Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Co zrobić żeby było większe V-max ?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/co-zrobi-eby-by-o-wi-ksze-v-max-t13723.html
Strona 1 z 2

Autor:  pawelak23 [ Wto Cze 24, 2008 6:07 pm ]
Temat postu:  Co zrobić żeby było większe V-max ?

Mam silnik S-38 i włożyłem dużą zębatke na koło. Owszem zrobił sie
mocniejszy ale V-max mnie nie zadowala :/
Co mogę zrobić by go powiększyć ? Dodam że mam splanowaną
głowicę o 1mm i będę rozwiercał gażnik do 14mm.
I nie chcę wymienać zębatek ani niczego kupować, chodzi mi o przeróbki ręczne.
Przeróbki te mają powiększyć tylko V-max bo moc jest wystarczająca.

[ Dodano: 25 Czerwiec 2008, 10:03 ]
Odpowie mi ktoś ?

Autor:  kamil_ziomek [ Śro Cze 25, 2008 12:26 pm ]
Temat postu: 

musiałbyś zwiększyć obroty tego sinika ale to mu się dobrze nie objawi.Musiałyś zmienić wysokości okien gaźnik i wydech ale o ile to nie wiem. Może tak jak w simsonie by było.

Autor:  pawelak23 [ Śro Cze 25, 2008 5:37 pm ]
Temat postu: 

Gaźnik będzie rozwiercany ;)
A kupować nic nie chce.

Autor:  motomaniek10 [ Śro Cze 25, 2008 7:06 pm ]
Temat postu: 

Napompuj opony do 3,5 bara to Ci sie zwiekszy ich srednica co poprawi osiagi :D

Autor:  Moby [ Śro Cze 25, 2008 10:33 pm ]
Temat postu: 

-Podpiłuj nóżkę tłoka od strony dolotu
-Skróć kolanko tak aby wchodziło w tłumik 3cm
-Wypoleruj kanały w cylindrze
-Uszczelnij dokładnie tłumik i kolanko
-Usuń nagar z tłoka, głowicy oraz z kolanka
Nie wiem czy te patenty działają bo nie testowałem.

Autor:  MVVS [ Śro Cze 25, 2008 10:36 pm ]
Temat postu: 

motomaniek10 napisał(a):
Napompuj opony do 3,5 bara to Ci sie zwiekszy ich srednica co poprawi osiagi :D
spulany
Opona nie zwiększy swojej średnicy ponieważ w niej jest metalowa siatka która zabezpiecza przed zwiększeniem się opony.

Autor:  Olo [ Śro Cze 25, 2008 10:39 pm ]
Temat postu: 

motomaniek10 napisał(a):
Napompuj opony do 3,5 bara to Ci sie zwiekszy ich srednica co poprawi osiagi
A nie wiesz, że większa opona stawia większe opory toczenia? Pompując więcej powietrza powodujesz, że opona pod obciążeniem mniej się "ugina" (po prostu nie robi się flak), a jak mniej się "ugina" to styka się z jezdnią mniejszą powierzchnią i nie powoduje taki oporów :P Tylko że wtedy odczuwasz każdą nierówność i wystarczy troszeczkę piasku na jezdni i leżysz :P

[ Dodano: 25 Czerwiec 2008, 23:39 ]
A Ty jak zwykle się pośpieszyłeś <lol>

Autor:  Driver [ Czw Cze 26, 2008 7:59 am ]
Temat postu: 

Moby napisał(a):
-Skróć kolanko tak aby wchodziło w tłumik 3cm
Mi wchodzi 1,5cm - Jest dobrze.
Moby napisał(a):
-Usuń nagar z tłoka, głowicy oraz z kolanka
Poprawi to elastyczność pracy silnika. Dużego wpływu na moc nie ma.
Moby napisał(a):
-Wypoleruj kanały w cylindrze
Mieszanka będzie łatwiej przepływała przez kanały - da to wszystko w połączeniu razem z polerką skrzyni korbowej sporo - wykonanie kosztuje dużo czasu - np. polerka jakieś 3h jeżeli będziesz robił dokładnie.

Autor:  motomaniek10 [ Czw Cze 26, 2008 8:09 am ]
Temat postu: 

Mvvs, widziales kiedys takie 3 obrazki, bardziej to w ksiazce samochodowej, ale na pierwszym za malo powietrza-srodek opony wklesly, w sam raz-opona cala powierzchnia przylega do nawierzchni, za duzo to srodek sie wybula. Ale napsalem to tak tylko... V-max w motorkach nie da sie az tak bardzo zwiekszyc.

Autor:  pawelak23 [ Czw Cze 26, 2008 8:29 am ]
Temat postu: 

Moby napisał(a):
-Podpiłuj nóżkę tłoka od strony dolotu

O ile ?
Moby napisał(a):
-Skróć kolanko tak aby wchodziło w tłumik 3cm
-Uszczelnij dokładnie tłumik i kolanko
-Usuń nagar z tłoka, głowicy oraz z kolanka

To powyżej mam :]

Autor:  Moby [ Czw Cze 26, 2008 9:58 am ]
Temat postu: 

pawelak23 napisał(a):
Moby napisał(a):
-Podpiłuj nóżkę tłoka od strony dolotu

O ile ?

O 1mm, jak to zrobisz to napisz czy jakieś efekty są. :-)

Autor:  pawelak23 [ Czw Cze 26, 2008 1:19 pm ]
Temat postu: 

A czy ktoś takie piłowanie robił ? Bo nie wiem czy to coś da
a nie chce sobie tłoka zepsuć.
A rozwiercenie gaźnika na 14mm spowoduje większe V-max ?
Czy to tylko moc poprawia ?

Autor:  MVVS [ Czw Cze 26, 2008 1:45 pm ]
Temat postu: 

motomaniek10 napisał(a):
Mvvs, widziales kiedys takie 3 obrazki, bardziej to w ksiazce samochodowej, ale na pierwszym za malo powietrza-srodek opony wklesly, w sam raz-opona cala powierzchnia przylega do nawierzchni, za duzo to srodek sie wybula.
spulany a nie zauważyłeś, że opona nawet 17x2.75 (chociaż on ma pewnie 2.25) nie za bardzo ma się gdzie wybulać? spulany A nawet w autach takie "dodanie" prędkości mieści się w granicach błędu prędkościomierza...

Autor:  kamil_ziomek [ Czw Cze 26, 2008 9:07 pm ]
Temat postu: 

Koniec już z tą oponą. Ja miałem spiłowany tłok o 1mm i faktycznie miał troszke większe obroty.Teraz mam tuning gdzie cylinder jest podniesiony o 1,5 mm i spiłowany od góry o tyle tłok odchudzony i skrycony o 3mm. Silnik ma niezłego kopa na wyszych obrotach.

Autor:  pawelak23 [ Wto Lip 01, 2008 1:58 pm ]
Temat postu: 

pawelak23 napisał(a):
A rozwiercenie gaźnika na 14mm spowoduje większe V-max ?
Czy to tylko moc poprawia ?

<Czytaj>

[ Dodano: 2 Lipiec 2008, 16:02 ]
Odpowie mi ktoś?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/