Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

023 z tłokiem z Jawki
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/023-z-t-okiem-z-jawki-t29312.html
Strona 1 z 2

Autor:  Han95 [ Pią Lut 11, 2011 10:34 pm ]
Temat postu:  023 z tłokiem z Jawki

Cześć.
czy do silnika 023 można wsadzić tłok z jawy 38mm 3-pierścieniowy, czy moze będzie on za dużo wystawał do góry od stworzenia, i będzie obijał o świecę, i nie zagarnie odpowiedniej ilości mieszanki??? Podobno już kilka osób tak robiło, na ludzki rozum, to może zwiększyć kompresję, dlatego stad moje pytanie. Proszę pomóżcie taak

Autor:  Arri [ Pią Lut 11, 2011 10:52 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

były na allegro 3 pierścionkowe tłoki do 023 taak

Autor:  Wojtek666 [ Pią Lut 11, 2011 10:55 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Panowie, panowie, panowie! Po pierwsze primo: tłok z Jawki nie pasuje do 023, w 223 jest inny sworzeń(dużo grubszy). :)

Autor:  Han95 [ Pią Lut 11, 2011 11:00 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

To jest dobra uwaga, bo nawet o tym nie pomyślałem. A czy te 3p do 023 coś w motorynie dadzą, chodzi mi o to, żeby miała większego kopa, założyłem do przodu 13z zdawczą, dlatego idzie nieźle, ale pod większa górkę nie chce już na 2 ciągnąć tak mocno, a mam ochote na chwileczkę zapomnienia jak na nią wsiadam, dlatego pragnę z niej wycisnąć sok, tak aby szła jak ''Hayaburza'' Gaźnik K60B jest już w planach, i silnik 019 od T-1, ale puki co pokombinuję z tym biedakiem. Co o tym myśleć?

Autor:  Wojtek666 [ Sob Lut 12, 2011 11:31 am ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

023 3p lokurva może być ciekawie :D Kompresja wzrośnie, ale kosztem obrotów. Daj po prostu cyl do szlifu, kup tłok pod ten szlif i jeździj na dwóch, albo nawet na jednym. Lepiej 1p w dobrym stanie niż dojechane 3p.

Autor:  Telemah [ Sob Lut 12, 2011 11:40 am ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Gaźnik K60B - jak gaźnik nic rewelacyjnego w podobnj albo nawet niższej cenie można kupić 100 innych lepszych wszelkie gaźniki z gardzielą 14-18mm podejdą możesz se nawet jak jesteś burżuj i masz kasę założyć gaźnik który już w środku ma zintegrowany zawór membranowy. Tłumik zmień załóż taki jak jest w wsk125 albo od simsona S51.Nie kupuj silnika takiego jak w 50T1 bo
tam 3-ci bieg to jest 1:1 czyli tak samo jak w 023 tam zmieniono trochę przełożenie 1-go biegu przez co na 1-ce jest mocniejszy i dodano pośredni bieg między 1 a 3 jednak 3-jka odpowiada 2-ce w silniku o23 tu i tu jest 1:1 .Silnik 3-biegowy ma ciut inaczej poustawiane okna w cylindrze gaźnik zamiast 12 ma gardziel 13mm i jest tam wzmocnione sprzęgło poza tym niczym te silniki się nie różnią.

Jak splanujesz głowicę o 1mm , podtoczysz górę cylindra o 1mm a między cylinder a karter dasz podkładkę z blachy aluminiowej o 1,5mm grubości , podniesiesz górną krawędź okna wydechowego o 1 mm i skrócisz tłok o 2-3mm i założysz gaźnik od 50T1 to będziesz miał tyle mocy co 50t1 tyle że nie będziesz miał biegu pośredniego tylko 1-kę i 2-kę która i tak jest odpowiednikiem 3-jki w 50t1 , w polskich motorowerach nie stosowano tzw. nadbiegu więc ten 3-ci bieg Ci w niczym nie pomoże.Jak zamiast gaźnika z 50T1 założysz K60b , gaźnik z charta albo simsonowski o gardzieli 16 lub 17mm i zmienisz tłumik na taki z s51 to będziesz pomimo posiadania silnika 023 dysponował mocą większą niż oryg. silnik w 50T1. CHyba że nie masz z kasą co robić to kupuj se 3-biegowy - nie polecam bo ta skrzynia jest delikatniejsza i nie bardzo sobie radzi z tymi oryg. 2km które ma 50T1.

Pozdrawiam

Ps.Z tłokiem nie kombinuj silniki polskie są tak policzone że nic nie zyskasz na dodatkowym pierścieniu a wręcz stracisz przez większe opory , prędzej odejmując 1-pierścień zyskasz ale wtedy trzeba robić już konkretną przeróbkę silnika bo oryg silnik lub taki po niewielkim tuningu będzie słabszy na 1 pierścieniu.

Autor:  Telemah [ Sob Lut 12, 2011 2:38 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

emsi napisał(a):
Tłumik od wsk do 023 ojapier


Może durnie wygląda ale jest 100 razy lepszy od oryg. tłumika.Za prl-u zawodnicy rajdów w kat 50ccm - w grupie młodzicy na takich najczęściej jeździli gaźniki od WFM stosowali jeszcze bo miały gardziej o wielkości niecałych 18mm .Nie wiesz to się nie wypowiadaj ! Z tłumikiem od wsk125 chodzi lepiej niż z oryg. szczególnie jeśli masz zmodyfikowany silnik.

Autor:  Jacek-J129 [ Sob Lut 12, 2011 3:53 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

<hahaha>

Autor:  Telemah [ Sob Lut 12, 2011 3:55 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Jacek-J129 napisał(a):
<hahaha>



I z czego rżysz ?? Prawdę napisałem tak było. Poczytaj sobie poradniki sałka albo nawet teksty opracowywane przez samego WIATRAKA konstruktora tychże silników.No ale skoro WY lepiej wiecie od kogoś kto to zaprojektował.

Autor:  Jacek-J129 [ Sob Lut 12, 2011 3:58 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Po pierwsze to mi tu nie pyskuj. Ja nie twierdzę że Ty nie wiesz. Ale zachowaj kulturę bo jesteś w miejscu publicznym i warto byłoby o tym pamiętać.

Autor:  Telemah [ Sob Lut 12, 2011 4:02 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Wkurza mnie to , że krytykujecie kogoś kto wie być może wiecej od Was.To co pisze jest do potwierdzenia w oryg. artykułach z dawniejszych czasów.

Ps.Mój Ojciec pracował kupę lat w dezamecie jako metalurg w dziale zaopatrywania w materiały odlewni , ma wielu znajomych którzy pracowali w innych działach - no ale on też pewnie się nie zna tak jak WY co niektórzy.A z tym pyskowaniem to się nie wypowiem nawet SYNKU drogi.

Autor:  Jacek-J129 [ Sob Lut 12, 2011 4:04 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

<spoko>

Autor:  Han95 [ Sob Lut 12, 2011 7:17 pm ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Spokojnie, to nie jarmark.
Jaki gaźnik zamontować najlepiej, żeby podrosła moc? Myślę o czymś produkcji polskiej, niemieckiej, ruskiej itp ale z starych lat, aby zachować jak największą PRL-owskość :>
Mam możliwość kupienia za 100zł Rometa 50 T-1, na chodzie, dlatego pomysł z 019, a rama na allegro, może ktoś kupi, albo sam wyremontuję, i będę jeździł.
A jak przypiłuję głowicę od dołu tylko o te progi takie przy dziurach na szpilki i komorze spalania, to będzie dość?
A ta blaszka pod cylinder może przecież zmniejszyć szczelność, więc pójdzie to kosztem kompresji!!!

Autor:  Olo [ Nie Lut 13, 2011 12:22 am ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

1. Nie słuchaj kolegi Telemaha, widać, że nawet nie czytał żadnych opracowań na temat wydechów, tłumik od WSK to poroniony pomysł ;) Profesjonalnie można by zlecić wykonanie tłumika pod konkretną liczbę obrotów i wg wymagań, czyli krótkie ale mocne rezo lub słabsze ale dłuższe ;) Tańszym wyjściem jest skołowanie tłumika od S51, jako tako wydech porządny robiony pod ~5500 obr/min
2. Gaźnik - stawiając takie wymagania zostaje znowu Simson - gaźnik jako tako cywilizowany, posiada ssanie, nie wypluwa nadmiaru paliwa tylko zwraca go do komory, tylko trzeba by do niego rozpiłować gardziel cylindra, nie wiem czy jest na tyle materiału.
3. Ta "blaszka" to uszczelka ;) Ma za zadanie uszczelnić połączenie, wiadomo, trochę może zmniejszyć stopień sprężania, ale duży stopień nie jest tak ważny jak dobra kompresja ;) Planowanie głowicy już odeszło do lamusa.
4. 019 ma dosyć słabe tryby biegów, za to 023 słaby wałek zdawczy, łatwo ukręcić ;)
5. Dużo pierścieni nie znaczy lepiej :) Stosuje się to by nawet na dosyć zajechanym cylindrze była jeszcze jakaś kompresja, ale największe znaczenie ma pierwszy pierścień (ok 75%).

Autor:  Patryk82 [ Nie Lut 13, 2011 9:41 am ]
Temat postu:  Re: 023 z tłokiem z Jawki

Jak nie podejdzie gaźnik sima, to weź np. 14mc z charta :D

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/