Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Romet 50-T-1] ZMD czy tuning?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/zmd-czy-tuning-t19717.html
Strona 1 z 1

Autor:  Adamas1 [ Nie Maj 24, 2009 4:02 pm ]
Temat postu:  [Romet 50-T-1] ZMD czy tuning?

jak lepiej składać rometa 50t1, mam dwie wersje do wyboru.... czy składać

1. nowy orginalny wał + oryginalny cylinder :P

lub

2. nowy oryginalny wał + cylinder 60 ccm przystosowany do 50-t-1 <dresik>

niewiem co wybrać... u nas w somu jest jeszcze jeden komar ale O23 i on ma nowy wzmacniany wał + cylinder 60 i idzie jak burza...

niejestem pewien ile czasu wytrzyma wał na tym tuningowanym cylindrze... ile może wyciągnąć na pierwszym komplecie, a ile na drugim??? dodam że teraźniejszy v-max wynosi 45 km/h i jest bardzo słaby pod górki... ;( ;(

Autor:  paabson [ Nie Maj 24, 2009 4:36 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Nie wiem jak to jest w 50t1 ale w jawce w "60" jest dużo cięższy tłok co wpływa niekorzystnie na wyważenie wału = jego krótsza żywotność
Może skusisz się na szlif :) ?

Autor:  MaciejH92 [ Nie Maj 24, 2009 5:39 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Po pierwsze nie 60ccm, tylko 55ccm.
Po drugie między tym "60ccm" a oryginałem będzie różnica taka, że oryginałem dłużej pojeździsz, a w mocy i osiągach nie będzie różnicy(ew oryginał będzie lepiej chodził)
Po trzecie wy panikujecie, że musi być wał "wzmacniany" ;/ Traktujecie ten pseudo 60ccm za jakiś wyczynowy cylinder.

Autor:  Adamas1 [ Nie Maj 24, 2009 6:39 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

powaga będzie ta sama moc??? na oryginalnych??? a ile taki oryginał 019 poleci???

Autor:  Conqeror [ Śro Maj 27, 2009 2:33 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

akurat sie tu nie zgodze . kilka lat temu moj kumpel wstawił ten cylnider ( zmienił z 50 zmd) efket był znacznie lepszy . Dodaliśmy przelozenie na predkość z 38 z na 33z potem wydech od sismona i spokojnie z 45 km/h zrobiło sie 60 . Dodatko mial jeszcze moc by ciagnać dwie osoby .

Ja bym wybrał 55 cm3 tylko lekko odchudził tlok

Autor:  Raymax [ Śro Maj 27, 2009 6:02 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Te pseudo "60" "niby" mają niedokładne odlewy i rozmiary okien są mniejsze niż w oryginale. Może lepiej by było zrobić szlif zmd-ka na te "60" i do tego tłok odchudzony i powinno się bujać ;) Wał "wzmocniony" pewnie nie potrzyma więcej niż zmd po regeneracji ;]

Autor:  Lipton [ Śro Maj 27, 2009 8:22 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Plusem tych wałów jest to, że mają łożysko igiełkowe w główce korbowodu, dlatego zwane są "wzmacniane". Z owym łożyskiem silnikowi na pewno "łatwiej" ale i tak brałbym ZMD.

Autor:  Conqeror [ Śro Maj 27, 2009 9:45 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

hym no ta zapomnialem jeszcze dodać że ja jeszcze poprawiałem ten cylnider :>

wału tego wzmacnainego nie ma sensu kupować , w 019 jest on calkiem wytrzymaly , jesli musisz go kupić to wymień na ten z lozsykiem igielkowym

Autor:  Adamas1 [ Czw Maj 28, 2009 6:11 am ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

a jak sie powiększa te okna w cylindrze??? da ktoś linka z wytłumaczeniem??? bo mógłbym ten cylinderek ''60'' poprawić... mam wiertarke, pilniki... itp...



MAM MAŁY PROBLEM: Z racji że remont robi dopiero w połowie wakacji to czy wymiana pierścieni da coś na sile??? bo jak kupiłem tego komara to jeździł do 50 km/h i pod górki podchodził ładnie, a teraz... po 2 miesiącach z ledwością pod górki podjeżdża, i jak jest ciepły nie odpala... czego to może być wina??? pierścienie??? wyczyścić głowice i zdrapać nagar z tłoku??? ile sie pierścienie docierają???? <piwko>

Autor:  yazimoo [ Czw Maj 28, 2009 6:43 am ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Dobre dotarcie samych pierścieni to z 50-100km.

Autor:  Pelas [ Pią Maj 29, 2009 8:47 am ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

ja nie wiem jak Wy ale jak wlorzylem do jawy mustang to pseudo 60ccm to jawa duzo wyzej kreci, jest duuzo mocniejsza niz byla i w porownaniu do ogarow z silnikami jawy jest duuzo szybsza i silniejsza ;) faktycznie wal szybko siada ja juz dwa razy wymienialem bo glowka walu peka w pol ;/ ale cos z tym robie ;) ja bym bral te 60 ccm bo nie maja mniejszych okien napewno niz oryginaly, powiem wiecej, maja wieksze te okna zauwaz ze wyzej kreci a jakby mial mniejsze to by krecil nizej i by 'mulil' ;)

Autor:  yazimoo [ Pią Maj 29, 2009 1:00 pm ]
Temat postu:  Re: [romet 50-t-1] jak lepiej składać ZMD czy tuning

Jak znam życie to po prostu stary cylek miałeś wyjechany dlatego czujesz taką różnice. A prawda jest taka, że te pseudo 60cm3 mają wiele niedoróbek np. nie równo otwierające się płuki itd.

Autor:  fred2522 [ Nie Cze 07, 2009 5:23 pm ]
Temat postu:  Re: [Romet 50-T-1] ZMD czy tuning?

Potwierdzam słowa yaziomoo ja zmieniłem u siebie w starym 023 na ten "60" i miałem problem bo okna były nie symetrycznie zrobione i trzeba było przerabiać kartery dobani oraz jedno okno inaczej pracowało niż to drugie :/ odradzam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/