Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Honda NSR 50] Blokady, tuning
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/blokady-tuning-t19423-45.html
Strona 4 z 13

Autor:  gladki9 [ Wto Maj 26, 2009 8:21 am ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

teraz mam na 4 i dlatego sie pytam jak mozna przerobic aby wstawic ten na 5 pinów

Autor:  boski_dzik [ Wto Maj 26, 2009 12:07 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

Który to rok NSR-ki, jaki masz symbol na module, gaźniku? Jak chodzi na niskich obrotach, do jakich dochodzi, co się dzieje powyżej? MTX-y miały chyba max 11tys rpm a wkręcały się zazwyczaj do 8-9tys, zegar NSR ma 13tys, więc nie sugeruj się tym.
1:Czy gaźnik też wymieniłeś na większy? Jeżeli nie to lepiej wymień, jeżeli tak to wyreguluj. Jeżeli ciągnął by lewe powietrze to zależnie od jego ilości sam by się wkręcał i nie miał by siły w jeździe. Może dostaje za mało mieszanki, lub jest zbyt bogata(za dużo benzyny w stosunku do powietrza). Jeżeli zwiększysz dawkę mieszanki lub masz większy gaźnik to musisz zwiększyć dawkę oleju na dozowniku, ale niewiele, najlepiej oprzyj się o spalanie l/km.
2:Czy strzela ci z tłumnika? Jeżeli moduł był by zły wydaje mi się że miał byś problemy z odpaleniem i/lub równomierną pracą silnika. Śmierdzi benzyna z wydechu na wyższych obrotach? Ja mam NSR z 89. 50ccm symbol modułu znajdziesz w wcześniejszych postach, wejście na 5 pinów. Zrobię i wrzucę zdjęcie jak jest podłączony i zestawienie Honda key colors.
3:Wydech ma za małą przepustowość jak na tą pojemność. Jeżeli gaźnik jest dobry i wyregulowany, ilość i skład mieszanki ok a dyfuzor jest oryginalny to wymień na taki od MTX-a lub usuń przegrody. W 2T wydech ma kluczowe znaczenie.

---- Połączono -----

Zdjęcia mojego modułu na Photobucket:
1: http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... G_4780.jpg" target="_blank" target="_blank
2: http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... G_4778.jpg" target="_blank" target="_blank
I Honda key collors, podstawa jak chcesz bawić się kabelkami:)
http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... colors.jpg" target="_blank" target="_blank" target="_blank
A tu schemat modułu NH, MB, MT http://www.motelek.net/andere/cdi/lead_nh50-cdi.png" target="_blank
Żółto-niebieski przewód nie opisany w tabeli jest połączony z 1 wąską szczotką pod kołem magnesowym, prawdopodobnie sterowanie tyrystora, tranzystora, diaka, triaka nie wiem którego nie znam się dobrze. Któryś z nich ogranicza napięcie do takiego jakie jest podawane na sterowanie, albo od tej wartości następuje przepływ prądu, niższego nie puści. Może to jakoś coś z blokada nie wiem. Zbadam to dam znać, ale to po sesji.

Autor:  jane50123 [ Wto Maj 26, 2009 3:13 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

z tego co pamiętam przewód ten idzie do impulsatora więc to nie jest blokada.

Autor:  boski_dzik [ Wto Maj 26, 2009 7:51 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

O i kolega już moją teorię obalił zanim cokolwiek zbadałem :)
Co to ten impulsator? Jak już mówiłem spec nie jestem, lubię pytać. I do czego mnie to potrzebne?

Autor:  gladki9 [ Wto Maj 26, 2009 9:06 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

właśnie ze jeśli motor jest zimny jest mi go bardzo ciężko odpalić a jeśli juz zaskoczy po 5 sekundach gaśnie i dopóki nie odpale go na pycha to nie pojeżdże a gaźnik kupilem razem z silnikiem z orginalnym z mtx. A jeśli chciałbym wymienić moduł to musiałbym wymienić cały zapłon??

Autor:  R-Man [ Wto Maj 26, 2009 9:31 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

Odnośnie Dyfuzora w NSR 50... więc tak... kumpel miał NSR 50 po tuningu... cylek jakiś tam, gaźnik od 80ccm, i takie tam widzimisie... pewnego dnia opróżnił wydech... wywalił redukcje, wywalił stożek z końca dyfuzoru, wywalił mate i tego "durszlaka"... nie dość że NSR była słabsza, to jeszcze chodziła tak głośno że szkoda gadać... oczywiście z końcówką... głos był jak jakiś dobity cross 50ccm, ale najgorsze było to że moc spadła drastycznie, mimo iż było wszystko zrobione....

Jaki z tego morał? nie wypróżniaj całego dyfuzora - ogranicz się do wyje**nia redukcji, i zostaw "lejek" i wygłuszenie...

Autor:  jane50123 [ Śro Maj 27, 2009 9:50 am ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

po mojemu to impulsator wysyła impulsu do modułu kiedy ma być pkt zapłonu,na jeden obrót wału przypada jeden impuls.gladki9 a działa Ci ssanie ?

Autor:  boski_dzik [ Śro Maj 27, 2009 10:03 am ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

Co do dyfuzora w NSR 50. Rozciąłem w 2 miejscach, wywaliłem przegrodę (zdjęcia wcześniej są), usunąłem wytłumienie(metalowa siatka na ścianach z watą szklana chyba), została tylko mała ścianka tuż przed pierwszym stożkiem, niewiele zmniejszała średnicę, nagar wyczyściłem benzyną, szczotką drucianą. Nie wyrzucałem stożka z końca, obudowa została nie zmodyfikowana. Migomat szczelnie zaspawane.
EFEKT: wcześniej kręciła skutecznie na 5000-7500, teraz 5500-10000 ma kopa chyba nawet ciut większego niż wcześniej mimo zębatki 38 tył, a była 45. Problem zaczyna się na 4, 70 max tak jak było, ale gaźnik wyreguluje, dam mu więcej mieszanki chyba. Co do dźwięku, faktycznie jak mały kross ale kupie nowy tłumnik bo mam przelotowy, nic nie daje prawie.

Co do kłopotu gladki9, nie wiem jak jest z elektryką w MTX ale pamiętaj że masz takie podzespoły jak regulator napięcia, cewka. Może to w nich leży problem. Poszukaj jakie MTX powinien mieć i porównaj z NSR, lub pożycz od kogoś regulator i cewkę z przewodem wysokiego.
I chyba każdy mechanior powie SPRAWDŹ KOMPRESJĘ, mimo że to silnik po remoncie.
Podsumowanie:
1: obadaj co i jak z elektryką(zdobądź info o regulatorze, cewce, przyłóż się do podłączenia tego modułu z MTX, podaje schemat elektryki(tu moduł czyli CDI UNIT jest na 5pinów, coś chyba masz przerabiane albo uszkodzone), powodzenia http://i284.photobucket.com/albums/ll4/ ... lanmtx.jpg" target="_blank" target="_blank" target="_blank ).
2: spróbuj z gaźnikiem, szybko się nauczysz to łatwe(spróbuj zmniejszyć paliwo lub zwiększyć powietrze, jak będzie palił ładnie na jałowym a na biegu słaby, daj większą dawkę).
3: Oddaj do mechanika, jeżeli nie dajesz sobie rady/nie chce ci się/nie masz czasu szukać info, testować etc.

Autor:  gladki9 [ Śro Maj 27, 2009 2:19 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

tak działa ssanie a regulator napiecia i cewka sa wporządku bo wkładałem z hondy mbx też z 80 i niestety nic nie dało

Autor:  jane50123 [ Śro Maj 27, 2009 4:10 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

a jak nie chce Ci zapalić jak wykręcisz świece to mokra czy sucha, napewno nie zaszkodzi przeczyścić całego gaźnika z kranikiem,ale myślę że powód to to że masz kombinowany zapłon, bo w nsr też był moduły na 5 pinów, więc coś ktoś ostro kombinował.

Autor:  gladki9 [ Czw Maj 28, 2009 9:49 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

no własnie wiem i chcialbym to naprawic ale nigdy tego nie robilem i prosze o rade jak????

Autor:  jane50123 [ Czw Maj 28, 2009 10:33 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

wrzuc zdjecia tak zeby bylo widac co to za moduł, jego kostke i kolory kabli które wchodzą do niego

Autor:  DJMETRIX [ Pią Maj 29, 2009 3:21 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

A co sadzicie o membrankach w tej NSR ? moje sa bardzo malo odchylone a jedna nie jest nawet troche...

Autor:  jane50123 [ Pią Maj 29, 2009 7:16 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

no to ograniczniki płytek membran możesz odgiąć maxymalnie jak się da aby zmieścił się cały zawór membranowy w króciec, powinieneś troche odczuć przyrost mocy.

Autor:  adaś [ Pią Maj 29, 2009 7:17 pm ]
Temat postu:  Re: Honda NSR 50

Membrana bez obciążenia powinna nie być, ani troche odchylona, w jedną strone powinna przepuszczać, a w drugą w ogóle nie powinna...

Strona 4 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/