Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
[Romet 50-T-1] ZMD czy tuning? https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/zmd-czy-tuning-t19717.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Adamas1 [ Nie Maj 24, 2009 4:02 pm ] |
Temat postu: | [Romet 50-T-1] ZMD czy tuning? |
jak lepiej składać rometa 50t1, mam dwie wersje do wyboru.... czy składać 1. nowy orginalny wał + oryginalny cylinder lub 2. nowy oryginalny wał + cylinder 60 ccm przystosowany do 50-t-1 niewiem co wybrać... u nas w somu jest jeszcze jeden komar ale O23 i on ma nowy wzmacniany wał + cylinder 60 i idzie jak burza... niejestem pewien ile czasu wytrzyma wał na tym tuningowanym cylindrze... ile może wyciągnąć na pierwszym komplecie, a ile na drugim??? dodam że teraźniejszy v-max wynosi 45 km/h i jest bardzo słaby pod górki... |
Autor: | paabson [ Nie Maj 24, 2009 4:36 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Nie wiem jak to jest w 50t1 ale w jawce w "60" jest dużo cięższy tłok co wpływa niekorzystnie na wyważenie wału = jego krótsza żywotność Może skusisz się na szlif ? |
Autor: | MaciejH92 [ Nie Maj 24, 2009 5:39 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Po pierwsze nie 60ccm, tylko 55ccm. Po drugie między tym "60ccm" a oryginałem będzie różnica taka, że oryginałem dłużej pojeździsz, a w mocy i osiągach nie będzie różnicy(ew oryginał będzie lepiej chodził) Po trzecie wy panikujecie, że musi być wał "wzmacniany" Traktujecie ten pseudo 60ccm za jakiś wyczynowy cylinder. |
Autor: | Adamas1 [ Nie Maj 24, 2009 6:39 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
powaga będzie ta sama moc??? na oryginalnych??? a ile taki oryginał 019 poleci??? |
Autor: | Conqeror [ Śro Maj 27, 2009 2:33 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
akurat sie tu nie zgodze . kilka lat temu moj kumpel wstawił ten cylnider ( zmienił z 50 zmd) efket był znacznie lepszy . Dodaliśmy przelozenie na predkość z 38 z na 33z potem wydech od sismona i spokojnie z 45 km/h zrobiło sie 60 . Dodatko mial jeszcze moc by ciagnać dwie osoby . Ja bym wybrał 55 cm3 tylko lekko odchudził tlok |
Autor: | Raymax [ Śro Maj 27, 2009 6:02 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Te pseudo "60" "niby" mają niedokładne odlewy i rozmiary okien są mniejsze niż w oryginale. Może lepiej by było zrobić szlif zmd-ka na te "60" i do tego tłok odchudzony i powinno się bujać Wał "wzmocniony" pewnie nie potrzyma więcej niż zmd po regeneracji |
Autor: | Lipton [ Śro Maj 27, 2009 8:22 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Plusem tych wałów jest to, że mają łożysko igiełkowe w główce korbowodu, dlatego zwane są "wzmacniane". Z owym łożyskiem silnikowi na pewno "łatwiej" ale i tak brałbym ZMD. |
Autor: | Conqeror [ Śro Maj 27, 2009 9:45 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
hym no ta zapomnialem jeszcze dodać że ja jeszcze poprawiałem ten cylnider wału tego wzmacnainego nie ma sensu kupować , w 019 jest on calkiem wytrzymaly , jesli musisz go kupić to wymień na ten z lozsykiem igielkowym |
Autor: | Adamas1 [ Czw Maj 28, 2009 6:11 am ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
a jak sie powiększa te okna w cylindrze??? da ktoś linka z wytłumaczeniem??? bo mógłbym ten cylinderek ''60'' poprawić... mam wiertarke, pilniki... itp... MAM MAŁY PROBLEM: Z racji że remont robi dopiero w połowie wakacji to czy wymiana pierścieni da coś na sile??? bo jak kupiłem tego komara to jeździł do 50 km/h i pod górki podchodził ładnie, a teraz... po 2 miesiącach z ledwością pod górki podjeżdża, i jak jest ciepły nie odpala... czego to może być wina??? pierścienie??? wyczyścić głowice i zdrapać nagar z tłoku??? ile sie pierścienie docierają???? |
Autor: | yazimoo [ Czw Maj 28, 2009 6:43 am ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Dobre dotarcie samych pierścieni to z 50-100km. |
Autor: | Pelas [ Pią Maj 29, 2009 8:47 am ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
ja nie wiem jak Wy ale jak wlorzylem do jawy mustang to pseudo 60ccm to jawa duzo wyzej kreci, jest duuzo mocniejsza niz byla i w porownaniu do ogarow z silnikami jawy jest duuzo szybsza i silniejsza faktycznie wal szybko siada ja juz dwa razy wymienialem bo glowka walu peka w pol ale cos z tym robie ja bym bral te 60 ccm bo nie maja mniejszych okien napewno niz oryginaly, powiem wiecej, maja wieksze te okna zauwaz ze wyzej kreci a jakby mial mniejsze to by krecil nizej i by 'mulil' |
Autor: | yazimoo [ Pią Maj 29, 2009 1:00 pm ] |
Temat postu: | Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning |
Jak znam życie to po prostu stary cylek miałeś wyjechany dlatego czujesz taką różnice. A prawda jest taka, że te pseudo 60cm3 mają wiele niedoróbek np. nie równo otwierające się płuki itd. |
Autor: | fred2522 [ Nie Cze 07, 2009 5:23 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet 50-T-1] ZMD czy tuning? |
Potwierdzam słowa yaziomoo ja zmieniłem u siebie w starym 023 na ten "60" i miałem problem bo okna były nie symetrycznie zrobione i trzeba było przerabiać kartery oraz jedno okno inaczej pracowało niż to drugie odradzam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |