Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

cylinder 50/4 charta w 019/023 ??
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/cylinder-50-4-charta-w-019-023-t26485.html
Strona 1 z 3

Autor:  Jasio125 [ Wto Sie 17, 2010 2:58 pm ]
Temat postu:  cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

elo,mam okazję kupić taki cylinder a jestem w trakcie remontu silnika 019 trzy biegowego,i mam pytanie czy silnik wytrzyma na tym cylu czy to już będzie za duża moc dla skrzyni,wału i sprzęgła?Przerobienie szpilek nie stanowi dla mnie problemu więc może warto to zrobić? :-) pozdrawiam

Autor:  Constantine [ Wto Sie 17, 2010 4:20 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Skrzynia się sypnie. Domyślna moc 019 jest optymalna dla skrzyni szkoda silnika.

Autor:  Jasio125 [ Wto Sie 17, 2010 9:47 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

http://www.youtube.com/watch?v=UBZY7S8b ... re=related tu jest motorynka z cylindrem charta 70ccm i jakoś daje radę

Autor:  BEBAK [ Wto Sie 17, 2010 10:03 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Tak. Nie jest powiedziane że nie będzie działać, ale wał pier.... albo skrzynia albo łożyska. Nie warto !
Po drugie to znów o to pytasz. Po raz kolejny.

Autor:  yazimoo [ Wto Sie 17, 2010 10:52 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Co tam łożyska, kupujesz nawet do największego szrotu porządne łożyska i jeśli gniazda nie są rozwalone to musi być gitara. Skrzynia w tych silnikach ogólnie to szrot więc pewnie będzie problem.

Autor:  Jasio125 [ Śro Sie 18, 2010 12:13 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

wał w 3-biegowym jest zupełnie inny niż w 2-biegowym(widać na foto),a skrzynia 3-biegowa jest choć odrobinę mocniejsza czy to taki sam syf jak 2-biegowa? zamówiłem taki korbowód: http://moto.allegro.pl/item1182560970_r ... d_kpl.html jest on coś wart? no i chcę założyć gaźnik od simsona 16mm od s51 ze zmienioną dyszą ,czy taki wystarczy do tego zestawu? i dam dyfuzor(ten co mam na foto w awatarze) :D jeśli się skrzynia posypie to przełożę cylek do silnika charta( mam akurat prawie cały silnik). co o tym myślicie? da radę pojechać 70 km/h? <cfaniak>

Załączniki:
wały.jpg
wały.jpg [ 99.11 KiB | Obejrzany 4737 razy ]

Autor:  Kamis [ Śro Sie 18, 2010 1:16 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Skrzynia w 019 jest dużo gorsza niż 2 biegowa, powodzenia

Autor:  Szatek [ Śro Sie 18, 2010 6:33 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Zastanawiam się czy któryś z Was ma/miał ten silnik lub chociaż jeździł na nim po porządnym wyregulowaniu? Wątpię. W 019 problemem jest automat których były aż dwa typy (druga wersja jest w większości waszych silników, oczywiście lepsza chociaż starszy typ też jest dobry). Dostawały one szybko luzów i rozregulowały się, możliwe że też przez nieodpowiednią jazdę. Jednak te luzy można zniwelować, porządnie wyregulować automat i wszystkie biegi ładnie chodzą. Oczywiście trzeba umieć to zrobić, nie mówię że to jest łatwe. Przez taką jazdę na niewyregulowanym automacie lub katowaniu (także piłowanie biegów) skrzynia rzeczywiście może się sypać. Jeżeli zrobisz dobrze automat i będziesz normalnie jeździł to wszystko powinno być dobrze ;) Skrzynia w 023 i 019 jest podobnej jakości. Tyle.

Autor:  krystian_kloc [ Śro Sie 18, 2010 8:10 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Szatek napisał(a):
Zastanawiam się czy któryś z Was ma/miał ten silnik lub chociaż jeździł na nim po porządnym wyregulowaniu? Wątpię. W 019 problemem jest automat których były aż dwa typy (druga wersja jest w większości waszych silników, oczywiście lepsza chociaż starszy typ też jest dobry). Dostawały one szybko luzów i rozregulowały się, możliwe że też przez nieodpowiednią jazdę. Jednak te luzy można zniwelować, porządnie wyregulować automat i wszystkie biegi ładnie chodzą. Oczywiście trzeba umieć to zrobić, nie mówię że to jest łatwe. Przez taką jazdę na niewyregulowanym automacie lub katowaniu (także piłowanie biegów) skrzynia rzeczywiście może się sypać. Jeżeli zrobisz dobrze automat i będziesz normalnie jeździł to wszystko powinno być dobrze ;) Skrzynia w 023 i 019 jest podobnej jakości. Tyle.

Popieram mi też skrzynia w moim 019 działała pięknie 2 lata choć jej nie oszczędzałem i w tym roku zaczynała się coś pieprzyć ale wyregulowałem i jest git.
019 to silnik który dobrze zrobiony będzie działać długo a jak ktoś sie nie przyłoży to i szybko padnie. :P

Autor:  Jasio125 [ Śro Sie 18, 2010 9:24 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

ja tam nie chcę na tym silniku zrobić mega przebiegu,,,chciałbym bez większych problemów przejeździć ten sezon ;] co do automatów to rzeczywiście często mają luzy... a mówisz że jak go poładować? chodzi ci tylko o tą śrubę od wodzika? a jeszcze chciałem zapytać o sprzęgło... gdzieś przeczytałem że w 019 jes 3-tarczowe ale u mnie i u kolegi było 2-tarczowe,identyczne jak w 023 :| i nie wiem czy mam złe sprzęgło czy tak powinno być? czy można do sprzęgła rometa 2-biegowego założyć 3-cią tarczę? ;>

a i czy gaźniki stylepro 21mm nie będzie za duży? czy warto planować głowice?

Autor:  Kamis [ Czw Sie 19, 2010 9:29 am ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Jakoś miałem nawet 2 019. Jeden to był rzeczywiście szrot więc tam biegi miały prawo nie wchodzić lecz drugim jeździł starszy pan, który wymienił wszystkie tryby i automat i tydzień było dobrze później 3 ciężko wchodziła i wreszcie tryb od 1 się posypał

Autor:  Szatek [ Czw Sie 19, 2010 9:43 am ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Cytuj:
a mówisz że jak go poładować? chodzi ci tylko o tą śrubę od wodzika?


W pierwszym automacie element nr 2 powinien mieć jak najmniej luzów ale niestety dźwignia zmieniacza jest na stałe złączona (inaczej niż w nowszym automacie) i ją się tylko wkłada w to nacięcie w podstawce więc luzy będzie miała :( W drugim automacie dźwignia jest już skręcana z dwóch stron i można dzięki temu wyeliminować luzy. W starszym typie wałek jest tylko mocowany na dwa pierścienie zaciskowe z dwóch stron i nie ma wspornika który by go usztywniał co też jest minusem. To przede wszystkim, reszta też musi mieć jak najmniej luzów, oczywiście tak żeby wszystko się dało z niewielkim oporem ruszyć nóżką/wajchą (tym co nogą zmieniasz biegi) od zmiany biegów :D http://zapodaj.net/1f4387b889c2.jpg.html Jakby co, to mam na sprzedaż automat nowego typu zregenerowany ;)

Cytuj:
gdzieś przeczytałem że w 019 jes 3-tarczowe ale u mnie i u kolegi było 2-tarczowe,identyczne jak w 023 :| i nie wiem czy mam złe sprzęgło czy tak powinno być? czy można do sprzęgła rometa 2-biegowego założyć 3-cią tarczę? ;>


W pierwszych 019 sprzęgło miało trzy tarcze, późniejsze sprzęgła były już takie same jak w 023 czyli na dwie tarcze ;) Trzeciej tarczy nie założysz do dwutarczowego sprzęgła bo starsze sprzęgła miały dłuższe bolce ;) http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jaco ... rzegla.jpg

Cytuj:
Jakoś miałem nawet 2 019. Jeden to był rzeczywiście szrot więc tam biegi miały prawo nie wchodzić lecz drugim jeździł starszy pan, który wymienił wszystkie tryby i automat i tydzień było dobrze później 3 ciężko wchodziła i wreszcie tryb od 1 się posypał


Jeżeli kupił stary automat to pewnie miał luzy, no chyba ze nowy to tylko regulacja biegów...

Autor:  BEBAK [ Czw Sie 19, 2010 10:15 am ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

21mm zależy
Czy planować głowicę? to też zależy, nie ma co przesadzać.
Co do skrzyni biegów to osobiście powiem że mi się skrzynia 3b w serii rozsypała :) więc tutaj to juz całkiem nie polecam.

Autor:  Jasio125 [ Czw Sie 19, 2010 1:24 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

ale od czego zależy gaźnik? jeżeli będzie mniejsza dysza to będzie ok? a jeśli by dać gaźnik 16mm od simsona tyle że z większą dyszą? z tym sprzęgłem to tylko te bolce? kosz ma te same wymiary? a z tą skrzynią to też miałem kiedyś takiego komara 019 i w serii też mi się posypało ;] ale jak teraz się posypie to zestaw idzie do karterów charta i gra muzyka ;p

Autor:  Szatek [ Czw Sie 19, 2010 5:31 pm ]
Temat postu:  Re: cylinder 50/4 charta w 019/023 ??

Cytuj:
z tym sprzęgłem to tylko te bolce? kosz ma te same wymiary?


Widziałem to sprzęgło tylko na tym schemacie więc nie powiem Ci czy na 100 % kosz jest taki sam ale racze tak. Co do reszty to nie wiem ale chyba jest taka sama (prócz bolców) :)

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/