Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
[Romet Ogar 205]Tuning https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-t21811.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bo ja jestem Alex [ Nie Wrz 20, 2009 6:41 pm ] |
Temat postu: | [Romet Ogar 205]Tuning |
TO tak mam ogara 205 2 biegowego i tak tera mi leci na prostej 50km/h co mam zrobic zeby mi leciał troche wiecej.Dzieki z gory. ---- Połączono ----- A i jeszcze dodam ze on jest orginalny zebatke tez ma orginalna gaznik tez |
Autor: | Pumba [ Pon Wrz 21, 2009 3:25 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Było dużo takich tematów. Zacznij od poprawnych regulacji włącznie z czyszczeniem wydechu.Praktycznie zerowym kosztem można poprawić też co nie co.Wiele o tym się na forum przewinęło. |
Autor: | Cinuz [ Wto Wrz 22, 2009 4:46 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Tuning w 023 jest nieopłacalny, po takich przeróbkach silnik padnie lada chwila. Żeby taki 027 wyciągał 70km/h jechało to musiałby pracować na full obrotach, a jak sie ma 2 biegi to już masakra... Już lepiej zainwestować silnik z Simsona i zrobić w/w przeróbki. Stanowczo lepiej to zniesie. |
Autor: | kamil_ziomek [ Wto Wrz 29, 2009 8:57 am ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
A co to ma do siebie że 027 musiałby pracować na pełnych obrotach ? przecież to że ma 3 biegi to tylko tyle że może się szybciej rozpędzić do tej prędkości. Oba silnik mają na ostatnim biegu przełożenie równe 1. Jeżeli silnik będzie miał wystarczająco mocy aby pokonać opory tarcia i straty mocy na przełożeniach to osiągnie max obroty. Możesz załadować cylinder od simka i zmienić przełożenie na jak największe Vmax albo pozmieniać orginał i będzie latać. Najprościej to większy gaźnik (bez przeróbek do 14mm) spiłować tłok od strony gaźnika o 1,5mm przy kanałach przelotowych od góry 0,8mm i wydechu około 1,2mm i zmiana wydechu na jakiś lepszy (ja miałem od jawki 50) Wał ci sie nie rozleci jeśli bedzie miał znikome luzy przed przerubką ale z łożyskami bedzie gorzej chyba że założysz jakieś dobre z luzem C3. Zapłon ustawiony serią testów w granicach od 2,5-3mm |
Autor: | Cinuz [ Wto Wrz 29, 2009 4:53 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Cytuj: A co to ma do siebie że 027 musiałby pracować na pełnych obrotach ? przecież to że ma 3 biegi to tylko tyle że może się szybciej rozpędzić do tej prędkości A to, że żywotność ztunigowanego silnika (023) znacznie się skróci. |
Autor: | kamil_ziomek [ Pią Paź 02, 2009 4:32 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Może nie widziałem dobrego charta bo to co ma kumpel to .... a muj ztuningowany romet ma tylko problem z łożyskami. Coprawada teraz jeżdze wsk 175 ale tak naprawde apetyt rośnie w miare jedzenia. Zawsze jest brak mocy chociaż staram się nie przekraczać 100 km/h. A zwiększenie prędkości w romecie nawet o te 5km/h to nie jest drastyczna zmiana konstrukcyjna (jak 65km z malucha) więc trwałoś spadnie tak minimalnie że nikt tego nie zauważy. |
Autor: | arek9622 [ Wto Sty 12, 2010 8:07 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Moj Ogar po remoncie w lipcu dzisiaj ciagnie 62km/h bez zadnych przerobek |
Autor: | RKDom [ Wto Sty 12, 2010 8:59 pm ] |
Temat postu: | Re: [Romet Ogar 205]Tuning |
Możesz też założyć z tył mniejszą a z przodu trochę większą zębatkę tylko, że wtedy prędkość wzrośnie może o 10km/h ale znacznie spadnie przyśpieszenie. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |