Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/poradnik-romet-chart-z-50ccm-na-70ccm-t15086-75.html
Strona 6 z 9

Autor:  bigsoft [ Czw Lut 19, 2009 10:16 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Witam wszystkich, gdyż jestem tu nowy :)

Adaś jestem pełen podziwu dla tego co robisz z tym silnikiem, widzę, że masz spore pojęcie o tym więc postanowiłem, że zadam tu pytanie. Otóż jestem w trakcie przeróbki silnika 027 pod cylinder 70cm3, z polskiej kosiarki. Jest to taki sam cylinder jak u góry na zdjęciu (btw: ten zestaw był parę dni temu na aukcji). Pisałeś wcześniej, że wyważasz wał pod tłok 70cm3, czy mógłbyś udzielić porady w jaki sposób to wykonałeś bądź wykonujesz?

Tylną zębatkę założysz z innego motoroweru, czy będziesz obliczał i robił nową, mniejszą?


Ps. Taki mały offtopic, myślę, że się nie obrazicie.
Pisaliście wcześniej, o Chartach 70 i 50cm3, wyjaśnię Wasze wątpliwości co do tego.
Otóż, rozmawiałem z pewnym Panem parę dni temu na ten temat i faktycznie wały korbowe były identyczne, z tym, że sam cylinder 70cm3 był zadławiony na wydechu (w 1/3 przysłonięte okno wydechowe), na sprzęgle i zębatce, która była inna, dla podniesienia mocy a nie prędkości.

Ps2. Do fotki tego zestawu. Wał jest inny, ale powinien spasować do Charta (jestem w trakcie przeróbek), jest minimalnie krótszy czop na magneto, i z drugiej strony wału tam gdzie jest stożek na zębatkę, to jest dodatkowo umieszczony klin. Korbowód jest dłuższy jak i sama tuleja (większy skok tłoka). Aby umieścić taki zestaw na oryginalnym wale, trzeba by skrócić tuleję od dołu. Iskrowniki w silniku z kosiarki i Charta wraz z magnetem są identyczne, tylko, że w kosiarce nie ma cewek świetlnych i ładowania, to chyba jasne ;], aha co ważne, silnik z kosiarki kręci się w drugą stronę (Impulsator umieszczony jest w tym drugim miejscu na podstawie iskrownika).

Pozdrawiam.

Autor:  przem578 [ Czw Lut 19, 2009 3:57 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Zapłony są inne, wiem bo przekładałem z kosiarki do charta :P

Autor:  adaś [ Czw Lut 19, 2009 5:50 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

bigsoft napisał(a):
Pisałeś wcześniej, że wyważasz wał pod tłok 70cm3, czy mógłbyś udzielić porady w jaki sposób to wykonałeś bądź wykonujesz?
Wał się wyważa pod tłok, a jak wiadomo tłok od 70 jest cięższy niż 50.
Artykuł Sałka z którego korzystałem. Cz.1 Cz.2

bigsoft napisał(a):
Tylną zębatkę założysz z innego motoroweru, czy będziesz obliczał i robił nową, mniejszą?
Najprawdopodobniej na stałe będzie ta, ale w zapasie będzie też mniejsza dla większego v-maxu.

Autor:  bigsoft [ Czw Lut 19, 2009 8:20 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Dzięki za info, na pewno się przyda.

przem578 napisał(a):
Zapłony są inne, wiem bo przekładałem z kosiarki do charta :P


Nie wiem, może mam silnik z jakiejś innej polskiej kosiarki (nie wiem z jakiej on jest, mam tylko silnik), ale u mnie jest identyczne magneto, identyczny iskrownik i moduł Telpod GL133 taki jak w Charcie.

Autor:  apollan [ Czw Lut 19, 2009 9:09 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Zapewne mówisz o kosiarce WUKO Stąporków.

Autor:  przem578 [ Sob Lut 21, 2009 11:09 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Zapłon od kosiarki ma inną podstawkę-mniejszą ;-)

Autor:  Lukaaas [ Czw Lip 16, 2009 11:36 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Mały odkop ;]

Co myślicie o tym tłoku od zazika http://allegro.pl/item683613458_romet_c ... m_zmd.html, tylko skąd pierścienie skołować, lub dać od simka, przeszlifować i mamy 70ccm na cylku od charta ;]

Autor:  Mikolaj211 [ Czw Lip 16, 2009 11:44 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Oryginalny cylinder Charta 50ccm chcesz przeszlifować na 70ccm? To raczej tulei nie starczy :D.

Autor:  krzysiuslapa [ Pon Wrz 14, 2009 3:43 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Witam!

Czy ten zestaw nada się do takiej przeróbki charta jak ta z tematu?
http://www.allegro.pl/item730477564_tun ... dysza.html" target="_blank"
On ma jakoś przerabianą tą głowice? Bo taki tylko, że sam cylek podają 95km/h i 4,5KM (i tak nie wierze, że aż tyle, no ale). to link do tego cylka bez głowicy http://www.allegro.pl/item732070215_tun ... c_3km.html" target="_blank

Opłaca sie kupić któryś z tych zestawów?
Nie mam zamiaru już powiekszać kanałów, wystarczy mi jak będzie jechał na max 75-80km/h, a tak normalnie 65-70. Więcej mi nie trzeba.

I tak spytam jeszcze.

1. Jaki do tego tani gaźnk polecacie? Bo przecież na moim 14MC z charta :P
Myślałem nad tym bo tani http://www.allegro.pl/item740969321_sim ... r_moc.html" target="_blank lub http://www.allegro.pl/item739530526_gaz ... aniej.html" target="_blank Pewnie i tak za mały, doradźcie jakiś lepszy i co by mniej kosztował niż 100zł.
2. Zwykły wydech z simaka albo charta wystarczy? Czy trzeba coś lepszego, albo przerobić?
3. Jak to jest z temperaturą takiego cylka? Chartowski ma jakieś 5tys obrotów i po długiej jeździe z max prędkością się grzeje, a przy prędkości ~70km/h wychodzi jakieś 7tys obrotów, czyli więcej ciepła jest wytwarzane.
4. Czy przy wyważaniu wału pod 70cm wyszły duże rozbierzności?
Może też bym wyważył.

To by było na tyle.

Proszę o pomoc.

Autor:  bigsoft [ Śro Paź 07, 2009 5:54 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Jeśli chodzi o te nowe gaźniki + dysza super moc, to słyszałem, że jest to lipa.

Gaźnik przynajmniej 19mm bądź większy.

Chart nie kręci jakichś tam 5 tys obrotów, tylko powinien wykręcić ok 6-6,5tys (mój fabryczny tyle kręcił). Moc maksymalna przy 5800rpm.

Co do grzania się, hmm, wiesz trudno się dziwić, że się grzeje, bo to praca na full gazie praktycznie i chłodzenie powietrzem, ale ja moim seryjnym chartem jeździłem na full manetce i żadnych problemów z przegrzewaniem/zacieraniem nie miałem.

Autor:  yazimoo [ Śro Paź 07, 2009 6:43 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Może trochę nie na temat ale nie opłaca się zakładać nowego moim zdaniem.

Mam cylek w charcie 50/4 strojony dość wysoko, po szlifie (tłok zmd, pierścienie też chociaż rewelacyjne nie są), zrobiłem już ponad 500km i mam problemy z ciągłym przycieraniem. Dodam, że leję półsyntetyk i to już bardzo dużo. Np. na 2b dam pizdę, wejdzie w rezo i nawet 57km/h osiągnie bo dzisiaj tyle miałem, ale na 3b jadę 60 (mam lekką dziurę, rezo jest od 66-7km/h) i praktycznie za każdym razem w czasie tej dziury nawet nie zdąży dojść do rezo, a już buuu, zadzwoni i jak nie puszcze gazu to całkiem stanie normalnie się przyciera. Wątpię, że to od małej ilości km bo miałem już dużo cylków i potrafiłem żyłować po 100km i nic się nie działo.

Może to być przez to, że wydech mam jakby to powiedzieć o za małej powierzchni do powierzchni płuków? Bo czytałem, że ma być lekko większa powierzchnia okna wydechowego jak płuków, a ja mam za mały wydech jak liczyłem (zamki mnie nie puszczają). Jeżeli to od tego to mogę wydech poszerzyć tylko na jedną stronę? Bo i tak jeżdżę na 1 ringu więc w jeden zamek odpada.

Autor:  r4g3 [ Pią Paź 09, 2009 1:37 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Poniżej rezo masz za sucho w cylku, mniejsze kąty dyfuzora + niższe strojenie skoro nie wpada w rezo na kolejnym biegu + mniejszy kąt ostatniego stożka + mniejszej średnicy stinger.

Autor:  yazimoo [ Nie Paź 11, 2009 9:31 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

No dzisiaj pooglądałem i pomierzyłem dokładnie te zamki i tragedii nie ma :D Wydech z 21mm poszerzyłem na 24 i jest na styk ale nie lata jeszcze po oknie więc jestem zadowolony. Teraz powierzchnia wydechu do płuków jest prawie idealna, ciekawe czy to coś da...

Autor:  PonyBoy [ Śro Sty 06, 2010 3:43 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Świetny poradnik.Ja robię Motorynke 70cm.Pozdrawiam

Autor:  dambo12 [ Sob Mar 06, 2010 6:40 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Mam pytanie, czy dużo to mocy daje ? Chodzi mi tylko o cylinder, głowica 70ccm i gaźnik 21mm ? Ile wtedy będzie wynosiło spalanie ? I czy fabryczne sprzęgło wytrzyma bo adas91 pisał że ma mocniejszą sprężynę ?
Czy cylinder może być almot ? Czy trzeba coś kombinować z uszczelkami pod cylinder ? Czy taki sam jest skok tłoka ?

Chodzi mi głównie bez dodatkowych kanałów, membrany i dyfuzora.

Strona 6 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/