Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Ogar 205] rasowanie
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/rasowanie-t19481.html
Strona 1 z 2

Autor:  Master Husky [ Czw Maj 14, 2009 4:59 pm ]
Temat postu:  [Ogar 205] rasowanie

Witam, często wpadam tu na forum aby poczytać, posiadam Rometa w dowodzie podpisanego jako Komar ale mam wątpliwości co do tego że jest to komar. Jeżeli poznacie po fotografiach niżej to miałbym prośbę o objaśnienie jak nazywa się ta maszyna (czy to nie romet T1 itp)

Druga sprawa to to że chciałbym poprawić osiągi (chodzi o to aby stał się mocniejszy i szybszy i przy tym aby to nie było skomplikowane i drastycznie nie obniżało żywotności silnika), poniżej przedstawiam fotografie abyście poznali co to za silnik i czy da rade go oddławić( obciąć rurę i wywiercić większa dziurę w gaźniku czy jakoś tak).
jedyne co ...to jest to silnik 2-u biegowy, głowica (50 cm) tłok itp to nominał,(ok 500km zrobione) dodam że przerwa ustawiona idealnie pali za 1 razem, wymieniałem trochę rzeczy w siniku ale cylinder z zawartością już taki był (kupowałem od kuzyna).
nowa skrzynia biegów i tarcze sprzęgła nowe tulejki i takie tam inne.
gdy się nagrzeje jedzie max 50 km/h po równym, 60 z górki i 80 z przepasci <hahaha>

czy np. opłaca się do niego wsadzać stożkowy filtr?

Image

Image

Image


@@@ EDIT czy ktoś wie ile kosztuje splanowacie głowicy szlify itp??? w jakiej kwocie może sie to zamknać?

Autor:  spider15 [ Czw Maj 14, 2009 5:20 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

A wiec jest to romet 50t-1. Filtra stozkowego nie oplaca sie, poniewaz nic nie daje. Chyba ze chcesz poprawic lekko wyglad romecika ;) A jesli chodzi o tuning to poczytaj troche na forum bo naprawde duzo jest trematów z tym związanych ;]

Autor:  Master Husky [ Czw Maj 14, 2009 5:23 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

To prawda tu jest naprawdę niezła baza wiedzy, myslałemże po prostu do tego typu silnika można zastosowac inne metody ale pewnie na początek obetne rure wydechową i będę dobierał się do tego króćca czy jak to tam żeby rozwiercić tą dziurę, tylko czy żeby się do tego dobrać trzeba rozbierać pół silnika???, nigdzie nie mogłem znaleźć kro po kroku jak się do tego dostać

Autor:  filozof93 [ Czw Maj 14, 2009 5:57 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Master Husky napisał(a):
obetne rure wydechową i będę dobierał się do tego króćca czy jak to tam żeby rozwiercić tą dziurę

to są metody odblokowywania(tuningu) silnika jawa 223 - montowanego w ogarach 200

;-)

Autor:  Moby [ Czw Maj 14, 2009 8:11 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Master Husky napisał(a):
obetne rure wydechową i będę dobierał się do tego króćca czy jak to tam żeby rozwiercić tą dziurę

Master Husky te zabiegi stosuje się w silniku jawa 223, ty masz zapewne silnik Dezamet 023, chociaż kolanko wydechowe możesz uciąć, ale w tym silniku to raczej mało lub nic nie da. Jeśli nie chcesz żeby silnik stracił żywotności a zyskał na osiągach to proponuje Ci założyć gaźnik k60b oraz tłumik od Simsona. Możesz także pokombinować z zębatkami. ;-)

Autor:  Krzysiek.WRC [ Czw Maj 14, 2009 8:27 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Przy okazji dołącze się do tematu. :] Jak połączyć kolanko z 023 i tłumik z Simsona, jeśli mają inne średnice oraz jak przymocowac go do ramy?

