Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Romet Chart 210] Tuning silnika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-silnika-t18955.html
Strona 1 z 1

Autor:  Damianooosik [ Nie Kwi 19, 2009 5:19 pm ]
Temat postu:  [Romet Chart 210] Tuning silnika

Słuchajcie,
Napiszcie mi co najlepiej zrobić w tuningu oryginalnego silnika Charta 210, aby silnik mi posłużył parę lat a nie od razu się rozsypał ...
Cena jaką mogę przeznaczyć na tuning to 110 zł
W tuningu technicznym mam jedynie zrobione większe tylne koło, tłumik sportowy jak dla mnie ( chodzi mi o ten uważany za pseudo sporta ) Mój cylinder go przyjął ...
Chciałbym aby ten tuning mi podarował mocy i prędkości więcej ..
- dzięki :)

Autor:  przem578 [ Nie Kwi 19, 2009 5:24 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning techniczny motoru marki Romet Chart 210 .

Najlepszym rozwiązaniem za tą kwotę jest dorobienie w cylindrze dwóch płuków + lekkie korekty okien <Czytaj>

Autor:  Damianooosik [ Nie Kwi 19, 2009 5:33 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

nom ok ale 4 kanały to z 60 zł.
A co jeszcze za 50 ?

Autor:  przem578 [ Nie Kwi 19, 2009 5:36 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

Wątpię żeby ktoś Ci dorobił kanały za 60zł, no chyba że jakość usługi będzie adekwatna do ceny :] Dolicz jeszcze koszt wysyłki w obie strony to wyjdzie jeszcze więcej.

Autor:  yazimoo [ Nie Kwi 19, 2009 6:14 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

Dodatkowe kanały w cylindrze, lekko można jeszcze pobawić się z kanałami (wydech podnieść, ssący obniżyć). Szlif na 39mm i do tego tłok ZMD R2 i pierścienie ZMD. Jeżeli masz gaźnik 14MC to najlepiej wymień dysze na 68 (pasuje od binga ale od innych gaźników też można dopasować) albo inny gaźnik ale to już jest koszt. Co do wydechu to powiem, że pseudosport jest idealny pod cyl jak np. u mnie czyli 50/4, ssący obniżony o 2mm, wydech podniesiony na 27mm, płuki na 35,5mm. Tylko warunek jest taki, że pseudaka trzeba rozciąć na pół i wywalić taką rąbaną blachę z 4 otworami. Ona normalnie blokuje rezo, po wywaleniu tej blachy z cylem jakim podałem rezo występuje jakieś 5km/h przed vmaxem przez co na full się jedzie praktycznie cały czas w rezo (w tym wypadku jest krótkie ale dość mocne). No to chyba tyle, można się jeszcze bawić w polerkę kanałów, wypełniacze na wal itd. ale to w sumie praktycznie nic nie daje, ale zrobić nie zaszkodzi ;]

Ja mam u siebie 50/4, gaźnik BING 17 (simsonowski) z dyszą 68, wydech pseudosport ale rozciąłem go na pół i wywaliłem tą blachę i pospawałem, dopiero wtedy się nadaje i muszę przyznać, że na przyspieszenie żaden sim mnie jeszcze nie wziął, a jak miałem serie dokładnie te same osoby na tych samych simsonach mnie brały jak włączały 2b. Głównie po takich przeróbkach w charcie jak podałem zyskujesz moc i cholerne przyspieszenie ale vmax też jest większy bo 70km/h, a jak się dobrze rozbujasz to i dobijesz do 75km/h (idzie jak piła spalinowa <spoko> ). Simsona serie ale 60cm3 biorę spokojnie, takiego np. 50cm3 ale lekko skrobnięty cyl też idzie wziąć ale ciężko.

Autor:  MaciejH92 [ Nie Kwi 19, 2009 7:32 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

Jak co, to ja bede miał niedługo taki cylek na sprzedaż do charta(50/4) :) Yazimoo i MVVS z forum mają takie odemnie. Jak co to PW

Możesz też zrobić wypełniacze wału. Ale sama przeróbka cylka da bardzo dużo :)

Autor:  Conqeror [ Wto Kwi 21, 2009 6:21 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

za 5 dych to moge zrobić ci dowierty za 80 z wybiciem.

Za 110 zl dużo nie zrobisz . Napewno przydał by sie szlif . Jak byś miał z 200 zl to już by powstało coś fajnego . Takto szkoda robić cokolwiek

Autor:  Pelas [ Pon Kwi 27, 2009 6:21 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

ja sie za bardzo nieznam ale za tyle kasy to max cylek sobie przerobisz ;) ale wal mniej wytrzyma wg mnie ;]

Autor:  yazimoo [ Pon Kwi 27, 2009 9:57 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

Wał na lajcie wytrzyma, czemu by nie? :D W końcu to nie jest danie jakiejś większej pojemności czy coś.

Autor:  Pelas [ Wto Kwi 28, 2009 2:11 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

no ale sie obroty podnosza i to dosc znacznie :) nie prawda?

Autor:  Kamis [ Wto Kwi 28, 2009 6:03 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet Chart 210] Tuning silnika

No i co?? Myślisz, że taki wał jest z gumy zrobiony?? Po prostu szybciej się zużyje, ale w przypadku rometa to nie problem bo i tak dużo da się pojeździć i części są tanie

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/