Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Chart 210 50/4 Co i jak?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/chart-210-50-4-co-i-jak-t25405.html
Strona 1 z 2

Autor:  Justyna [ Śro Cze 23, 2010 1:04 pm ]
Temat postu:  Chart 210 50/4 Co i jak?

Witam.! saalutuj
A więc tak myślałem zeby zabrać się do 'tuningu' O.O
Gdyż w moim charcie mam cylek przerobiony 50/4 lecz tego nie mam jak wykorzystać więc pytanie do was co najlepiej załozyć Jaki?
-gaźnik?
-dysze?
-wydech?
itd. :) Żeby to wszystko miało jakis efekt nie zalezy mi na maXX osiagach.. <spoko> Czekam na porady <Czytaj> :)

Autor:  krzysiuslapa [ Śro Cze 23, 2010 1:23 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Nie dawno był taki temat. (ja go napisałem)

Gaźnik zależnie od tego jak był robiony cylinder. (powierzchnia płuków, ssącego i wydechu). 19mm myślę będzie ok. Ewentualnie 21 jeśli cylinder by na to pozwalał. Gaźnik musi być większy niż oryginalny, to chyba najważniejsza rzecz przy takiej przeróbce.
Dysza wg potrzeb silnika. Coś z przedziału 70-80 myślę.

Wydech też zależy od tego co tam będziesz robił. Możesz dać spawaka na jakies 8tys i powinno być dobrze. Możesz też zostawić oryginalny.

Jeszcze sporo osób zaleca wstawienie tłoka od simsona ponieważ pozwala na lepsze osiągi i jest z lepszych materiałów wykonany.
Wtedy pod cylinder podkładkę około 5mm i głowicę z simsona.


Mam pytanie. Jakie masz osiągi na seryjnym wydechu i gaźniku? Jaki gaźnik? Mniej więcej od kiedy ma kopa (rezo)?

Autor:  Justyna [ Śro Cze 23, 2010 2:46 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Gaźnik k60b. Na 2b :)

Dzieki za info ale chodzilo mi o bardziej szczegolowe info. :) Domyslam sie ze wstawic spawaka stylepro gaznik, glowica od sima tlok i obraczki tez ^^ xD

Autor:  krzysiuslapa [ Śro Cze 23, 2010 3:43 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Cytuj:
Gaźnik k60b. Na 2b

Co na 2b?

Cytuj:
Domyslam sie ze wstawic spawaka stylepro gaznik, glowica od sima tlok i obraczki tez ^^ xD


A co ja wg Ciebie powiedziałem?? Dokładnie to samo...

Gaźnik stylepro, mikuni, dellorto, amal. Tych z chińskich skuterów nie polecam.

Spawaka trzeba liczyć, a do tego trzeba znać wymiary okien i ich ułożenie, nikt nie poda Ci gotowych wymiarów wydechu...

Jak tłok i głowica od sima to chyba oczywiste ze pierścienie też ojapier Dodam, że S51 lepszy bo S50 miał podobny kształt do tłoka z charta wiec się nie opłaca (o kształt denka chodzi). Nie zapomnij o podkładce pod cylek. Grubość około 5mm a wygląd taki jak w karterach kanały.
Kanały w karterach należy powiększyć do wymiarów kanałów w cylindrze.

Dokładniej się nie da już chyba...

Poczytaj resztę tomatów o tuningu to się dużo dowiesz.

--------- 23 Cze 2010 17:48 Połączono ---------

Przy okazji i ja o coś spytam.
Czy z normalnego tłoka na 2P mogę zrobić 1P?? Wyciągnąć trzeba dolny czy górny pierścień?
Ma to sens w charcie 50/4 który sunie około 75km/h? Pytanie tyczy się zarówno tłoka sima jak i charta.

Autor:  rafik543211 [ Śro Cze 23, 2010 8:02 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Do JUSTYNY. A po co ci tuning techniczny skoro nie zależy ci na osiągach. To obciąża bezawaryjność silnika i kieszeń. Wydech tak jak pisał krzysiu, trzeba by wyliczać indywidualnie.
Do KRZYSIA. Chyba się nie da. Bo by stracił na kompresji na zapięciu. A poza tym mógłby tłok dostać luzów i ocierać o cylinder. To są moje nie potwierdzone przypuszczenia.

Autor:  yazimoo [ Śro Cze 23, 2010 8:29 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

krzysiuslapa napisał(a):
Przy okazji i ja o coś spytam.
Czy z normalnego tłoka na 2P mogę zrobić 1P?? Wyciągnąć trzeba dolny czy górny pierścień?
Ma to sens w charcie 50/4 który sunie około 75km/h? Pytanie tyczy się zarówno tłoka sima jak i charta.


No pewnie. I nie piszcie, że coś się dzieje bo pitolicie ;/ Ja każdego seta składam tylko na 1 ringo (górnym), chodzi to sto razy lepiej. Jedyny wyjątek to seria. Ale od okna wydechowego na 27 i więcej zawsze 1p. Raz to rezo jest milion razy lepsze, dwa tuleja mniej się zużywa i trzy dużo lepiej się wkręca na obroty, łatwiej mu.

Autor:  krzysiuslapa [ Śro Cze 23, 2010 8:49 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Dziękuje bardzo za pomoc.
W takim razie jak tylko będę ściągał cylek to zdejmę jeden pierścień. Mogłem wcześniej zapytać :/.

Cytuj:
Do JUSTYNY. A po co ci tuning techniczny skoro nie zależy ci na osiągach

Na max osiągach. Chodzi pewnie o tani sposób na zagospodarowanie tego 50/4.

Moim zdaniem to na pierwszy ogień powinien iść gaźnik i najlepiej powiększyć kanały w karterach tak by się zgrały z cylindrem.
Jak nie chcesz robić jakiegoś super tuningu to 19mm gaźnik będzie ok, a na pewno nie będzie za duży.
W sumie stylepro też może być. Kwestia regulacji.

Autor:  Justyna [ Czw Cze 24, 2010 11:55 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Bo ekstra tuning w charcie nie ma sensu bo silnik tegi nie wytrzymuje? :)


W środe jade bo simka sr 50 i zastanawiam się czy silnik wstawić z niego do charta czy poprostu zostawić w simie i tam przeprowadzic w nim projekt ;)

Autor:  krzysiuslapa [ Czw Cze 24, 2010 12:46 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Tak czy siak będziesz potrzebował gaźnik 19 lub 21mm :D Nie ważne czy do charta czy do sima.

Autor:  Justyna [ Nie Cze 27, 2010 1:52 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Więc zakupuję gaźnik dellorto 21mm króciec dorobię u tokarza :]

Yazimoo? Czyli że lepiej chodzi na 1 pierścieniu ta?

Jeżeli ktos ma link jak zrobic spawaka co i jak jaka blacha itd bylbym bardzo wdzieczny o link bo tego chce sie podjąc sam.. :)

Autor:  krzysiuslapa [ Nie Cze 27, 2010 4:30 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Kod:
Jeżeli ktos ma link jak zrobic spawaka co i jak jaka blacha itd bylbym bardzo wdzieczny o link bo tego chce sie podjąc sam.

Było już na forum. Opis do EC2 znajdziesz w google (szybko idzie)
EC2 stąd (mój upek) http://uploader.pl/pl/file/240353/exhau ... 2-zip.html
Blacha 1-1,5mm będzie ok.
Ja mam problem z wyliczeniem tego. Wychodzi mi zawsze w okolicach 90cm długi bez końcówki przy strojeniu 7500 i oknie na 26 lokurva

Autor:  Justyna [ Nie Cze 27, 2010 9:36 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Instrukcje mniej więcej mam szkoda tylko że nie wiem dokładnych wymiarów okien itd. Mój cyl przerabiał MaciejH92 z tego co wiem może wie ktoś na ile powiekszał okna?

Autor:  yazimoo [ Pon Cze 28, 2010 9:27 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

krzysiuslapa może się pobawie i ci policze ten wydech. Ale, że nie jestem ekspertem akurat w tej dziedzinie to nie zapewniam, że to jest na 100% dobrze, tak w ogóle nigdy nie można powiedzieć, że będzie bardzo dobrze bo różnie się to potem zachowuje. Aha...i do okna wydechowego 176*owk (26mm) strojenie 7500 to jest porażka, ja w moim zastępczym secie (seria) jeżdżę ze spawakiem na 7700 i jest wręcz idealnie.

--------- 28 Cze 2010 09:31 Połączono ---------

Masz:
http://iv.pl/images/51252560488004673976.jpg

Nie pytajcie czemu okno wydechowe 171*owk, a nie 176*owk. Testowałem parę wydechów i tak jest w miarę najlepiej jeżeli okno wydechowe jest o jakiś 1mm wyżej niż liczony był wydech. Strojenie 8800 moim zdaniem idealnie i wcale to nie jest dużo.

--------- 28 Cze 2010 09:34 Połączono ---------

Jak to w charcie pewnie problem z kolankiem będzie, ale jak będzie chociaż miało 29cm długości to już będzie w miarę git, a żeby tyle miało to trzeba skrócić max aż do zgięcia od strony wydechu i od strony cylindra ile się da.

A tak w ogóle najlepiej jest dawać końcówkę tłumiącą na rurke (stinger) i ta rurka ma być ponacinana, więc nie wiem dlaczego się tak przejmujecie długością wydechu.

Autor:  krzysiuslapa [ Pon Cze 28, 2010 9:59 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Kurde, 8800 wysoko :/ Mi zależy na prędkości podróżnej w przedziale 60-75km/h (np 65, albo 70) No cóż, pokombinuje jeszcze.
Przynajmniej mam podstawowe dane co tam wpisać :)
Dzięki Yazimoo.

Ja myślę tak:
http://img411.imageshack.us/img411/6663/obrazef.png Sry za tło, ale nie mam painta nawet (obcięty system) wklejam do gg i tam dopiero klikam zapisz xD.

Po zmianie 171 na 176 wychodzi jakieś 8250 rpm. Wiem, że to nie tak się liczy, ale tak czy siak wychodzi więcej niż 8tys. Co o tym sądzisz?
Jaki wpływ na strojenie ma długość kolanka? Ja tylko od strony wydechu mogę uciąć.
Miałeś już taki na 8800? Przy jakich prędkościach dostawał kopa?

Autor:  yazimoo [ Pon Cze 28, 2010 11:50 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Z identycznym spawakiem jak dałem Ci schemat na 50/4 w charcie z oknem wydechowym na 26, płukami na 35 rezo na 3b zaczynało się od 65-70 do 90km/h. Ale nigdy nie będzie identycznie, nie ma dwóch identycznych wydechów i cylindrów.

--------- 28 Cze 2010 11:54 Połączono ---------

Ten schemat co podałeś jest zły. Walec w ..... i jeszcze trochę za długi, takie sobie długości dyfa. Ogólnie pierwszy stożek ma być najdłuższy według holenderskiego tak 120-140mm (nie pamiętam dokładnie ile ale w tym przedziale), a drugi i trzeci już się mają skracać. Czyli jak pierwszy będzie miał tak ze 130mm to drugi, żeby już miał tak 100-90mm.

--------- 28 Cze 2010 11:55 Połączono ---------

I jest jeszcze takie okienko "medium angle" w którym się nie da nic zmienić. Najlepiej żeby wartość nie przekraczała 5, 5 z groszem lekkim może być.

--------- 28 Cze 2010 11:58 Połączono ---------

Co do długości walca to tak przedział 100-65mm (ale to nie jest takie powiedziane), byle by nie było np. 20mm albo grubo ponad np. 130mm. Ja się zawsze staram tak wyliczać by miał 75mm.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/