mozna ;> pozdro.

Autor:  galion59 [ Nie Sie 05, 2007 2:28 pm ]
Temat postu: 

Nie mam przenośnego magnetofonu - tak że nagrania dźwiękowego nie będzie.
Rysunek tłumika zrobiłem odręcznie w Corelu. Powinno to w zupełności wystarczyć.
Opis rysunku tłumika:

I - Obudowa tłumika

II - Dorobiony dekiel przy wylocie

III - Rurka fi 30mm o długości 30cm

IIII - Tulejka z blachy perforowanej

Autor:  miki1002 [ Nie Sie 05, 2007 3:36 pm ]
Temat postu: 

Prawie jak komora rezonansowa. A tej tulejki IIII (IV powinno byc:P) Nie mozn aby jakos rozciąć zeby wiecej spalin szło juz na zewnatrz? Czy to tylko takie złudzenie rysunkowe.

Autor:  karol282 [ Nie Sie 05, 2007 3:45 pm ]
Temat postu: 

Niemożna tego rozciąć po to to jest żeby był jakiś opór bo to w końcu 2t nie ?

Autor:  galion59 [ Nie Sie 05, 2007 4:23 pm ]
Temat postu: 

Tulejka IIII (lub IV - jak komu pasuje) wykonana jest z blachy perforowanej i pasownie
założona na rurkę fi 30mm. Można ją wsuwać lub wysuwać - regulując tłumienie.
Proste jak 2 metry sznurka w kieszeni.

Autor:  miki1002 [ Nie Sie 05, 2007 4:57 pm ]
Temat postu: 

Ale mi chodzi żeby ta szczelinke miedzy Iv a III była większa.

Autor:  galion59 [ Nie Sie 05, 2007 5:19 pm ]
Temat postu: 

Czytaj dokładnie. Wszystko jest w opisie. U kumpla ta szczelina ma 3cm.
Przy tej szerokości silnik najlepiej działa. To jest dwusuw - musi być
trochę przydławiony. Jak powiększył szczelinę to było gorzej, ponieważ
oddławił silnik. Brał więcej paliwa i był mułowaty. Czy wszystko jasne????

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/