Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Spawanie tłumika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/spawanie-t-umika-t16419-30.html
Strona 3 z 3

Autor:  dj_bialy1988 [ Wto Gru 30, 2008 12:41 am ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Mam pytanko przy spawaniu tłumika pod modyfikowany silnik, mam już wymiary ale nie wiem co dać w miejscu "header"- tu chyba powinno wchodzić kolanko ale ile? dalej "diffusor" - jak to musi być wykonane? jak to się robi? "midsection" - jak ma to wyglądać i jak to wykonać? i ostatnie "cone" - wydaje mi się że tu nic się nie robi prawda?
Jeżeli ktoś nie rozumie o co pytam, to czy w tłumiku trzeba wspawać jakieś dławiki czy coś podobnego proszę piszcie jeśli troszkę się znacie na tłumikach robionych pod dany cu=ylek pozdro.

Autor:  adaś [ Wto Gru 30, 2008 1:38 am ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

"Header" to jest kolanko :) a tam w miejscu wpisujemy kąt czy ma się ono rozszerzać czy pozostać zwyklym kolankiem :)
Wpisujemy 0 jeśli ma się nie rozszerzać to 1,6 ;)

"Diffusor"- Poprostu 3 stożki należy je połączyć ze sobą ;)

"Midsection"- srednica walca środkowego jest zależna od wpisanej tutaj liczby. Zazwyczaj od 2,5 do 3,6. Nie jest to az takie wazne, nalezy uzyskac 'wykonalna' srednice tego walca.Poprostu walec ;)

"Cone"- Tu się mylisz ten kawałek zależy jaki przebieg mocy będzie miał twój silnik. Od 9* do 15* im mniej stopni tym rezonans będzie bardziej "rozłożony" a im więcej stopni tym dół będzie słaby a górny zakres obrotów mocny.

Nie jestem specem od tłumików ale wiem gdzie szukać wiadomości ;) google nie gryzie :P

Jak byś chciał spawać bez rozszerzającego kolanka to podobny w budowie jest "pseudosport"

Przykład rozszerzającego się kolanka w simsonie
Image

Autor:  Twarog [ Wto Gru 30, 2008 9:05 am ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Cytuj:
Nie jest to az takie wazne


Chyba, że twój wydech będzie miał wyglądać jak rura kanalizacyjna.

Biorąc przykłady z innych tłumików, gdzie walce nie są aż tak grube bo, walce grubościach bliskich 100 [mm] źle wyglądają.

Co do długości kolanka zależy w dużej mierze od strojenia na ile stroicie tłumik to samo walec środkowy jego długość i 3 pierwszych stożków.

Kąt rozwarcia kolanka nie zawsze da się dać na 1.6*.

Wydech nie zawsze wyjdzie idealny trzeba dążyć do zbliżonych wartości.

Większość zależy od cylindra jaki budujesz.

Polecam szukać informacji tyle ode mnie.

Autor:  przem578 [ Wto Gru 30, 2008 12:35 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Skasowałem treść posta, bo coś popierdoliło mi się <stiupid> <lol>

Autor:  Twarog [ Wto Gru 30, 2008 1:20 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

przem578 troche w tym racji jest większość wydechów jakie robili ludzie miała ostatni stożek 11-12*.

Nie wiadomo nikt tego nie przetestował chyba jeszcze jak to wpływa, na pracę silnika.

Wiec to tylko gdybanie, co jak na co wpływa.

Autor:  przem578 [ Wto Gru 30, 2008 4:49 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

To nie jest gdybanie tylko to jest pewne.

Autor:  Twarog [ Wto Gru 30, 2008 5:55 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Dobrze. To nie problem przebudować wydech. Duzymi przeszkodami przy mocnym rezonansie jest magneto zewnętrzne w naszych motorowerach które przez krzywke ma słabą wytrzymałość.
Lecz budujac wydech też trzeba się liczyć że nie jeździ się tylko po torze i prostej drodze wiec wiekszość stosuje takie kąty, jakie wymieniłem wyżej. Budując swój wydech wzorowałem się na książce Bella którą Olo wrzucił na forum, polecam. Czekam na jakiś konkrety z waszej strony może pochwale się swoim jak skończe.

Autor:  Biker_Boyz [ Sob Mar 07, 2009 9:16 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

a kto jest w stanie do charta policzyc ? :>

Autor:  Pumba [ Pon Mar 09, 2009 11:34 am ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Każdy może policzyć. Odrobinę chęci i tyle...

Co taka tu cisza nikt nic nie pisze ?

Miałem swój wydech pokazać obiecałem wyżej.

http://www.bikepics.com/pictures/1576856/

Co do kąta ostatniego stożka im większy rezonans mocniejszy w mniejszym zakresie im mniejszy kąt tym rezonans słabszy ale w szerszym zakresie.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/