Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Licznik jawa mz w charcie
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/licznik-jawa-mz-w-charcie-t9325.html
Strona 1 z 1

Autor:  Mateusz529 [ Pią Gru 21, 2007 5:49 pm ]
Temat postu:  Licznik jawa mz w charcie

Mam pytanko czy bez żadnych przeróbek licznik i obrotek, wogule cała półka zegarowa podejdzie do charta ( rozstaw śrub) itp?? I czy taki licznik nie będzie przekłamywał??

[ Dodano: 21 Grudzień 2007, 16:53 ]
Acha zapomniałem dodać że myślę o zegarach od np. jawy, mz lub coś takiego żeby była ładna półka zegarowa i obrotek:)

Autor:  apollan [ Pią Gru 21, 2007 5:54 pm ]
Temat postu: 

Tak to tylko w erze. Bez przerabiania nie podejdzie.

Autor:  Grzechu [ Pią Gru 21, 2007 6:05 pm ]
Temat postu: 

Na allrgro mozna kupić półke do Simsona.
http://moto.allegro.pl/item286234816_si ... garow.html
I nie wydaje mi sie żeby licznik od Jawy czy MZ pokazywał dobrze...

Autor:  Mateusz529 [ Pią Gru 21, 2007 7:43 pm ]
Temat postu: 

No tak ale tu jest sama półka na zegary i koszt to ok. 40zł z przesyłką a ja myslałem raczej o używanej półce w której będzie obrotek i licznik.

Autor:  Grzechu [ Pią Gru 21, 2007 8:01 pm ]
Temat postu: 

Ale obrotek od MZ ani od jawy nie podejdzie bo jest na linke :P

Autor:  MVVS [ Pią Sty 04, 2008 9:59 pm ]
Temat postu: 

Prędkościomierz od etki będzie dobrze pokazywał tylko musisz "pogrubić" linke z jednej strony bo w MZ jest grubsza. A co do obrotka to nie jest wielkim problemem dorobienia mechanizmu, żeby działał - ja mam tak zrobione :]

Autor:  Grzechu [ Pią Sty 04, 2008 11:04 pm ]
Temat postu: 

To może przy okazji wytłumaczysz jak??

Autor:  =XawiD= [ Sob Sty 05, 2008 4:42 pm ]
Temat postu: 

I zdjęcia zapodasz...

Autor:  kazik3193 [ Wto Sty 08, 2008 9:12 pm ]
Temat postu: 

Ja moge wytłumaczyć po części bo Mvvs, mi to tłumaczył :) A więc tak działa to wszystko na napędzie obrotomierza od MZ :) I ponieważ ten napęd w MZ jest na wale i tam jest większa nakretka to trzeba iść do tokarza aby dotoczył nam taka żeby pasowała na wał od strony magneta charta i pod napęd od Mz kiedy już ta nakrętka nam pasuję to mocujemy napęd w klapie (trzeba wiercić dziury itp ) Wiem tylko tyle jak Mvvs, sie zaloguje to wam wszystko opiszę :)

Autor:  tomek1212 [ Wto Sty 08, 2008 11:17 pm ]
Temat postu: 

To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata.

Autor:  Grzechu [ Wto Sty 08, 2008 11:20 pm ]
Temat postu: 

tomek1212 napisał(a):
To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata.
Co kto lubi. Jedni wolą analoga inni elekronika.

Autor:  tomek1212 [ Wto Sty 08, 2008 11:27 pm ]
Temat postu: 

MG 200, powiedz w czym jest lepszy obrotomierz mechaniczny od elektronicznego ?? Oczywiście nie chodzi mi o elektroniczny w postaci wyświetlacza, tylko elektroniczny ze wskazówką (taki jak jest montowany we współczesnych samochodach)

Autor:  Grzechu [ Wto Sty 08, 2008 11:29 pm ]
Temat postu: 

W niczym, ale niektórzy lubią sie pobawić w mechanike. To już indywidualna sprawa kto jaki sobie zrobi. Nikomu przecież nie narzucałem jaki ma zrobić :|

Autor:  MVVS [ Nie Mar 30, 2008 4:25 am ]
Temat postu: 

No to trochę odkopię temat, ale w dobrej wierze :]
Potrzebne rzeczy:
-Obrotomierz (hmmm... trudno się domyślić :D)
-Cały napęd obrotomierza MZ ETZ (Obudowa, nakrętka na wał i wałek napędu obrotomierza z plastikową tulejką do niego)
-Linka obrotomierza MZ ETZ
-Trochę tekturki na podkładkę pod napęd
-Dorobiona tulejka
-Śrubki i nakrętki (najlepiej imbusy bo najlepiej wyglądają :P)
-Wiertarka
-Pilnik
-Młotek (zawsze się przyda :P)
Opis czynności:
Jak masz wszystkie części bez tulejki dorobionej to musisz zmierzyć jak długa ma ona być a jak już ją zwymiarujesz to idziesz do tokarza i prosisz, żeby ci taką wytoczył (koszt to powiedzmy do 20zl). Jak już dostaniesz swoją tulejkę to całość nakręcasz na wał tą tulejkę zamiast oryginalnej nakrętki (ważne, żeby wewnętrzny gwint w tulejce był dość głęboki, żeby tulejka docisnęła magneto), oraz na tulejkę nakręcasz oryginalną nakrętkę na wał z MZ (tą ze ślimakiem). Odpalasz moto (samo "kopanie" ręką też wystarczy) i sprawdzasz czy bije na boki (tutaj można sprawdzić czy tokarz się postarał i zrobił prosto). Jak bije to musisz kilka razy klepnąć młotkiem, żeby było równo (im będzie równiej tym mniej wskazówka obrotomierza będzie drgała). Jak już jest prosto to musisz wywiercić otwór w pokrywie silnika w miejscu gdzie ma wyjść "twoje dzieło". Jak nie masz wystarczająco dużego wiertła (zapewne nie masz bo ta nakrętka jest dość duża) to potem rozpiłowujesz pilnikiem, aż nic nie będzie ocierało i będzie luz między nakrętką a pokrywą. Przykładasz resztę napędu oraz zaznaczasz miejsca na otwory do mocowania napędu i je wiercisz. Z tektury dorabiasz uszczelkę pod obudowę napędu(lepiej, żeby do napędu nie dostał się żaden pyłek bo ci się zniszczy ślimak :P). Przykręcasz "na gotowo" wszystko (przed przykręceniem warto nałożyć trochę smaru na ślimak, żeby się nie zużył za szybko :D). Teraz wystarczy, że połączysz obrotomierz z napędem linką i już obrotomierz działa :].

Mały schemacik :D:
Image

Tak wygląda gotowe dzieło:
Image

Fotki obrotomierza dla potwierdzenia, że ta metoda działa :P:
Image Image


Mam nadzieję, że nie pisałem tego na darmo i ktoś to zrobi tak jak ja :] Pozdro

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/