Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-polskich-silnikow-dezamet-t14840-15.html
Strona 2 z 3

Autor:  Zigus [ Śro Sie 13, 2008 10:02 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Boze widzisz a nie grzmisz...

Wolisz cylinder almot? czlowieku naucz sie ze moc z cylindra wynika dopiero od pojemnosci 70 w gore.. no w przypadku simcza to juz 60/4 DDR jest znaczna roznica.

Caly tuning w pojemnosciach 50-60 polega na modyfikowaniu cylindra!! 5ccm nie robi naprawe roznicy.. moze inni ja odczuwaja bo mieli juz zjechana tuleja i pierscienie do wymiany...

edit@zauwazylem znow cos bez sensu

Cytuj:
Można również zainwestować w dużo droższy wydech. Jednak uważam, że danie 300zł za sam wydech to za dużo.


Czlowieku!! piszesz ten poradnik a nie wiesz ze tlumik to najwazniejsza czesc w 2t..wole wydac nawet 500zl i miec pewnosc ze doda mi mocy, niz kupowac cylki almotu, w ktorych tlok puchnie i wogule szkoda pisac...

Ludzie z samego tlumika wyciagaja do 7KM, oczywiscie tanszym kosztem mozna wykonac licozny wydech, w ktorym rezonans moze wychodzic wg, wlasnych upodoban.

edit@
Sry, ale co sekunde cos zmieniasz i temu sie gubie, ale wczesniej tak nie miales napisane.

Autor:  Lipton [ Śro Sie 13, 2008 10:08 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

... Naucz się czytać! W wcześniejszych postach napisałem, że jeśli mielibyśmy ZMD to najwyżej robimy szlif, jednak jeżeli jesteś zdecydowani na wymianę cylindra to bardziej się opłaca kupić 55cmm niż 50cmm.

Autor:  knypek [ Śro Sie 13, 2008 10:41 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

W tym poradniku jest wiele błędów :(

Autor:  Lipton [ Śro Sie 13, 2008 1:55 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Zigus żyjemy w wolnym kraju, będziesz chciał kupić lepszy tłumik to kupisz, tylko ile ludzi by włożyło tyle kasy w sam tłumik dla rometa!? Myślę, że nie wielu chociaż mogę się mylić.

Autor:  knypek [ Śro Sie 13, 2008 2:50 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Jest troche tłumików od simsona w romecie :P

Autor:  kamil_ziomek [ Śro Sie 13, 2008 4:22 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Panownie ale nie ma po co tutaj robić takiego bałaganu i obniżać poziomu forum.

Faktycznie tuningiem mechanicznym zdziałamy wiele ale jeśli zostawimy stary układ zapłonowy i zasilania (gaźnik) to dużo nie zdziałamy. Ja bym tam dał moduł z mapą zapłony czujnikiem podciśnienia w układzie ssącym i do tego jeszcze zrobić elektroniczną dysze. Wiem że wielu napisze że to nie możliwe ale jednak da się to zrobić choć nie prubowałem. Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu pozwoli w pełni wykorzystać możliwości naszego silniczka. Czujik podciśnienia ustawi przestawi zapłon według obciążenia silnika elektroniczna dysza dostarczy odpowiednią dawke bęzyny.

Wiem że do tego to trzeba mieć zakład ślusarsko-elektroniczny i hamownie w domu ale może się ktoś pokusi albo kogoś ten tekst zainspiruje. Gażnik 19mm plus membrana jest realny w 023 tylko trzeba mieć duże umiejętności i dostosować reszte silnika do takiego gaźnika.

Autor:  Lipton [ Śro Sie 13, 2008 7:19 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Ten poradnik miał być dla nowicjuszy, którzy się pewnie nie pokuszą na takie przeróbki :D Ale dobrze, że dodałeś swój pomysł.

Autor:  Zigus [ Śro Sie 13, 2008 9:51 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Zaczys, mi chodzi tylko o to, ze jak zrobic tuning to ma to byc tuning i cos nowego, a nie pomysly klepane x razy...]=

Dodam ciekawostke ze rekord predkosci dla komara to 86km/h. I to jest tuning!. Wkurzaja mnie takie tematy co kazdy opisuje jedno i to samo, dzien w dzien czytac jedno i to samo.

Autor:  Lipton [ Czw Sie 14, 2008 7:28 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Masz rację, ale przynajmniej jak wejdzie ktoś nowy na forum nie będzie musiał szukać coś o tuningu bo będzie miał taki poradniczek:P

Autor:  kamil_ziomek [ Czw Sie 14, 2008 11:15 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

I odrazu lepsza atmonsfera na forum :)
A ja jeszcze domam jak łatwo można zrobić coś co działa tak jak zmiana wysokości okien. Wkładamy tłok do cylindra markerem zaznaczamy gdzie sa okna robiąc trapez równoramienny do środka tłoka wyciągamy tłok i piłujemy denko tłoka w tym miejscu ( niestety nie można piłować więcej niż 1mm) To też tak dla ludzi którzy nie chcą zniszczyć cylindra bo tłok jest tańszy.

Autor:  przem578 [ Czw Sie 14, 2008 11:21 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Zigus napisał(a):
Dodam ciekawostke ze rekord predkosci dla komara to 86km/h. I to jest tuning!

Na zwykłym komarowskim silniku? <wow> Dawaj go tu!

Autor:  Zigus [ Czw Sie 14, 2008 11:59 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Wiesci pochodza z forum yamadadt.info <nie traktowac jako reklamy>

Dokladniej z tematu http://yamahadt.info/viewtopic.php?t=3568" target="_blank

Administrator potwierdza jego doswiadczenie wlasnie tym rekordem.

Cytuj:
szymam - to prawdopodobnie koleś, który pracował przy projekcie tuningu rometa(komara chyba), który przez profesjonalne pomiary czasu(na płaskim terenie) wyciągnął 86km/h. Powaga


Do teraz szukam wszedzie tego proejktu :P pomozcie :D

Autor:  leoo [ Sob Mar 13, 2010 10:45 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Do Liptona wpadłem na to forum przez przypadek i po przeczytaniu wszystkich postów postanowiłem napisać do ciebie małą podpowiedz do tuningu twojego silnika i jeszcze pare słów do ciebie zacznę może najpierw od tuninngu.


Twoje założenie nie za dużo wydać kasy przecież to Romet w pełni się z tym zgadzam i tak naprawdę to tylko jedną rzecz trzeba będzie kupić i to co i tu powiem da wiele bardzo wiele .


Bierzesz silnik na stół i kierujesz go świecą do pionu odkręcasz świecę , ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i zalewasz go nafta do połowy gwintu najlepiej użyć do tego naczynia z podziałem objętości (sprawdzasz ile mililitrów weszło do twojej komory spalania ) powiedzmy 1,52 mililitra oczywiście te dane są nie prawdziwe

Mamy 1 wartość 1,52 objętość


Odkręcasz głowicę i (narzędzia które będziesz potrzebował do wykonania pomiarów to suwmiarki mikrometr wysokości)

Po odkręceniu głowicy przesuniesz tłok w martwe położenie i policzysz kanały powiedzmy ze mamy kanał ciśnienia 2 płukania i wydech

Mierzymy kanał wydechu przesuwasz tłok do górnej krawędzi wydechu w tulei i mierzysz odległość od tłoka do krawędzi tulei wartość piszesz sobie w notesie , mierzymy tak samo kanał ciśnienia i kanały płuczące po zmierzeniu tych wartości prześlij mi je na email podam ci czasowania z których będziesz zadowolony ze żaden Simson i inne badziewia nie dojada do ciebie.

Teraz parę wskazówek na dostrojenie i ustawieniach stopnia sprężania itd.

