Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Chart 210 https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/chart-210-t15413.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | krzysiuslapa [ Sob Wrz 06, 2008 3:33 pm ] |
Temat postu: | Chart 210 |
Witam! Mój chart leci tylko 50KM/H więc zamierzam się z nim pobawić i mam taki problem. Niewiem jaki wymiar mają standardowe okna dolot/wydech/płuki tego cylka (pytam bo moje mogą być zbyt małe). Jak już będe wiedzieł jakie mają wymiary to chciałbym zrobić cos takiego: Splanować głowice o 0,5mm, podciąć tłok od strony ssania o 1mm, odchódzić tłok, powiększyć okno dolotowe i wydechowe o 0,5mm na boki i do góry, powiększyć kanały i okna płuczące, zastosować dysze 70 lub większą oraz zrobić kompletną polerkę. Nie mam zamiaru dorabiać kanałów bo trzeba umieć i wybijać tuleje I teraz nasówają mi się pytania: -Czy to bardzo obniży żywotność silnika?? -Waro się z tym tylko tyle pobawić?? |
Autor: | muciek [ Sob Wrz 06, 2008 4:25 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Nie mam charta ale dużo pewnie ci to nie da jak byś znacząco powiększył to chyba coś by dało. |
Autor: | tomek1212 [ Nie Wrz 07, 2008 1:05 am ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Do tego co piszesz pasowałoby dać wiekszy gaźnik (z większa gardzielą). A przeróbke kanałów najlepiej wykonywać z wybiciem tuleji. |
Autor: | Gabi [ Nie Wrz 07, 2008 10:15 am ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Wybij tuleje nowy gaźnik rozwierć Króciec Powinien ci leciec ok 60 km/h Możesz też dać wiekszy Cylinder Ale to bardzo skróci życie twojego CHarcika |
Autor: | MaciejH92 [ Nie Wrz 07, 2008 11:10 am ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Jeśli masz na myśli "60ccm z allegro" to daj se spokój. Oto co można zrobić nie tracąc mocno na żywotności i zyskując na przyspieszeniu: Powiększanie, dowiercanie kanałów(cylek 4 kanałowy - mam taki na sprzedaż) Szlif na 55ccm Wypełniacz wału Da to dużo większe przyśpieszenie i troche prędkość(na 1 i 2b odczuwalnie większą), na 3b jak przekroczysz 60km/h to już gaźnik nie wyrabia tzn za mało paliwa - przydałoby dać jakiś większy np 16 lub 19mm, do tego tłumik spawany i masz 75 a czasami nawet 80kmh |
Autor: | adaś [ Pon Wrz 08, 2008 6:57 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
haha MaciejH92 ty sie tak nie rozpędzaj bo jak jeszcze by założył membrane to według ciebie poleciał by ze 100km/h... |
Autor: | MaciejH92 [ Wto Wrz 09, 2008 1:19 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
adas napisał(a): haha MaciejH92 ty sie tak nie rozpędzaj bo jak jeszcze by założył membrane to według ciebie poleciał by ze 100km/h... Czy ja powiedziałem, że na membranie poleci 100kmh? Na dobrze zrobionym cylku z 4 płukami, podwyższonym wydechem i poszerzonymi kanałami wszystkimi, gaźnikiem 19mm i wydechem spawanym i jeszcze można dać wypełniacze na wał wyciśniesz z niego te 75-80km/h. Jak niektóre oryginały dociskają do 70km/h Ciekawe co powiesz na to, że na 14mc i 50/4 na 1b licznik wybił powyżej 35km/h u mnie...pewnie bajki opowiadam albo mi się to śniło. Kiedyś nagram filmik i pokaże wszystkim co dobre 50/4 potrafi robić. |
Autor: | adaś [ Wto Wrz 09, 2008 5:49 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Nie napisałeś tak... to co napisałem to była ironia. hmm.. no dobra co na jedynce ci poleciał 35 to myślisz że na wszystkich biegach będzie o tyle szybcie jechał otóż nie, bo jest jeszcze coś takiego jak opór np. tarcia albo powietrza. |
Autor: | MaciejH92 [ Wto Wrz 09, 2008 6:03 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
adas napisał(a): Nie napisałeś tak... to co napisałem to była ironia. hmm.. no dobra co na jedynce ci poleciał 35 to myślisz że na wszystkich biegach będzie o tyle szybcie jechał otóż nie, bo jest jeszcze coś takiego jak opór np. tarcia albo powietrza. Wiem o tym. Jeszcze od gaźnika zależy. Na wyższym biegu potrzebuje też więcej mieszanki, żeby dostał mocy większej do uciągnięcia, dlatego mówie o gaźniku 19mm do 4 płukowca i wypełniaczach, żeby ta mieszanka szybciej doleciała do cylindra. Sądzisz, że wyciągnięcie chartem te 75-80km/h na 50ccm w charcie to nie możliwe? |
Autor: | przem578 [ Wto Wrz 09, 2008 8:23 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
MaciejH92 napisał(a): Sądzisz, że wyciągnięcie chartem te 75-80km/h na 50ccm w charcie to nie możliwe? Żaden problem Ale przerabiać trochę trzeba |
Autor: | adaś [ Wto Wrz 09, 2008 9:36 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Żeby jechać chartem 60km/h musi mieć troche ponad 6 RPM to żeby jechał 80 to musi mieć troche ponad 8 RPM (a ten silnik na luzie bez biegu ma 9-10 RPM) to troche nie osiągalne ale jeśli ci się uda bądź udało to gratuluje... W sumie teraz sobie pomyślałem że mój chart po lekkim tuningu leciał 70 ale to był max... A poza tym ten silnik to nie silnik od simsona i nie da się tyle wykręcić obrotów, bo chart ma mniejsze kanały płuczące i za tym idzie to że dostaje mniej mieszanki. Więc co byś nie kombinował bez powiększania kanałów płuczących (chart ma za małe oryginalnie i jedyne co sie da z tym zrobic to nadspawac i dopiero powiekszyć) na samym cylku 50/4, gaźnikiem 19 i spawanym wydechem to nie zabardzo da rade, bo poprostu nie wykorzystasz tego zestawu. |
Autor: | Pumba [ Czw Wrz 11, 2008 5:58 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Kórde membrana nie daje mocy ... Wprowadza mieszankę w rezonans poprostu zamyka dopływ paliwa wtedy keidy trzeba i poprzez drgania dostarcza miesznakę. Dobra to są podstawy. Nie o tym mowa ona nie doda km, pośrednio może ma w tym jakiś związek lecz bardziej jest ona dla elaastyczności silnika i lepszej reakcji na gaz ... Dobre to nie określenie dla cylka, raczej bardziej by nas interesowało kiedy ma max moc i NM przy ilu rpm i ile tych użytkowych ci rpm zostało bo mozesz kręcić i nawet 16 tys i prędkosci bedziesz miał kosmiczne ale obroty uzytkowe raptem 200 rpm i rozpędzać się będzie wieki itp ... (oczywiscie z przesadyzmem to), każdy cylinder jest dostosowany do danych obrotów nei ma dobrego 50/4 i złego jedynie można ocenić wykonanie reszta to dobranie rozrządu do wymagań kierowcy ... |
Autor: | krzysiuslapa [ Nie Wrz 14, 2008 7:45 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Czyli powiadacie, że nie ma sensu robić tuningu silnika nie mając lepszego gaźnika?? a dysza 70 albo 80 dużo by dała na standardowym cylku?? PS.Czy dysza 70 ma otwór 0,7mm?? Czy jkos inaczej sie to liczy?? |
Autor: | buniek92 [ Nie Wrz 14, 2008 11:03 pm ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
Przy tuningu, osprzęt to podstawa. "Dysza 70" to taka dysza, przez którą w ciągu jednej minuty przepływa 70 mililitrów mieszanki, nie chodzi o średnicę. To co napisałeś w pierwszym poście przyniesie efekt. Wydech możesz podnieść 1-2mm, podciąć płaszcz tłoka od strony ssania o jakieś 1.5mm, okna płuczące powiększyć na boki i o 0.5mm w górę. Gaźnik 14 mm, czy ile tam w Charcie jest seryjnie, to za mało. Proponuję gaźnik od Simsona - 16n1 (możliwość rozwiercenia na 19-20mm). Dobrze by było mieć dobry wydech, polecam liczony i spawany pod Twój silnik. To, co napisałem, może Cię trochę przerastać, więc na początek okno wydechowe i płaszcz tłoka od strony ssania coś tam dadzą. |
Autor: | tomek1212 [ Pon Wrz 15, 2008 12:30 am ] |
Temat postu: | Re: Chart 210 |
buniek92 napisał(a): Przy tuningu, osprzęt to podstawa. "Dysza 70" to taka dysza, przez którą w ciągu jednej minuty przepływa 70 mililitrów mieszanki, nie chodzi o średnicę. Z tym to róznie bywa, bo jedni producenci podają tą wartość w milimetrach (tzn dysza 70 to 0,70mm), a inni tak jak mówisz ilośc paliwa jaka przepłynie przez dysze w ciągu jednej minuty (tzn w dysza 70 to 70cm3/min). Ta druga wersja jest troche mało dokładna, bo nie wiadomo przy jakim ciśnieniu podawana jest ta wartość. buniek92 napisał(a): Proponuję gaźnik od Simsona - 16n1 (możliwość rozwiercenia na 19-20mm). Dobrze by było mieć dobry wydech, polecam liczony i Maksymalnie 19mm dla gaźnika 16n1 i 17,5mm dla gaźnika 16n3. |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |