Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Licznik z malucha do charta.
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/licznik-z-malucha-do-charta-t8486-15.html
Strona 2 z 3

Autor:  tomek1212 [ Pon Paź 15, 2007 5:35 pm ]
Temat postu: 

Bajera z tą rezerwą.Chciałem zrobić u siebie identycznie ale zrezygnowałem. Skoro mówisz że nie masz pomysłu na obrotmierz to zobacz sobie jak ja mam zrobiony obrotek u sibeie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b5 ... 5324f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43 ... 3c68c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/541 ... 34be7.html

Autor:  yazimoo [ Pon Paź 15, 2007 5:48 pm ]
Temat postu: 

Fajne...Tylko, że ja nie mam pomysłu w taki sposób, że nie wiem jak to podłączyć. Czyli z czego obrotek dać, i do czego podłączyć i co jeszcze zrobić.

Autor:  tomek1212 [ Pon Paź 15, 2007 8:24 pm ]
Temat postu: 

Aha, bo Ty masz instalacje 6V ?? No to rzeczywiście może być problem, ale da się zrobić.

Autor:  kazik3193 [ Pon Paź 15, 2007 10:18 pm ]
Temat postu: 

tomek1212, to może napiszesz jak??? Bo też bym chciał wiedzieć:D

Autor:  yazimoo [ Wto Paź 16, 2007 6:48 am ]
Temat postu: 

Jestem ZA.

Autor:  tomek1212 [ Wto Paź 16, 2007 11:34 am ]
Temat postu: 

kazik3193 napisał(a):
tomek1212, to może napiszesz jak???

Jak zrobić instalacje 12V ?? Tego nie wiem, npisałem tylko, że się DA. Ja u sieie mam 12V bo mam silnik od simsona s51 z 12V instalacją. Ale podejrzewam, że w silniku charta wystarczyłoby tylko przewinąć cewki od ładowania, akumulator 12V, przerywacz do kierunków 12V i żarówki do kierunków i tylnej lampki 12V. Możnaby od razu przewinąć cewki od światła na 12V i dać z przodu żarówkę 12V 35W/35W. Ja mam u siębie taką żarówke i w oryginalnym chartowskim reflektorze świeci 2 razy lepiej niż oryginalna 6V 25W/25W.

Autor:  yazimoo [ Wto Paź 16, 2007 11:58 am ]
Temat postu: 

No, a prostownik? Chyab wtedy lepiej by było dać cały regulator napięcia z simka jakbym te cewki przewinął.

Autor:  tomek1212 [ Wto Paź 16, 2007 12:03 pm ]
Temat postu: 

Prostownik może zostać stary. Regulator nie jest konieczny.

Autor:  yazimoo [ Śro Paź 17, 2007 7:56 am ]
Temat postu: 

No ale ten prostownik jest 6V. A pozatym jakbym miał już 12V to wolałbym założyć regulator. Bo ten prostownik z charta to totalnie nic nie daje, no sama nazwa wskazuje "prostownik", a jednak regulator to już co innego. Na tym oryginalnym prostowniku to wszystko przygasa, bo on nie reguluje prądem tylko prostuje z cewki ładowania i to bardzo mało przepuszcza. Ładowanie jest tragiczne.

Autor:  =XawiD= [ Śro Paź 17, 2007 3:38 pm ]
Temat postu: 

yazimoo, to daj najzwyklejszy mostek prostowniczy - ja mam i jest good ładowanie.

Autor:  tomek1212 [ Śro Paź 17, 2007 8:03 pm ]
Temat postu: 

yazimoo
Po pierwsze Prostownik 6V od 12V się niczym nie różni, po drugie nawet jak jest regulator to i tak musi być prostownik. Prostownik jak sama nazwa wskazuje służy do "wyprostowania" prądu czyli do zmiany z przemiennego na stały. Poza tym przez regulator ładowanie NIGDY nie będzie większe niż przy samym prostowniku. Co masz na myśli mówiąc że wszystko przygasa ??

Autor:  MaciejH92 [ Śro Paź 17, 2007 8:15 pm ]
Temat postu: 

Niedawno rozbierałem ten prostownik od charta i w środku jest nic innego jak 4 diody prostownicze połączone w mostek prostowniczy gretza. Ja zamiast tego oryginalnego prostownika(spalił się) mam założony zwykły mostek prostowniczy 4A(wystarczy 2A ale żeby się nie grzał to kupiłem 4A) za 1,50zł i ładowanie działa poprawnie.

Domyślam o co Ci chodzi z tym przygasaniem(widziałem na jednym twoim filmiku). Jak np. włączysz kierunkowskazy to przygasa postój lub S TOP??? Ja też tak mam i się też nad tym zastanawiałem. To normalne i każdy tak ma. Jak odrazu włączysz mu 42W to ma prawo lekko przygasić inne żarówki bo w końcu aku ~10Ah to nie aku 60Ah jak w samochodach i z prawie 50W to dla niego dużo obciążenie.

Autor:  tomek1212 [ Czw Paź 18, 2007 7:13 am ]
Temat postu: 

U mnie nic nie przygasa. A dlaczego ?? Bo mam instalacje 12V, a przy takiej natężenie prądu płynącego do żarówek jest 2 razy mniejsze. Dlatego nie stosuje się w samochodach instalacji 6V tylko wszędzie 12V a w tirach nawet 24V.

Autor:  yazimoo [ Czw Paź 18, 2007 8:36 am ]
Temat postu: 

MaciejH92, tak o to przygasanie mi chodzi. Tylko skoro to nie ma nic do rzeczy to czemu w simkach nawet 6V jest regulator napięcia i nie przygasa?

Autor:  MaciejH92 [ Czw Paź 18, 2007 2:58 pm ]
Temat postu: 

W simkach jest regulator napięcia? Pytam bo sam nie wiem :] Jeżeli jest to pewnie z cewek płynie duża moc z rzędu 50W i wtedy musisz mieć regulator bo możesz uszkodzić aku lub żarówki. Nie wiem jak jest w simku bo nie widziałem instalacji simsona.

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/