Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Licznik jawa mz w charcie https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/licznik-jawa-mz-w-charcie-t9325.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mateusz529 [ Pią Gru 21, 2007 5:49 pm ] |
Temat postu: | Licznik jawa mz w charcie |
Mam pytanko czy bez żadnych przeróbek licznik i obrotek, wogule cała półka zegarowa podejdzie do charta ( rozstaw śrub) itp?? I czy taki licznik nie będzie przekłamywał?? [ Dodano: 21 Grudzień 2007, 16:53 ] Acha zapomniałem dodać że myślę o zegarach od np. jawy, mz lub coś takiego żeby była ładna półka zegarowa i obrotek:) |
Autor: | apollan [ Pią Gru 21, 2007 5:54 pm ] |
Temat postu: | |
Tak to tylko w erze. Bez przerabiania nie podejdzie. |
Autor: | Grzechu [ Pią Gru 21, 2007 6:05 pm ] |
Temat postu: | |
Na allrgro mozna kupić półke do Simsona. http://moto.allegro.pl/item286234816_si ... garow.html I nie wydaje mi sie żeby licznik od Jawy czy MZ pokazywał dobrze... |
Autor: | Mateusz529 [ Pią Gru 21, 2007 7:43 pm ] |
Temat postu: | |
No tak ale tu jest sama półka na zegary i koszt to ok. 40zł z przesyłką a ja myslałem raczej o używanej półce w której będzie obrotek i licznik. |
Autor: | Grzechu [ Pią Gru 21, 2007 8:01 pm ] |
Temat postu: | |
Ale obrotek od MZ ani od jawy nie podejdzie bo jest na linke |
Autor: | MVVS [ Pią Sty 04, 2008 9:59 pm ] |
Temat postu: | |
Prędkościomierz od etki będzie dobrze pokazywał tylko musisz "pogrubić" linke z jednej strony bo w MZ jest grubsza. A co do obrotka to nie jest wielkim problemem dorobienia mechanizmu, żeby działał - ja mam tak zrobione |
Autor: | Grzechu [ Pią Sty 04, 2008 11:04 pm ] |
Temat postu: | |
To może przy okazji wytłumaczysz jak?? |
Autor: | =XawiD= [ Sob Sty 05, 2008 4:42 pm ] |
Temat postu: | |
I zdjęcia zapodasz... |
Autor: | kazik3193 [ Wto Sty 08, 2008 9:12 pm ] |
Temat postu: | |
Ja moge wytłumaczyć po części bo Mvvs, mi to tłumaczył A więc tak działa to wszystko na napędzie obrotomierza od MZ I ponieważ ten napęd w MZ jest na wale i tam jest większa nakretka to trzeba iść do tokarza aby dotoczył nam taka żeby pasowała na wał od strony magneta charta i pod napęd od Mz kiedy już ta nakrętka nam pasuję to mocujemy napęd w klapie (trzeba wiercić dziury itp ) Wiem tylko tyle jak Mvvs, sie zaloguje to wam wszystko opiszę |
Autor: | tomek1212 [ Wto Sty 08, 2008 11:17 pm ] |
Temat postu: | |
To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata. |
Autor: | Grzechu [ Wto Sty 08, 2008 11:20 pm ] |
Temat postu: | |
tomek1212 napisał(a): To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata. Co kto lubi. Jedni wolą analoga inni elekronika.
|
Autor: | tomek1212 [ Wto Sty 08, 2008 11:27 pm ] |
Temat postu: | |
MG 200, powiedz w czym jest lepszy obrotomierz mechaniczny od elektronicznego ?? Oczywiście nie chodzi mi o elektroniczny w postaci wyświetlacza, tylko elektroniczny ze wskazówką (taki jak jest montowany we współczesnych samochodach) |
Autor: | Grzechu [ Wto Sty 08, 2008 11:29 pm ] |
Temat postu: | |
W niczym, ale niektórzy lubią sie pobawić w mechanike. To już indywidualna sprawa kto jaki sobie zrobi. Nikomu przecież nie narzucałem jaki ma zrobić |
Autor: | MVVS [ Nie Mar 30, 2008 4:25 am ] |
Temat postu: | |
No to trochę odkopię temat, ale w dobrej wierze Potrzebne rzeczy: -Obrotomierz (hmmm... trudno się domyślić ) -Cały napęd obrotomierza MZ ETZ (Obudowa, nakrętka na wał i wałek napędu obrotomierza z plastikową tulejką do niego) -Linka obrotomierza MZ ETZ -Trochę tekturki na podkładkę pod napęd -Dorobiona tulejka -Śrubki i nakrętki (najlepiej imbusy bo najlepiej wyglądają ) -Wiertarka -Pilnik -Młotek (zawsze się przyda ) Opis czynności: Jak masz wszystkie części bez tulejki dorobionej to musisz zmierzyć jak długa ma ona być a jak już ją zwymiarujesz to idziesz do tokarza i prosisz, żeby ci taką wytoczył (koszt to powiedzmy do 20zl). Jak już dostaniesz swoją tulejkę to całość nakręcasz na wał tą tulejkę zamiast oryginalnej nakrętki (ważne, żeby wewnętrzny gwint w tulejce był dość głęboki, żeby tulejka docisnęła magneto), oraz na tulejkę nakręcasz oryginalną nakrętkę na wał z MZ (tą ze ślimakiem). Odpalasz moto (samo "kopanie" ręką też wystarczy) i sprawdzasz czy bije na boki (tutaj można sprawdzić czy tokarz się postarał i zrobił prosto). Jak bije to musisz kilka razy klepnąć młotkiem, żeby było równo (im będzie równiej tym mniej wskazówka obrotomierza będzie drgała). Jak już jest prosto to musisz wywiercić otwór w pokrywie silnika w miejscu gdzie ma wyjść "twoje dzieło". Jak nie masz wystarczająco dużego wiertła (zapewne nie masz bo ta nakrętka jest dość duża) to potem rozpiłowujesz pilnikiem, aż nic nie będzie ocierało i będzie luz między nakrętką a pokrywą. Przykładasz resztę napędu oraz zaznaczasz miejsca na otwory do mocowania napędu i je wiercisz. Z tektury dorabiasz uszczelkę pod obudowę napędu(lepiej, żeby do napędu nie dostał się żaden pyłek bo ci się zniszczy ślimak ). Przykręcasz "na gotowo" wszystko (przed przykręceniem warto nałożyć trochę smaru na ślimak, żeby się nie zużył za szybko ). Teraz wystarczy, że połączysz obrotomierz z napędem linką i już obrotomierz działa . Mały schemacik : Tak wygląda gotowe dzieło: Fotki obrotomierza dla potwierdzenia, że ta metoda działa : Mam nadzieję, że nie pisałem tego na darmo i ktoś to zrobi tak jak ja Pozdro |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |