Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Profesjonalny tuning silnika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/profesjonalny-tuning-silnika-t317-15.html
Strona 2 z 21

Autor:  DaN [ Czw Sie 11, 2005 7:53 am ]
Temat postu: 

Niom widze że rozmowa wre <lol> A propo, na stronie Marcina widziałem ten opis, ale są dwa drobne problemy, jeden to jest taki że będę musiał go czytac patrzac na silnik, zeby wiedziec co i jak zrobic, a drugi to wlasnie ze malo zdjec, tylko kilka schematow... Oczywiscie wykorzystam i ten poradnik, ale szkart ma jeszcze sporo innych pomysłów na tuning, więc też można to wykorzystać... A propo, szkart, liczę ze dla mnie będzie jakas znizka, jako user forum <lol> A ten gotowy poradnik moglbys sprzedawac na allegro, tam tego sporo widzialem, bys niezla ase z tego mial... ;) Pozdro!!

Autor:  mati590 [ Czw Sie 11, 2005 1:08 pm ]
Temat postu: 

he i jak założysz np. do 15000 obr. to mogą się wypaczać

Autor:  szkart [ Czw Sie 11, 2005 6:10 pm ]
Temat postu: 

apollan napisał(a):
nie kolego to nie przez lozyska silnik uzyskuje wieksze obroty. lozyska wysokoobrotwe wytrzymuja wyzsze obrotu w odroznieniu od zwyklych. ;P
Chyba nie do konca wiesz o jakie li lozyska chodzi. Lozyska wysoko obrotowe o ktorych mowie to nie lozyska poprostu wytrzymujace wysokie obroty tylko lozyska posiadajace znikome opory. Po zalozeniu takich lozysk mozna zakrecic wal i czekac czekac czekac az stanie :) Jedynym minusem takej zabawy jest to ze takie lozyska kosztuja w granicach 100zl/szt. :)

Autor:  apollan [ Czw Sie 11, 2005 6:20 pm ]
Temat postu: 

buahhahhah nie wmowisz mi ze dzieki lozyska silnik uzyskuje wieksze obroty od nominlanych. jednakze lozyska wysokoobrotowe dodatnio wplywaja na trwalosc silnika

Autor:  szkart [ Pią Sie 12, 2005 2:35 pm ]
Temat postu: 

.Mysl se jak chcesz ja to wiem. Pomysl se czy jadac na hamulcu czy bez uzyskasz wieksza predkosc tak samo jest tu.

Autor:  DaN [ Pią Sie 12, 2005 4:15 pm ]
Temat postu: 

zaraz, z tego co wiem to w silniku jest 5 lozysk, czyli trzeba wsadzic w to 500zl? <wow>

Autor:  KrzysieK [ Pią Sie 12, 2005 4:18 pm ]
Temat postu: 

Zbyt wiele od lozysk nie nalezy oczekiwac.. a jazda na chamulu to zupelnie inna sprawa.. policz sobie przelozenia.. miedzy kolem a silnikiem i w skrzyni biegow.. kupic wszystkie lozyska nowe ale nie w sklepie motoryzacyjnym tylko w takim z lozyskami.. ja swoje kupilem na gieldzie :)

Autor:  DaN [ Pią Sie 12, 2005 5:04 pm ]
Temat postu: 

KrzysieK, ale kupiles te zwykle lozyska, czy wysookoobrotowe?

Autor:  KrzysieK [ Pią Sie 12, 2005 5:05 pm ]
Temat postu: 

Zwykle na gieldzie.. ale nie w motoryzacyjnym bo tam to maja szajs

Autor:  szkart [ Sob Sie 13, 2005 7:41 am ]
Temat postu: 

D@nDee napisał(a):
zaraz, z tego co wiem to w silniku jest 5 lozysk, czyli trzeba wsadzic w to 500zl?

Na poczatek mozna wymienic tylko te na wale
KrzysieK napisał(a):
Zbyt wiele od lozysk nie nalezy oczekiwac

Z tym to sie moge zgodzic zbyt wiele takie cos nie da jezeli nie zrobimy terz innych przerobek.

Autor:  KrzysieK [ Sob Sie 13, 2005 7:50 am ]
Temat postu: 

Ja bym zaczal od przerobki walu - cylidndra i tloku to najbardziej odpowiada za obroty w ogarze.. trzeba by zmniejszyc skok tloka tym samym nie zmienjszajac pojemnosci i sily sprezania, a da to wieksze obroty - mniejszy skok tloka. Wystarczy popatrzec jak wygladaja tloki waly i cylindry od skuterow i dlaczego osiagada predkosci obrotowe o ok. 8000 obr/min

Autor:  szkart [ Sob Sie 13, 2005 3:34 pm ]
Temat postu: 

wszystko jest wazne. Kazda pierdulka: lozyska, wal, cylinder glowica itd. Gdy zrobi sie jedna zecz to nawet nie poczuje sie roznicy ale gdy polaczymy to wszystko w jedna calosc to zmiana napewno bedzie widoczna <lol>

Autor:  marcinpc [ Sob Sie 13, 2005 3:41 pm ]
Temat postu: 

KrzysieK, jak ty chcesz zmniejszyć skok tłoka ? trzeba by zmienić korbowód na jakiś krótszy bo nie ma sensu chyba oryginalnego przerabiać :>

Autor:  bosek3 [ Śro Lis 02, 2005 9:42 pm ]
Temat postu: 

zebrałem prawie wszystkie informacje na temat tuningu jakie znalazłem w internecie

Oddławianie silnika jawy 50
-trzeba rozpiłować kolanko przy gażniku do rozmiarów gażnika lub kupić nowe
-trzeba ustawić zapłon 1,8mm-2mm przed gmp(górny martwy punkt tłoka)
-trzeba uciąć kolanko o około 10cm ,tak żeby wchodziło do tłumika na 3cm-4cm
-zastosować dysze o większym przelocie 68-70
-dać wiekszą zębatke z przodu z13 Po oddławieniu można tuningować
1.tuning tłumika
-wyjąć ostatnią przegrodę
-bardzo dobrze uszczelnić tłumik
-dać tłumik od jawy 350
-samemu zbudować tłumik np. taki http://www.jawa50tuning.wz.cz/vyfuk/vyfuk.jpg
2.tuning cylindra
-Zwykły cylinder
wypolerować kanały
sprawdzic symetrie okien jak coś nie tak wyrównać
wyrównać połączenie kartery-cylinder
okno wydechowe obniżyć o 1cm
zrobić szlif:)
poszukać na internecie kolesia który przerabia cylindry na np 6 kanałów około 300zł 4 kanały 250
-cylinder 60cm3
przerobić cylinder według ludzi z czech albo pojechać do czech i kupić
3 Tłok
podpiłować górną nuzkę o 1mm
zrobić pływający sworzeń
wytoczyć tłok w środku do sworznia
4 kartery
wypolerować skrzynie korbową
zrobić podkowę
5 głowica
stoczyć o 2mm
6 Wał
oddać do regeneracji
dać łożysko igiełkowe zamiast tulei
oddać do odchudzania i cieniwania
7 inne
łozyka wysokoobrotowe
Prosze jeszcze coś zaproponować

Autor:  DaN [ Śro Lis 02, 2005 11:12 pm ]
Temat postu: 

Ten trick z tymi kanalami to dobra rzecz, ale kto zna takiego goscia co to zrobi? Jak ktos zna, to dajcie namiary.... Ja z checia sprobuje... Akurat mam na stanie niepotrzebny cylinder...

Strona 2 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/