Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Rasowanie silnika 027
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/rasowanie-silnika-027-t24817.html
Strona 1 z 1

Autor:  Zamotek [ Wto Maj 18, 2010 6:54 pm ]
Temat postu:  Rasowanie silnika 027

Chodzi mi jaki warto zrobic tuning w tym silniku bez wiekszego wkladu finansowego, aby ten tuning bylo mozna wykonac samemu w swoim warsztacie. Piszcie tu jaki tuning i jak go dokladnie zrobic. Nie dawac linka ze stroną gdzie sa opisane wszystkie tuningi bo na kazdej stronie pisze co innego. Z góry wielkie dzieki:)

Autor:  Zamotek [ Wto Maj 18, 2010 8:02 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

szukalem ale nic nie znalazlem:( mozesz dac linka do tego tematu?? jak juz cos takiego bylo to przepraszam...

Autor:  yazimoo [ Śro Maj 19, 2010 11:02 am ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

Dużo czytania i w sumie nie ma konkretów.
Ja zrobiłem tak:
-przeróbka cylindra na 50/4 (sam robiłem) (wydechowe na 26, płuczące 35, dolot do gaźnika 21mm)
-tłok od sima (MZA K20) + głowica od sima (cyl i głowica splanowane tak, że stopień sprężania był tak 10,5:1 albo 11:1 już nie pamiętam ale masakra to była jak na charta) (do tego podkładka z nierdzewki pod cyla 5,5mm aby mógł pracować tłok od simka)
-gaźnik stylepro 21mm (tzw. podróbka dellorto)
-spawak na 8800rpm (dość elastyczny - wiadomo 3b w charcie jest :/ )
-ogólnie duże płuki, niestety nadklejane kartery i cylek poxiliną gdyż nie miałem wtedy jeszcze dostępu do spawania aluminium ale grało to jak należy

Na takim secie vmax był 85-90km/h bez najmniejszego problemu, w przelocie można było lecieć w przelocie non stop 80km/h na 1/4 gazu, spalanie małe i ogólnie git.

Czy się opłaca? Stanowczo nie...Wały padają jak muchy, padły mi 4 wały (jak nie luz na korbie to znów czop się ukręcał tak, że magneto schodziło z kawałkiem wału), ogólnie konstrukcja silnika też super nie jest, maluśkie płuki, ciężko coś powiększyć bo wszędzie wypadają dziury (materiału dosłownie zero w niektórych miejscach) i główny problem skrzynia 3b, przy jakimś wyżej strojonym secie to jest udręka, że hej, a możliwość zmiany przełożenia zębatkami też jest masakryczna bo nigdzie nie ma zębatek do charta z inną ilością zębów, można dopasować z czegoś tam nie pamiętam z czego ale to jest, że tak powiem sranie w banie z tym wszystkim. Do sima włożysz byle gówno bez kompresji, a i tak zapierdala.

Autor:  Zamotek [ Śro Maj 19, 2010 11:19 am ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

dzieki za wypowiedź yazimoo ale mi chodzi w sumie o lżejszy tuning, czyli podciecie tloka, czy splanowanie glowicy, kolanko juz przyciolem:P powiedcie mi o ile przyciąc nóżke i splanowac glowice no i co ewentualnie jeszcze by sie oplacalo zrobic, czy juz nie ma sensu wiecej tuningowac??

Autor:  yazimoo [ Śro Maj 19, 2010 2:03 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

Emsi ma rację, taki tuning jak ty opisałeś totalne gówno da.

--------- 19 Maj 2010 14:12 Połączono ---------

Na upartego to możesz podciąć nóżkę tłoka o jakieś 2-3mm (ale nie w taki sposób jak wszyscy amatorzy, że całą tylko coś takiego http://bikepics.com/pictures/1957322/ ), okno wydechowe podnieść na 29-28mm i poszerzyć na 24mm (ładnie zaokrąglone, głównie boczne ścianki okna wydechowego bardzo zaokrąglone np. tak http://bikepics.com/pictures/1978458/ lub coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1870890/ ), okna płuczące podnieść na 35,5mm, wszystkie okna ładnie sfazować by nie było ostrych krawędzi, kolanko skrócić na maksa, tak żeby wchodziło 2cm max 3cm do wydechu. Jaki masz gaźnik? Jeżeli 14MC to załóż z czegoś dyszę 68 (o ile założona jest mniejsza). Porządnie wszystko wyreguluj.

Autor:  Zamotek [ Śro Maj 19, 2010 3:44 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

gaźnik mam k60b:) czym te kanaly porobic?? pilnikiem czy jak?? chodzi oczywiscie o garażowe warunki:P

Autor:  yazimoo [ Śro Maj 19, 2010 3:51 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

Pilnikiem jest lipa jak nie wiem, miniszlifierka, długi frezik i jedziesz przez kanał wydechowy. A płuki robisz frezikiem kulkowym dość małym i wjeżdżam normalnie tuleją albo od strony głowicy albo od karterów jak wygodniej.

Autor:  Zamotek [ Śro Maj 19, 2010 7:24 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

to ja takiego sprzetu nie mam:P co najwyzej rozwiercic normalnym wirtlem... chyba sobie podaruje te pluki...

Autor:  yazimoo [ Śro Maj 19, 2010 8:26 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

Lepiej nie rób bo jak nie umiesz i nie masz czym to szkoda cyla niszczyć.

Autor:  Zamotek [ Śro Maj 19, 2010 8:58 pm ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

dobra to okien nie bede robil, co najwyzej podetne tlok i splanuje glowice:P co jeszcze zrobic??

Autor:  yazimoo [ Czw Maj 20, 2010 6:19 am ]
Temat postu:  Re: Rasowanie silnika 027

Owszem daje ale nie w seryjnym silniku, emsi ma rację nic nie da, a silnik traci ogromnie na żywotności. Plan głowicy to owszem jest potrzebny jak mamy okno wydechowe np. na 23, płuczące na 33 i 1 pierścień na tłoku i kompresji to prawie nie ma w ogóle. Samo podcięcie tłoka nic nie daje.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/