Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/polerowanie-kana-u-wydechowego-w-cylindrze-t17855.html
Strona 1 z 1

Autor:  BlueRider [ Sob Lut 28, 2009 10:53 am ]
Temat postu:  [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

Witam szanownych Panów
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak wypolerować kanały w 023 ?? :]

Autor:  dawid1995 [ Sob Lut 28, 2009 12:03 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Niewiem jak się tam dostaniesz papierem ściernym.

Autor:  BlueRider [ Sob Lut 28, 2009 12:05 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Najprawdopodobniej założę ten papier na jakiś patyczek np. po lodach :D

Autor:  smyk [ Sob Lut 28, 2009 12:05 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Powiem tak, od czasów Sałka zmieniło się trochę teorii na temat przepływu mieszanki. Dowiedziono, że dzięki oporowi jaki stanowi chropowata powierzchnia cząsteczki mieszanki lepiej się mieszają, wiec można zostawić albo przejechać papierem 150, a wypolerować można jedynie, wydech i komorę w głowicy, żeby nam nagar nie osiadał ;-)

Autor:  dawid1995 [ Sob Lut 28, 2009 12:07 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Aha no chyba ,że tak ale i tak ci będzie ciężko.

Autor:  BlueRider [ Sob Lut 28, 2009 12:08 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Właśnie mi o wydech chodziło :)

Autor:  smyk [ Sob Lut 28, 2009 12:10 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

Więc ''polerowanie kanałów'' to mało sprecyzowane było :] A wydech polerować to chyba nie problem?

Autor:  dawid1995 [ Sob Lut 28, 2009 12:13 pm ]
Temat postu:  Re: Polerowanie kanałów w cylindrze

No wydech to się łatwo poleruje ja myślałem ,że ci chodzi o kanały płuczące.

Autor:  Mateusz529 [ Sob Mar 21, 2009 7:05 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

A komorę korbową poleruje się czy też nie??

Autor:  smyk [ Sob Mar 21, 2009 10:50 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

Nie tyle poleruje co trzeba ją przetrzeć papierem 150-200, żeby był przepływ mieszanki turbulentny.

Autor:  Pumba [ Wto Mar 24, 2009 5:13 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

I tu są sprzeczne teorie. Przecież w naszych piździkach mieszanka zanim doleci ma sam dolot, w którym się zdąży odpowiednio wymieszać i tyle zakrętów itp. Więc wybór należy do was co zrobicie.

Autor:  adaś [ Wto Mar 24, 2009 6:39 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

Ja jestem zdania żeby polerować na lustro wszystkie kanały i komore korbową. Co ma sie wymieszać to napewno się wymiesza ;) a zmniejszenie oporów przepływu będzie na +.

Autor:  smyk [ Wto Mar 24, 2009 6:57 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

I tu zdania są podzielone, cześć ludzi mówi tak, część tak, niech zrobi jak uważa ;-)

Autor:  buniek92 [ Śro Mar 25, 2009 9:20 am ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

Pumba też to zauważyłem, nawet chyba niedawno na forum o tym napisałem. I wychodzi na to, ze na lepsze wyjdzie to, co powiedział Adaś.

Autor:  smyk [ Śro Mar 25, 2009 3:21 pm ]
Temat postu:  Re: [023] Polerowanie kanału wydechowego w cylindrze

Cytuj:
A ja nie uwazam zeby Sałek miał racje do konca. Dlatego uwazam ze tarcie jest korzystne dla układów dolotowych a dlaczego ? Juz tłumacze. Mianowicie robiąc kanały polerowane w cylindrach, kolektory ssace w samochodach, oraz polerujac wszystkie pluki, skrzynie korbowe, wprowadzasz w nich mieszanke w przeplyw laminarny. Dlatego od pewnego czasu, zaczęto wykłądać ceramiką chropowatą, kolektory ssace aby nastpeował w nich przepływ turbulętny, który wspomaga mieszanie się miedzy sobą powietrza i paliwa. Dajac polerowany kanał wywołujesz przeplyw laminarny, mieszanka sie nie miesza odpowiednio dobrze, jest bardziej rozdzielona niz w przypadku przeplywu turbulętnego. Poza tym w wiekszych silnikach przy polerowanych powierzchniach mieszanka moze sie skraplac. Pan Sałek widocznie tego już nie wział po uwage, moze dlatego ze kilka lat temu odkryto takie zjawisko ? Moze tak moze nie. Napewno przeplyw turbulętny jest duzo bardziej korzystny niz przeplyw laminarny. Sam mam chropowate powierzchnie w kanałach, płukach itd, wszystko powiedzmy papierem p150. NIe moze byc idealnie gładkie. PRzeciez mieszanka sie sklada z jakichs tam cząstek, atomów itd itd, któe miedzy sobą tez muszą sie odpowiednio mieszać, co jest bardzo korzystne w procesie spalania.

Tekst użytkownika z innego forum ;-)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/