Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/przerobka-jawki-50-na-dwa-cylindry-t32576-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  makso [ Pon Gru 26, 2011 10:07 am ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Spaw nie wytrzymie takiego obciążenia

Autor:  Cinuz [ Pon Gru 26, 2011 12:17 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Niech sobie mózg zespawa...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Autor:  przemek5535 [ Pon Gru 26, 2011 2:32 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

a co myślicie o złączeniu wałów nakrętkami w jedna szeroka do połowy wkręcić gwint jednego walu i gwint drugiego i na każdym wale dać kontrę by się mnie odkręcało ??? wiem że to idiotyczny pomysł ale jak innaczej by złączyć te wały napewno nie spawem :F

Autor:  przem578 [ Pon Gru 26, 2011 2:35 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

przemek5535 napisał(a):
to idiotyczny pomysł

taak

Autor:  szkp [ Pon Gru 26, 2011 3:06 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Jedyne wyjście to połączenie jakimś sprzęgiełkiem kłowym.

Autor:  Artizzz [ Pon Gru 26, 2011 3:12 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

nagwintuj wał to postawię Ci piwo <spoko>

tylko i wyłącznie połączenie wałów sprzęgłem.

Autor:  Garry1 [ Wto Gru 27, 2011 10:59 am ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Niestety taka jest prawda że w polsce jest bieda i nikt nie myśli o przerabianiu tak silników bo większość z nas to biedni uczniowie którzy ogarami jeżdżą tylko do 18 roku życia :(

Co do technicznego rozwiązania połączenia wałów, należałoby wytoczyć na istniejące wały(na ich stożki) sprzęgłą i połaczyć na bolce. Innego rozwiązania nie ma. Jak wycentrować oba kartery żeby wały były współosiowo nie mam pojęcia. Najlepiej jakis długi pręt wytoczyć i przełożyć przez wszystkie 4 łożyska i wtedy to jakoś połączyć. Bez dostępu do maszyn(tokarek, frezarek) nie do zrobienia ;) A za wytoczenie czego kolwiek ceny będą wysokie ;p

Autor:  Vesten [ Wto Gru 27, 2011 2:59 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Wiem, wiem. Mój kolega i tak tego nie zrobi, ale ja chciałem po prostu dowiedzieć się, czy jest to możliwe technicznie. Nie mam więcej pytań

Autor:  maras52 [ Śro Gru 28, 2011 2:40 am ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Wszystko jest możliwe* techniczne jeśli ma się :
1. Zaplecze techniczne (materiały, maszyny itp)
2. Zaplecze finansowe (nie jakieś przez pół roku skrobane 200zł)
3. Trochę oleju w głowie by wiedzieć co i jak.
4. Chęć...

Co do tematu najlepiej by było zapożyczyć patenty z 350'tek, typu wykonać podwójny wał i odlać środkowy karter lecz to nie dla szaraków z gimnazjum ;) Poza tym nie pchałbym się już wtedy w 50ccm z marnym chłodzeniem tylko kombinował coś większego z LC ;)

* Przykładem jest silnik Simsona V2 lub R2 lub Simson 4T, WSK 350 itp itd ;)

Autor:  housemdt [ Śro Gru 28, 2011 4:32 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Patrząc na 3-cylindrowy silnik Simsona myślę, że wiele rzeczy jest możliwych. Ale ani tego ani innych wariacji wielocylindrowych nie zrobi, nikt z tego forum. Słomiany zapał i nic więcej...

Autor:  Hanus [ Śro Gru 28, 2011 4:45 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Artizzz napisał(a):
nagwintuj wał to postawię Ci piwo.



Wisisz mi piwo lokurva

Autor:  Wojtek666 [ Śro Gru 28, 2011 5:13 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Tyy, to już są dwa lokurva

Autor:  Garry1 [ Śro Gru 28, 2011 7:43 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Wszystko do zrobienia ale właśnie potrzeba zaplecza i kasy ;) I raczej taki silnik to pokazówka a nie do codziennej jazdy...

Autor:  Vesten [ Śro Gru 28, 2011 11:38 pm ]
Temat postu:  Re: Przeróbka Jawki 50 na dwa cylindry

Zaplecze jest... To znaczy łatwy dostęp do niego dzięki znajomościom. Ale fakt, potrzebne by było trochę kasy. Może przesadziłem ze słowem "trochę". Taka sumka piechotą nie chodzi

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/