Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/przerobka-jawki-50-na-dwa-cylindry-t32576-15.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | makso [ Pon Gru 26, 2011 10:07 am ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Spaw nie wytrzymie takiego obciążenia |
Autor: | Cinuz [ Pon Gru 26, 2011 12:17 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Niech sobie mózg zespawa... Sent from my HTC Hero using Tapatalk |
Autor: | przemek5535 [ Pon Gru 26, 2011 2:32 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
a co myślicie o złączeniu wałów nakrętkami w jedna szeroka do połowy wkręcić gwint jednego walu i gwint drugiego i na każdym wale dać kontrę by się mnie odkręcało ??? wiem że to idiotyczny pomysł ale jak innaczej by złączyć te wały napewno nie spawem |
Autor: | przem578 [ Pon Gru 26, 2011 2:35 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
przemek5535 napisał(a): to idiotyczny pomysł |
Autor: | szkp [ Pon Gru 26, 2011 3:06 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Jedyne wyjście to połączenie jakimś sprzęgiełkiem kłowym. |
Autor: | Artizzz [ Pon Gru 26, 2011 3:12 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
nagwintuj wał to postawię Ci piwo tylko i wyłącznie połączenie wałów sprzęgłem. |
Autor: | Garry1 [ Wto Gru 27, 2011 10:59 am ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Niestety taka jest prawda że w polsce jest bieda i nikt nie myśli o przerabianiu tak silników bo większość z nas to biedni uczniowie którzy ogarami jeżdżą tylko do 18 roku życia Co do technicznego rozwiązania połączenia wałów, należałoby wytoczyć na istniejące wały(na ich stożki) sprzęgłą i połaczyć na bolce. Innego rozwiązania nie ma. Jak wycentrować oba kartery żeby wały były współosiowo nie mam pojęcia. Najlepiej jakis długi pręt wytoczyć i przełożyć przez wszystkie 4 łożyska i wtedy to jakoś połączyć. Bez dostępu do maszyn(tokarek, frezarek) nie do zrobienia A za wytoczenie czego kolwiek ceny będą wysokie ;p |
Autor: | Vesten [ Wto Gru 27, 2011 2:59 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Wiem, wiem. Mój kolega i tak tego nie zrobi, ale ja chciałem po prostu dowiedzieć się, czy jest to możliwe technicznie. Nie mam więcej pytań |
Autor: | maras52 [ Śro Gru 28, 2011 2:40 am ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Wszystko jest możliwe* techniczne jeśli ma się : 1. Zaplecze techniczne (materiały, maszyny itp) 2. Zaplecze finansowe (nie jakieś przez pół roku skrobane 200zł) 3. Trochę oleju w głowie by wiedzieć co i jak. 4. Chęć... Co do tematu najlepiej by było zapożyczyć patenty z 350'tek, typu wykonać podwójny wał i odlać środkowy karter lecz to nie dla szaraków z gimnazjum Poza tym nie pchałbym się już wtedy w 50ccm z marnym chłodzeniem tylko kombinował coś większego z LC * Przykładem jest silnik Simsona V2 lub R2 lub Simson 4T, WSK 350 itp itd |
Autor: | housemdt [ Śro Gru 28, 2011 4:32 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Patrząc na 3-cylindrowy silnik Simsona myślę, że wiele rzeczy jest możliwych. Ale ani tego ani innych wariacji wielocylindrowych nie zrobi, nikt z tego forum. Słomiany zapał i nic więcej... |
Autor: | Hanus [ Śro Gru 28, 2011 4:45 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Artizzz napisał(a): nagwintuj wał to postawię Ci piwo. Wisisz mi piwo |
Autor: | Wojtek666 [ Śro Gru 28, 2011 5:13 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Tyy, to już są dwa |
Autor: | Garry1 [ Śro Gru 28, 2011 7:43 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Wszystko do zrobienia ale właśnie potrzeba zaplecza i kasy I raczej taki silnik to pokazówka a nie do codziennej jazdy... |
Autor: | Vesten [ Śro Gru 28, 2011 11:38 pm ] |
Temat postu: | Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry |
Zaplecze jest... To znaczy łatwy dostęp do niego dzięki znajomościom. Ale fakt, potrzebne by było trochę kasy. Może przesadziłem ze słowem "trochę". Taka sumka piechotą nie chodzi |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |