Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Membrana w 027
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/membrana-w-027-t16235-75.html
Strona 6 z 13

Autor:  Baton93 [ Nie Mar 15, 2009 12:27 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Po nagraniu filmu wrzuć go na Windows Movie Maker i zapisz jako plik filmowy, wtedy powinien się rozmiar zmniejszyć, bo filmy przy nagrywaniu nie są kompresowane, movie maker powinien go skompresować...
Co do membrany to bardzo ładne według mnie wykonane ;]

Autor:  kamilbob [ Czw Mar 19, 2009 9:11 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Słuchajcie, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć do czego służy ta membrana i wogóle coś na ten temat bo przeczytałem cały wątek, ale i tak nie zrozumiałem :|

Autor:  Michal57 [ Czw Mar 19, 2009 10:24 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

membrana steruje mieszanką zamiast tłoka tzn. no wpuszcza mieszankę wtedy gdy potrzeba :P

Autor:  Błażej [ Pon Kwi 06, 2009 2:29 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

zapobiega cofaniu sie mieszanki spowrotem do gaznika przez co jest zawsze mokry

Autor:  adaś [ Pon Kwi 06, 2009 3:11 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Blazej188 napisał(a):
zapobiega cofaniu sie mieszanki spowrotem do gaznika przez co jest zawsze mokry

Zapobiega cofaniu się mieszanki przez co filtr powietrza będzie suchy,

Autor:  Błażej [ Pią Kwi 17, 2009 7:00 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

zle to zabrzmialo sorka miałem na mysli ze gaznik bez membrany jest mokry zawsze a
z membrana jest suchutki

sorka za mała pomyłke

Autor:  Mastakilla121 [ Wto Sie 11, 2009 4:26 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Piszę więc w tym temacie panie Moderatorze ;D

Planuję zamontować w moim Charcie zawór membranowy Tec Racing Minarelli AM. I w związku z tym mam kilka pytań (uprzedzam, że dość długo szukałem informacji na ten temat, ale nie znalazłem).
Pytania może ponumeruję:
1. Jakie wymiary ma ta membrana? (chodzi mi głównie o szerokość strony skierowanej do cylindra, nie o wymiary tej ramki, do której przykręcamy śruby... :P )
2. Czy odległość membrany od cylindra ma jakieś znaczenie? Jak tak to jakie?
3. Pod jakim kątem montować membranę? Czy jest to obojętne?
4. Jaki gaźnik mi polecacie? (Tylko żeby nie był zbyt drogi, szukam kompromisu pomiędzy osiągami a spalaniem.)
To na razie wszystkie nurtujące mnie pytania. Mam jeszcze tylko prośbę do użytkownika o nicku MVVS: Mógłbyś zapodać jakieś fotki cylindra, w którym masz membranę? Chodzi mi dokładnie o to, jak ją zamontowałeś. Z góry dzięki :)

Autor:  ślonzok [ Wto Sie 11, 2009 9:55 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

2- Membrana musi być jak najbliżej okna ssącego.
3- Jest to obojętne.
4- Jeśli sama membrana to gaznik 16mm w zupełności wystarczy ale jeśli dodatkowe płuki itd. 19mm wzwyż.
Rozpatrz także to że sama membrana nic Ci zbytnio nie da musisz mieć w tłoku otwory przez co ssące jest otwarte nie zawsze ale możliwe że 360*. Przez co membrana steruje mieszanką a nie tłok.
Zobacz także membranę Adasia w 027, jest klocek aluminiowy...

Autor:  Mastakilla121 [ Wto Sie 11, 2009 10:21 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

DjDanielo napisał(a):
Rozpatrz także to że sama membrana nic Ci zbytnio nie da musisz mieć w tłoku otwory przez co ssące jest otwarte nie zawsze ale możliwe że 360*. Przez co membrana steruje mieszanką a nie tłok.
Zobacz także membranę Adasia w 027, jest klocek aluminiowy...


Czytałem artykuł Adasia i widziałem jego membranę. Zauważ, że jego cylinder można spiłować na tyle, że powstaje płaska ścianka, do której można przymocować tą alu kostkę, a w Charcie jest to okrągłe, a na dodatek głębiej niż szpilki, więc pomysł z kostką odpada.

Dziury w tłoku będą. Nasuwają mi się kolejne 2 pytania (py. 1 dalej aktualne):
5. Czy odległość, na której orginalnie przykręcany jest króciec ssący jest wystarczająca, by montować membranę?
6. W modyfikacjach Adasia w cylindrze są zrobione także 2 dziury (nad oknem ssącym). Czy też muszę wykonać te dziury??
Z góry dzięki :D

Autor:  adaś [ Śro Sie 12, 2009 2:25 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Mastakilla121 napisał(a):
Piszę więc w tym temacie panie Moderatorze ;D

Planuję zamontować w moim Charcie zawór membranowy Tec Racing Minarelli AM. I w związku z tym mam kilka pytań (uprzedzam, że dość długo szukałem informacji na ten temat, ale nie znalazłem).
Pytania może ponumeruję:
1. Jakie wymiary ma ta membrana? (chodzi mi głównie o szerokość strony skierowanej do cylindra, nie o wymiary tej ramki, do której przykręcamy śruby... :P )
2. Czy odległość membrany od cylindra ma jakieś znaczenie? Jak tak to jakie?
3. Pod jakim kątem montować membranę? Czy jest to obojętne?
4. Jaki gaźnik mi polecacie? (Tylko żeby nie był zbyt drogi, szukam kompromisu pomiędzy osiągami a spalaniem.)
To na razie wszystkie nurtujące mnie pytania. Mam jeszcze tylko prośbę do użytkownika o nicku MVVS: Mógłbyś zapodać jakieś fotki cylindra, w którym masz membranę? Chodzi mi dokładnie o to, jak ją zamontowałeś. Z góry dzięki :)

2. Im bliżej membrana tulei/okna ssącego tym mniejsza będzie szkodliwa pojemność skrzyni korbowej, czyli będzie lepiej bo przecież chcemy aby pojemność skrzyni korbowej była jak najmniejsza <spoko>
3. Podobno najlepiej jak by to był kąt 30*, ale jeśli nie robisz super wyczynowego cylindra to zrób normalnie ;)
4. Wielkość gaźnika wynika z wielkośći okien płuczących.
Mastakilla121 napisał(a):
6. W modyfikacjach Adasia w cylindrze są zrobione także 2 dziury (nad oknem ssącym). Czy też muszę wykonać te dziury??Z góry dzięki

6. Są to tzw. Boost porty, ile ludzi tyle teorii jak je wykonać czy powinny one być pod dużym kątem w strone głowicy, czy pod małym skierowanym w okno wydechowe tak jak w moim przypadku, robiąc mój cylinder opinie na temat tych właśnie okien "boost portów" były raczej negatywne (bo większość cylindrów miała je właśnie pod dużym kątem), ludzie myśleli że poprostu mieszanka będzie wypadała do wydechu i tyle, ale okazało się inaczej przy małych kątach otwarcia okien cylinderek kręcił się dosyć wysoko bo do 11 tyś obr/min. Na biegu ! Nie na luzie...

Jeśli coś nie jasno wytłumaczyłem, proszę pytać, nie jestem ekspertem, ale będę starał się pomóc ;)

Autor:  Mastakilla121 [ Śro Sie 12, 2009 9:09 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Dzięki Adaś za wypowiedź, ale jeszcze mam kolejne pytanie:
7. Czy coś starcę, jeżeli nie zrobię "boost portów"?

Autor:  adaś [ Śro Sie 12, 2009 10:13 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

7. Bez boost portów, bez sensu jest zakładanie membrany, przecież można równie dobrze zrobić dobrego symetryka np. z 4 kanałami płuczącymi i 3 oknami wydechowymi takie silniki bez membrany będą się wyżej kręciły, ale będą miały słabszy dolny zakres obrotów.

Autor:  Mastakilla121 [ Śro Sie 12, 2009 10:54 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Dzięki, rozwialiście wszystkie moje wątpliwości. Proszę tylko jeszcze o wymiary tej membrany ( Tec Racing Minarelli AM ). Na początku nowego miesiąca może uda mi się już zamówić tą membranę i będę robił albumy ze zdjęciami podobnie jak adaś i MVVS .

-------Połączono--------

Zamówiłem już membranę, tłok, pierścienie, sworzeń i inne potrzebne mi rzeczy. Za niedługo będę już mógł zacząć pracę ^^

Autor:  Mastakilla121 [ Śro Sie 19, 2009 9:00 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Ok, więc sprawa ma się tak: Cylinder wysłany do Maciejh92 w celach wszystkim wiadomych :) Obudowa jest u spawacza, a ja siedze u kuzyna. Jak wrócę, to porobię foty. Jeszcze tylko na tokarkę cylek i tłok, potem szlif, montaż i jazda. Pytanko małe: Gaźnik z simsona dobrze się zgra z 50/4 po 2 szlifie i membraną?? Wedłóg mnie tak, ale cekam na wasze opinie. Pozdro <rotfl>

Autor:  Womax [ Śro Sie 19, 2009 9:50 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Zawsze i łatwo można zrobić z niego 19n1 :P

Strona 6 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/