Jeżeli nie ruszasz konta wydechu nie waż się nigdy zmiejszać objętości spalania
Robi się to tylko wtedy kiedy zwiekszamy kąt wydechu i aby uzyskać moment obrotowy zmiejszamy objętość

Zwiekszać kąt wydechu też nie możemy w nieskaczoność granica to dla ciebie 215 stopni

Powiedzmy ze ruszasz sam wydech co się dzieje zwiększasz obroty silnika ale i zmiejszasz czas wypływu spalin co to znaczy zaczy to ze spaliny zostaja nie dokońca opruznione z komory spalania , gubisz moment obrotowy kolanko będzie się grzało i wkąńcu się przepali

Bezpieczny stopień nie objętość żebyś nie pomylił to dla ciebie 12,5 albo12,4

Nie poleruj mi kanałów mieszanka ma się rozpylać a nie skraplać głowica tak i okno wydech dlaczego tylko okno wydechu dlatego ze tam powstaje fala dzwiękowa i ma prędkość powiedzmy połowę prędkości dzwięku (zastosujesz tu rurę rezonansową tak zwany zawór niektórzy mówią na to turbo jak to działa a tak czasie napełniania komory paliwem rurka wpycha tam poprzednio spalone gazy no to już wiesz.

Następne obniżenie temperatury tłoka zrobisz dwa otwory w tłoku na ¾ wysokości mierzonej od dołu tłoka na stronach płukania mieszanka będzie dobrze schładzać tłok i jak zrobisz jeszcze dwa otwory w tulei o namieszamy jeszcze trochę w powierzchni szkodliwej ale to na emailu nie na forum ogólnym

Następne w tulei na stronie wydechu poniżej zrobisz duży x to znaczy wyryjesz dwie duże krzyżujące się kreski. Co to daje inf. na maila .

Jeżeli chodzi o odchudzanie korby tłoka to ile się da co to daje mniejsze masy wirujące wał nie musi tyle do góry podnosić jeżeli chodzi o wywarzenie to oryginalne jest na 50% ty musisz mieć 55% co to daje będziesz szybszy ze startu i to cholernie trzeba będzie dać troszkę inny łańcuch a nie słuchaj ludzi którzy mówią że korba powinna być grubsza to bzdura większej nie słyszałem na dowód powiem że 25% siły działa na sworzeń górny reszta na email następne damy inny sworzeń oczywiście lżejszy podpowiedz jaki na email.

Następne zmniejszenie powierzchni szkodliwej na meila

Rura rezonansowa zaraz za kolankiem a później tłumik regulacja rury na email i powiem ci jaka

Świeca damy zimniejszą

Nie mam więcej czasu na pisanie jak to będzie ci mało to mam jeszcze parę patatów jak będziesz zainteresowany to napisz email
Jeżeli chodzi o literaturę to angielska najlepsza (tuning) jeżeli chodzi o budowę silników to Italia

A zmienimy kształt tłoka i głowicy to na tyle czekam na info

Autor:  yazimoo [ Nie Mar 14, 2010 11:54 am ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

Lipton napisał(a):
Jeżeli posiadamy oryginalny ZMD to lepiej oddać go do regeneracji po czym dokupić łożysko igiełkowe i zamontować je zamiast tulei.


I co jeszcze? Jak korba jest do tulejki to nie daje się łożyska igiełkowego - potem nie dziwcie się, że się rozsypuje wszystko. Sam tego doświadczyłem.

Lipton napisał(a):
2.Cylinder 60(55cmm) – zestaw tuningowy o większej pojemności znacznie zwiększającej moc silnika. Myślę, że to podstawa każdego tuningu. Do tego zestawu polecam założenie wyżej wymienionego wału. Sytuacja jest tu podobna jak w przypadku wału. Mamy ZMD zostawiamy ewentualnie robimy szlif.


Powiem Ci palnąłeś głupotę chyba największą na całym forum. 5cm3 totalnie nie robi różnicy to raz, dwa cylinder jest fatalnie wykonany, nie równo zamykające się okna, czasem nawet mniejsze niż w oryginale, tuleja i tłok to też z super materiałów nie są - ogólnie cyl lipa. Najbardziej rozbawiło mnie zdanie "to podstawa każdego tuningu" ojapier

Lipton napisał(a):
3.Pseudo sportowy tłumik Simson – tłumik ten wpływa korzystnie na pracę silnika, ponieważ powoduje lepszy przepływ spalin, dzięki czemu wzrasta moc. Można również zainwestować w dużo droższy wydech. Jednak uważam, że danie 300zł za sam wydech to za dużo.


A właśnie, że nie. Tylko pogarsza pracę silnika bo nie występuje rezonans, a to dlatego że pacan który to projektował dał blachę z 4 otworami przed ostatnim stożkiem i nie spalone cząsteczki mieszanki nie wracają się z powrotem do cyla. Jakie 300zł? Lepiej zrobić spawaka, wyjdzie to dużo taniej i może być nawet lepiej niż na takim za 300zł (koszt spawaka to zazwyczaj 150zł na prostym kolanku).

Lipton napisał(a):
4.Filtr stożkowy – poprawia dynamikę silnika, powoduje, że silnik wkręca się na nieco wyższe obroty, niekiedy powoduje delikatny przyrost mocy. Przed zakupem należy zmierzyć średnice gaźnika, po czym dobrać do niego filtr.


Do oryginalnego gaźnika głupota, on przepuści więcej powietrza, a gaźnik nadal będzie podawał tyle samo paliwa, więc tylko silnik zmuli. Te filtry dużo lepsze zastosowanie mają np. w 50/4 z gaźnikiem 21mm to wtedy tak.

Lipton napisał(a):
- wszystkie kanały w cylindrze wypolerować najlepiej jak się da
- jeśli dacie radę możecie podpiłować okno wydechowe o 1mm do góry i 1,5mm z dwóch stron(nie więcej!!)


Polerowanie na lustro ojapier Denko tłoka, komora spalania owszem, ale kanały w cylu, króćce itd. wcale się nie poleruje na lustro gdyż mieszanka się skrapla, pogarsza to mieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem.

Lipton napisał(a):
UWAGA! Nie w każdym polskim cylindrze da się wybić tuleje bez specjalnych maszyn, gdyż posiada ona próg w wewnątrz cylindra.


Jakich maszyn...?! Jeżeli tuleja jest zlana razem z ożebrowaniem albo jest próg to nie ma szans tego niczym wybić.

Lipton napisał(a):


Ten cyl który podałeś jest do dupy wykonany.

Lipton napisał(a):
- nóżkę tłoka od strony kanału ssącego należy spiłować o 1mm(okno ssące jest dłużej otwarte co skutkuje lepszym napełnieniem skrzy korbowej mieszanką)


Jeżeli jest możliwość, a jest na pewno bo co to jest 1mm (nic praktycznie) to się obniża okno w cylindrze przy okazji robiąc kąt w dół w celu lepszego nakierowania mieszanki w skrzynię korbową. Tak w ogóle to nie jest tak, że się obniża 1 czy 2mm. W Bellu są podane kąty otwarcia okna ssącego do danego strojenia i tak się to oblicza.

Lipton napisał(a):
3.Ciężki tuning(nie polecam, ponieważ silnik po kilku minutach ostrej jazdy się rozsypie)

- aby efektywnie zwiększyć mocno silnika, a zarazem drastycznie skrócić jego żywotność można zastosować wypełniacz wału.


Co ty to pieprzysz? Jaki ciężki tuning, wypełniacze mają na celu zmniejszenia szkodliwej objętości skrzyni korbowej, jedna z pierwszym rzeczy, które się wykonuje przy tuningu szczególnie gdy powiększamy kanały płuczące i dowiercamy 2 okna płuczące.

Lipton napisał(a):
b)cylinder
- zrobić podkładkę pod cylinder o wysokości 1,5mm po czym należy splanować cylinder od góry o tą wartość(zmienia to czas otwierania okien)


A po uja tak kombinować? Lepiej w cylu okna podnieść.

P.S. Wszystkie te uwagi/poprawki pisałem raz, dwa na szybko więc też mogą być błędy.

Autor:  szkp [ Nie Mar 14, 2010 1:41 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]

yazimoo, odnośnie tej polerki kanałów, to jak mieszanka się "skrapla"? nie może pogarszać mieszania się powietrza z paliwem bo to mieszanie zachodzi w gaźniku a nie w kanałach czy króćcach...

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/