Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/swap-silnika-223-do-rometa-kadeta-mo-liwo-powrotu-do-org-t31916.html
Strona 1 z 1

Autor:  jurek-673 [ Czw Wrz 22, 2011 8:09 am ]
Temat postu:  Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Siema tak jak w temacie, chcę przedstawić możliwość swapa 223 do ramy Rometa Kadeta z możliwością powrotu do oryginału zero spawania :)
Po wyjęciu oryginalnego silnika mamy taki widok :
Image

:arrow: Widać od razu, że aby zamocować silnik od jawki / ogara trzeba dorobić dolne mocowanie, ponieważ na górnym można silnik zawiesić, ale trzeba użyć jakiś " dystansów".
Docinamy jakieś płaskowniki o grubości w moim przypadku 2mm i długości 7cm, następnie wymierzamy i naznaczamy markerem lub punktakiem otwory na śruby.
Image
Po docięciu i zaznaczeniu otworów zabieramy się do wiercenia, najlepiej najpierw zaznaczyć punktakiem (żeby wiertło się nie ślizgało po powierzchni), a potem wiercimy, najpierw mniejsze wiertło, potem większe. W moim przypadku to wiertło fi 4mm, a potem fi 8mm. Prawie gotowe płaskowniki wyglądają tak:
Image
Pozostaje jeszcze zeszlifować nierówności po wierceniu.
Następnie docinamy rurkę o długości 3/4 cm (taka jak szerokość mocowania karterów)
Potrzebne nam będą jeszcze nakrętki M10 lub rurki o długości 1cm x2 i 2 podkładki.
Przykład rurki:
Image

:arrow: Następnie układamy mocowanie w kolejności:
-szpilka mocowania silnika,
-podkładka,
-nakrętka M10 lub rurka 1cm
-płaskownik
-rurka na szerokość mocowania karterów (3~4cm)
-płaskownik
-nakrętka M10 lub rurka 1cm
-podkładka
No i potem skręcamy na zewnątrz.
Mocowanie dolne :
Image
Image
Teraz wystarczy jeszcze śruba M8 aby przykręcić silnik.

:arrow: Mocowanie górne:
Jeśli ktoś dysponuje jakimś sprzętem typu tokarka to może sobie dotoczyć jakieś tulejki, ja jednak użyłem domowych sposobów, czyli potrzebne będą nam:
-szpilka mocowania silnika ROMET
-podkładki lub nakrętki o większej średnicy otworu np. M10 i grubości około 1cm (patrząc od boku).
A więc na szpilkę (wewnątrz "komory silnika" )należy nałożyć :
podkładkę + nakrętkę M10 albo rurkę o długości 1cm, potem silnik i znów podkładkę + nakrętkę M10 albo rurkę o długości 1cm.
Image
Po tym zabiegu mamy silnik w ramie.

Image
Image
Image

:idea: Teraz zostaje jedynie pytanie : Co z tylnym kołem ?
A więc odwracamy je, no ale co z blokadą hamulca i hamulcem ?
Śruby mocujące zębatkę nie powinny haczyć o blokadę tylnego hamulca, która znajduje się po prawej stronie wahacza.
W moim przypadku podpiłowałem ją po prostu, a by mieć możliwość powrotu do oryginału.
Z tyłu w wahaczu po lewej są otwory, a więc tam wkręcamy śrubę M8 i zakręcamy nakrętką z drugiej strony przy wahaczu.
Wahacz strona lewa po odwróceniu koła przed zastosowaniem patentu blokady hamulca:
Image

Tutaj po "zabiegu" :
Image

:oops: Jeśli uda mi się "ogarnąć" tylny hamulec to dodam po prostu zdjęcia i opis do tego tutoriala.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, za powtórki w tekście.
Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Liczę na wyrozumiałość.
Mocowania były wymyślane " na szybko", lecz jeśli ktoś ma do dyspozycji jakieś lepsze narzędzia niż tylko te ze zwykłego warsztatu to może się pobawić i udoskonalić mój pomysł.
Pozdrawiam serdecznie,
Damian :)

Autor:  makso [ Czw Wrz 22, 2011 1:29 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

A silnik mieści się w ramie czy trzeba trochę przedłużać? A co do poradnika to <spoko>

Autor:  Freddie [ Czw Wrz 22, 2011 2:33 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Super poradnik!

Autor:  jurek-673 [ Czw Wrz 22, 2011 4:43 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Silnik mieści się w ramie i bez przedłużania się obędzie co jest bardzo pozytywną wiadomością :)
Nie trzeba naruszać konstrukcji ramy i w każdej chwili można powrócić do seryjnego serca :)

Autor:  Patryk82 [ Czw Wrz 22, 2011 9:35 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Good Job pana <spoko> :F

Autor:  Cinuz [ Pią Wrz 23, 2011 5:50 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

slabe zdjecia ale ok. poza tym na plaskowniki zrobic swapa to jak dla mnie zadna trudnosc procz zwymiarowania i odpowiedniego nawiercenia otworów w płaskownikach :P

Autor:  Conqeror [ Nie Wrz 25, 2011 10:27 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Pewnie po przykręceniu świecy i nałożeniu fajki styka sie z przednim blotnikiem

Autor:  Freddie [ Pon Wrz 26, 2011 6:55 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

jak w jawce p20 :) kabel ocierał u mojego kumpla o błotnik ;)

Autor:  jurek-673 [ Pon Wrz 26, 2011 7:13 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Nie ociera :)
Image

Autor:  Patryk82 [ Wto Wrz 27, 2011 2:39 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

I zamierzasz jeździć tym bez mocowania przy cylindrze?

Autor:  jurek-673 [ Wto Wrz 27, 2011 7:32 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Na razie to zamierzam wyremontować silniki :)
Nie wiem właśnie czy robić mocowanie, bo nie chciałem oryginału naruszać aż za bardzo..

Autor:  Patryk82 [ Wto Wrz 27, 2011 10:22 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

To może tam gdzie mocowany jest bak na środku to dać też płaskowniki?

Autor:  jurek-673 [ Wto Wrz 27, 2011 10:43 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

No to nie jest głupi pomysł . <spoko>

Autor:  Conqeror [ Wto Wrz 27, 2011 11:02 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 223 do rometa kadeta, możliwość powrotu do org.

Fakt jest blisko ale nic sie dotyka.

Radze ci dorobić jakieś łapy z góry, bo wkoncu od przeciążeń tylne górne mocowanie moze pęknąć, tak bylo w moim przypadku

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/