Autor:  Dyjak [ Czw Maj 14, 2009 8:56 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Master Husky
za niewielkie pieniądze można splanować głowicę samemu (papier ścierny i szyba)
tłumik od simka podejdzie pod oryginalne mocowanie jak wydech dobrze wbijesz w kolanko (miałem tak w O205)
Dodaję link do zdjęcia mojego O205 [*], tu widać jak mam to zrobione, a i dodam jeszcze że dałem taką małą tulejkę między mocowaniem wydechu a wydechem (żeby koło nie obcierało o wydech):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4e ... 9cdc1.html" target="_blank

Autor:  Master Husky [ Czw Maj 14, 2009 9:09 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Rozumiem że Ty tak głowicę splanowałeś(ale jak to nie wiem), i Twoja maszyna śmiga i jest mocniejsza?

oks papier scierny jeszcze rozumiem to pojęcie, "szyba" hę??? nie czaje, po za tym nie wiem co ja mam tu splanowywać bo jak bym oddał silnik do zakładu oni by to czymś zrobili a ja nie wiem, może znajde gdzies tu w topicu, bo oprócz tego to widziałem notkę co do piłowania tłoka o ten 1 mm żeby nie był taki wypukły ale jakoś sie nie mogę do tego przekonać, a czy ten tłumik aż tak poprawia osiągi??? ja i tak swój mam zrobiony w ten sposób że jest to praktycznie sama obudowa, w środku coś kałabani i na dodatek przebijałem w 2 miejscach :E

@@@ EDIT ok ścieranie papierem o 2 mm, a jak coś zwalę( tj będzie nie równo) co w tedy??? czy może tego nie da rady zwalić, a nawet jeżeli to ok zwiększam w tedy komorę spalania ale co mi z tego jak paliwa dostaje sie nadal tyle samo??? czy mimo to maszyna jest mocniejsza???

Autor:  przem578 [ Czw Maj 14, 2009 9:19 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Po mojemu nie warto planować bo efekt nie jest jakiś super... Do tego silnika najlepiej na początek założyć wydech z kolankiem od 50T1 to go troche odmuli.

Autor:  Dyjak [ Czw Maj 14, 2009 9:24 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

ja nie planowałem głowicy(nie zdążyłem) tylko przekazuje informacje które nabyłem szperając tu i tam. Szyba jest po to by położyć na niej papier i równo szlifować głowicę.

Autor:  Moby [ Czw Maj 14, 2009 9:26 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Master Husky napisał(a):
ja i tak swój mam zrobiony w ten sposób że jest to praktycznie sama obudowa, w środku coś kałabani i na dodatek przebijałem w 2 miejscach :E

:|
W 2suwie tłumik nie może być wybebeszony, ani przebity jakimś gwoździem na wylot!!!
Kup od razu lepiej ten tłumik od Simsona lub chociaż oryginalny ale cały, to na pewno poprawi osiągi.

Możesz jeszcze spiłować o 1mm nóżkę tłoka od strony dolotu.

EDIT:
przem578 napisał(a):
Do tego silnika najlepiej na początek założyć wydech z kolankiem od 50T1 to go troche odmuli.

On ma tam założony silnik 023, więc nie wiem czy wydech od 019 coś da...

Autor:  przem578 [ Czw Maj 14, 2009 9:36 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Moby napisał(a):
On ma tam założony silnik 023, więc nie wiem czy wydech od 019 coś da...

Da i to sporo :] Testowane na seryjnym 023 ;-)

Autor:  Moby [ Czw Maj 14, 2009 9:40 pm ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

przem578 napisał(a):
Moby napisał(a):
On ma tam założony silnik 023, więc nie wiem czy wydech od 019 coś da...

Da i to sporo :] Testowane na seryjnym 023 ;-)

A to zwracam honor <spoko>

Kolego Master Husky możesz jeszcze podnieść o 1mm kanał wylotowy. ;-)

Autor:  Master Husky [ Pią Maj 15, 2009 5:56 am ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Ok okreslenie tłumika 019 to jest ten z motorynki??? bo nie mogę znaleźć na agszrocie ani na motorpolu takiego.
a co do splanowania głowicy, skąd wziąść takie szkło??? jakiej butelki szukać <lol>

Autor:  piroprzemo [ Pią Maj 15, 2009 7:29 am ]
Temat postu:  Re: Romet (jaki to?) rasowanie

Eee...jakiej butelki ? :|
Normalnie bierzesz szybę i przyklejasz do niej papier ścierny. Bo jak byś chciał normalnie papier w łape i planować to by się to zapewne w 100% nie udało, przedmuchy pod głowicą byś miał. A tak to papier na szybie i jedziesz z koksem. :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/