Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Przełożenie Silnika.
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/prze-o-enie-silnika-t3255.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dino92 [ Wto Lut 13, 2007 7:19 pm ]
Temat postu:  Przełożenie Silnika.

Niewiedzialem gdize zalozyc mój temat, w pewnym sensie to co chce zrobic to jest tuning. Fabrycznie Romet 5-t-1 ma założony silnik 3 biegowy, typ 019 z tego co wyczytalem. Natomiast w moim romecie jest jakis 2 biegowy shit! Koles od ktorego kupiłem mówil ze 2 biegowy mocniejszy, a jezdzi tyle bo jezdzi, mysliscie ze oplaca mi sie przekladac drugi silnik? Jesli tak to poprosze o jakas instrukcje czy cos takiego, jak mam to zrobic. Mam 2, 3 biegowy kompletny silnik, dostalem razem z motorem. Prosze o szybką odpowiedz bo jesli mi sie to oplaca to biorę sie za to jutro!

/ort

Autor:  R-Man [ Wto Lut 13, 2007 7:51 pm ]
Temat postu: 

silnik normalni montujesz - wymiary mocowan są takie same :P <ok>
Pozdro

Autor:  zyzio [ Wto Lut 13, 2007 10:03 pm ]
Temat postu: 

Zalezy czego od motoroweru wymagasz, imo jesli chcesz lepszy V-MAX, bo napisales (jezdzi ile jezdzi) to lepiej oczywiscie 3, ja mam osobiscie dwubiegówke, po remoncie generalnym i z zebatka od komara, wlasnie zalozylem, jezdzi ok. 60 km/h, wiec nie jest zle :)

Autor:  kroczus [ Wto Lut 13, 2007 10:50 pm ]
Temat postu: 

zyzio napisał(a):
jezdzi ok. 60 km/h,


mierzone na oko czy z licznikiem?jak licznikiem to całkiem spoko :D a no ipewnie że przełóż ten silnik, w końcu 019 ma 2,5 KM a 023 1,7KM

aha no i weź ktoś popraw posta autora,plizz

Autor:  =XawiD= [ Śro Lut 14, 2007 1:40 pm ]
Temat postu: 

Ja wiem o co temu gościowi co kupiłeś motor chodziło... już tłumacze:

Silniki 019 to nie były zbyt udane konstrukcje... Ich największą wadą jest skrzynia biegów z cienkimi trybami, oraz lichy automat zmiany biegów.

W 023 problem ten wyeliminowano zmieniając konstrukcję skrzyni biegów (co wiąże się z mniejszymi karterami ale tymi samymi mocowaniami), na 2-wu biegową, która ma mocniejsze tryby ale mniejszą moc.

Podsumowując to zostawiłbym 2-wu biegową konstrukcję (czyt. silnik 023) ze względu na skrzynie... Mogę dodać, że 019 pali więcej niż 023, powodem tego są większe dysze w gaźniku.

Autor:  radgur [ Śro Lut 14, 2007 2:41 pm ]
Temat postu: 

Możesz narazie założyć 019 dla większej mocy, a jak się zjeb.. to założysz 023, mniejsza moc ale pobawisz się na biegach :D. Proste.

Autor:  zyzio [ Śro Lut 14, 2007 5:09 pm ]
Temat postu: 

Mierzone licznikiem :) dokladnie na prostej mierzone takze licznikiem rowerowym dla sprawdzenia błędu licznika, było 59,4 km/h ;)
Co do radgura - napisałes ze jak sie zepsuje 019, to wsadzi 023, I POBAWI SIE NA BIEGACH. pobawi ? przeciez co tu do bawienia, pod gorke normalnie ciagnie na 2 biegu, i masz 2 biegi, a nie 3, wiec chyba mniej razy przelozysz bieg ?
Chyba ze niewiem o co ci chodziło:)

Autor:  Dino92 [ Śro Lut 14, 2007 6:42 pm ]
Temat postu: 

zyzio napisał(a):
, pod gorke normalnie ciagnie na 2 biegu,


Uhahahaha Chciał bym ! Musze go pilowac na jedyce zeby gdziekolwiek podjechac, bo na 2 oobroty spadaja i kula sie coprawdas, ale coroz wolniej i wolniek, az gasnie :P

Autor:  zyzio [ Śro Lut 14, 2007 7:48 pm ]
Temat postu: 

noo, ok. Ja mówie jak jest u mnie. Skoro gubi obroty-może już na prawde czas na remont, moze kondensator.. chociaz skoro ciagnie sobie powoli, to jednak nie ;p Aaa, i skoro widzisz ze gasnie, to po co go trzymasz na 2 ;D? wiadomo, ze nie uciagniesz... I zalezy o jaka gorke ci chodzi. Mi chodzi o takie jak są na publicznych drogach, a nie jakies hardcorowe podjazdy w lesie ;p Jak chcesz, moim wyborem tak jak i =XawiD= jest 023, ale skoro masz dobry ten 019 i nie masz kasy na remont 023, wsadz juz ten 019 ...
Imo i tak bym wolał mimo wszystko zrobic remont, bo 023 to jednak zwarta konstrukcja, ekonomiczna, i jesli +-7-8 km/h nie robi dla ciebie roznicy, zrob ten remont ;p

Autor:  birs [ Wto Lut 20, 2007 6:08 pm ]
Temat postu: 

Cytuj:
Mogę dodać, że 019 pali więcej niż 023, powodem tego są większe dysze w gaźniku.


dzięki temu ze ma wieksze dysze ma więcej mocy

Autor:  kroczus [ Wto Lut 20, 2007 6:28 pm ]
Temat postu: 

birs napisał(a):
dzięki temu ze ma wieksze dysze ma więcej mocy


nie tylko to sprawia że ma więcej mocy ;) gdyby to było takie proste każdy przekładał by taki gaźnik do siebie ;)

Autor:  miki1002 [ Czw Lut 22, 2007 7:14 pm ]
Temat postu: 

One mają inne cylindry, mają większe kanały, inny wał i większy przelot kolanka z tłumnikiem

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/