Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[SIMSON] Przerobienie na większą pojemność
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/przerobienie-na-wi-ksz-pojemno-t20042.html
Strona 1 z 2

Autor:  Adamas1 [ Pon Cze 08, 2009 6:58 am ]
Temat postu:  [SIMSON] Przerobienie na większą pojemność

Mam parę pytań bo czegoś nie rozumiem.... był jeszcze jeden typ silników S70??? czy to są tylko do przeróbek??????? załóżmy że mam simsona enduro S51, i chce go przerobić na 70 ccm... czyli kupuje


taki wał: http://allegro.pl/item650764094_simson_ ... i_s70.html" target="_blank



taki cylinder: http://allegro.pl/item648349784_kniazw_ ... imson.html" target="_blank



ide z tymi częściami do warsztatu i mówie żeby mi to włożyli??? <wow> ]


troche dziwi mnie ten tłok gdyż ma tylko 1 pierścień... <Czytaj>




tutaj jeszcze jeden cylinder: http://allegro.pl/item654485565_tuning_ ... dysza.html" target="_blank
na ten trzeba też rozwiercać??? bo pamiętam że jak w komarze wymieniałem to nie musiałem.... :|


wał wejdzie bez przeróbek???


tłumik zostawić oryginał czy pseudosport???


jak dodatkowo można zabezpieczyć sima przed kradzieżą???

Autor:  koki92nr [ Pon Cze 08, 2009 11:50 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Moim zdaniem jedno pierścieniowy lepszy, ponieważ będzie mniejsze tarcie i powinien osiągać wyższe obroty. Co do tego czy części będą pasować to myślę, że tak ale niech się wypowie ktoś kto zna te silniki.

Autor:  Adamas1 [ Pon Cze 08, 2009 11:52 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

właśnie.... <brawo> niech się wypowie.... chodzi mi o osiągnięcie 80 km/h, czy zestaw 60 ccm, z tym jednopierścieniowym tłowiem wystarczy??? <piwko>
wał, jak bym wiedział czy ten 70 wejdzie bez przeróbek, to też bym wybrałwłaśnie TEn!!!!
oczywiście lepiej aby weszła ta 70 cylek... bo przecierz bym jeździł non stop około 70-75, a silnik by się nie męczył... a v-max może być te 90-95 km/h.... w wyścigach by się przydał... czy simson skuter ma 4 biegi??? i pujdzie tyle samo co ten enduro???

Autor:  Adamas1 [ Pon Cze 08, 2009 1:08 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

McCoob, a 60 ccm???

a wał??? co z wałem??? widziałem kartery, S70, jak bym je kupił, to cylek bez przeróbek??? tryby wejdą bez przeróbek??? ile mnie by wszstko wyszło????

Autor:  Cinuz [ Pon Cze 08, 2009 1:26 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Adamas1 60ccm to tak na prawdę 55ccm... Wejdzie bez roztaczania karterów.

Autor:  Lipton [ Pon Cze 08, 2009 3:35 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Cytuj:
60ccm to tak na prawdę 55ccm

W przypadku simsona akurat prawdziwe 60cmm.
Adamas1
Te zestawy co ty podałeś to lepiej sobie daruj. Zainwestowałbym w coś lepszego pod względem jakości. Może ten 1 zestaw cylinder itd. jeszcze uszedłby.

Autor:  Adamas1 [ Pon Cze 08, 2009 4:28 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

aha, ok. a jak bym dał to wszystko do warsztatu to sobie powinni poradzić z wierceniem??? a karterów nie idzie rozwalić??? bo zawsze można zakleić dziury nie??? a mam pytanie... ile kilometrów, jak ma wyglądać pierwsze odpalenie... tak można???:
50 km ; 20 km/h ;[
50-300 ; 30 km/h <zniesmaczony>
300-500 ; 40 km/h :(
500-800 ; 50 km/h <piwko>
800-1000 ; poniżej 60 km/h ;-)
1000 -------> ie sie chce, czyli można np. wyścif jakiś czy coś zaliczyć??? <rotfl> <hahaha> <dresik>

Autor:  Kamis [ Pon Cze 08, 2009 6:02 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Jak byś przez pierwsze 50 km jeździł 20km/h to byś na pewno zatarł bo chłodzenie było by fatalne.

Autor:  Lipton [ Pon Cze 08, 2009 8:46 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Miałem na myśli almota, i tam jest 41 z groszami, czyli coś 60, dokładnie jakieś 59 i coś. Jutro pomierzę dokładniej i dam ostateczną odp.

Autor:  Cinuz [ Pon Cze 08, 2009 10:19 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Adamas1
Jak docierasz motor to do 500km po prostu nie dajesz mu pełnej manety tylko coś koło połowy, może ciut więcej ale nigdy do oporu.

Autor:  Adamas1 [ Wto Cze 09, 2009 5:43 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

aha ;P dzięki.... pod koniec lipca ise okaże co zrobie <ok>

Autor:  Pumba [ Śro Cze 10, 2009 7:06 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] pytania dotyczące przerabiania silnika

Mylicie "docieranie" polega na nieprzegrzewnaiu silnika. Ilość km jakie musisz pokonać zalezy od oleju głównie. "Docierając" np na full syntetyku w 500 km byś nie "dotarł". U mnie w ogóle silnik nie był oszczedzany jazda na miksolu zero docierania zero zatarć. Trzeba wiedzieć co się robi. Przede wszystkim grzać silnik.

Co do planów do "daj se dupie siana", z kupnem cylów z allegro 60cm3 z allegro nie bedzie jeździć dużo lepiej od serii DDR. Moment obrotowy poprawi się w niewielkim stopniu. "Wysokości okien" w cylindrze nizej niż seria... Wykonanie też wiele pozostawia do życzenia. Decyzja nalezy do Ciebie.

Autor:  0sa [ Sob Paź 23, 2010 3:44 pm ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] Przerobienie na większą pojemność

Wydech również trzeba zmienić bo będzie się dławił.

Autor:  yazimoo [ Nie Paź 24, 2010 10:17 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] Przerobienie na większą pojemność

Przestań pisać głupoty jak nie wiesz. Seryjna 70cm3 DOSŁOWNIE niczym się nie różni od seryjnej 50cm3. Aby ją założyć wystarczy:
-wyfrezować kartery pod wymiar tulei z 70cm3,
-założyć wał s70 (i na s51 by chodziło tylko, że będą łożyska siadały tak samo jakbyś założył wał s70 do cylindra 50cm3, bo wał s70 nie jest jakiś wzmacniany czy coś tylko wyważony z tłokiem od 70cm3 czyli cięższym tłokiem),

I tylko tyle, gaźnika większego nie trzeba, cylindry 70cm3 mają taki sam dolot i ogólnie wszystkie kanały jak i okna w cylindrze jak w 50cm3, więc gaźnik 16mm wystarcza, jedynie można by było dać większą dyszę np. 72. "Zmień wydech bo będzie go dławiło" - Chłopie co go będzie dławiło? Wydech też zostaje i będzie dobry.

A kosz sprzęgła zmienia się po to na s70 gdyż ma inne przełożenie, sama pojemność nie da ci prędkości, da ci moc i zakładasz ten kosz masz przełożenie "na prędkość" i jedzie szybciej. Nie jest to żadne sportowe sprzęgło, śmiać mi się chce jak ktoś tak pisze, bo tak w ogóle to sprzęgło to jest całkiem inna baja, a kosz sprzęgła to kosz sprzęgła.

A gdy zaczynamy robić tuning to jest tak samo jak w każdej innej pojemności. Po przeróbkach cylindra dobieramy sobie odpowiedni gaźnik, wydech, zapłon, dociski sprzęgła, przełożenia i wtedy mamy tą moc i prędkość.

Autor:  0sa [ Nie Paź 24, 2010 11:46 am ]
Temat postu:  Re: [SIMSON] Przerobienie na większą pojemność

Może i masz rację, ale jak z kolegom zmieniałem tłok i kiedy miał oryginalny tłumik i się dławił po prostu.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/