Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/romet-chart-210-pytanie-co-do-przerobek-t34215-15.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | seebbek [ Nie Sie 05, 2012 8:14 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
No żeś odkrył Amerykę seebbek napisał(a): Zbyt grubej uszczelki między kartery nie da się wstawić jak wiadomo wałki muszę mieć swój luz
|
Autor: | Herobrine [ Pon Sie 06, 2012 11:51 am ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Przeżywacie to wszystko jak nie wiem co... po prostu należy dać grubą uszczelkę np z 1 mm gambitu a nie tak jak niektórzy robią z kartki z bloku technicznego czy innego shitu. Chodzi o to żeby trochę zniwelować tą różnice szerokości wału oryginalnego a z korbą z derbi. I wszystko będzie chodziło dobrze... |
Autor: | seebbek [ Pon Sie 06, 2012 4:52 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Nie wiem czy tak przeżywacie bo tutaj jest grubość 2 razy większa a chyba konstruktor od tak sobie tego nie wymyślił tak samo jak z cylem dać cieńszą tłok będzie walił po głowicy dać grubszą nie będzie dochodził do samego końca a ty z tego co widzę jeszcze sam nie sprawdzałeś tylko gdybasz a kolega się napalił i wieży ci na słowo więc może warto to sprawdzić zanim napiszesz albo z kimś skonsultować bo nie sztuka pierdolnąć głupotę i patrzeć jak ktoś się podnieca |
Autor: | Herobrine [ Pon Sie 06, 2012 6:37 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
seebbek napisał(a): ty z tego co widzę jeszcze sam nie sprawdzałeś tylko gdybasz a kolega się napalił i wieży ci na słowo więc może warto to sprawdzić zanim napiszesz albo z kimś skonsultować bo nie sztuka pierdolnąć głupotę i patrzeć jak ktoś się podnieca No tylko tak się składa że mam rozpołowiony silnik i mam na czym oprzeć moje "gdybania".Analizowałem to trochę i będzie wszystko dobrze Raczej konstruktorzy tego silnika wiedzieli o tym że różni ludzie będą rozkładali i składali ten silnik i musieli uwzględnić domorosłych mechaników którzy złożą silnik np na samym silikonie .Akurat tutaj pół milimetra różnicy między oryginałem nie sprawi że silnik się przez to rozleci |
Autor: | seebbek [ Pon Sie 06, 2012 8:55 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Nikt nie mówi że silnik ma się przez to rozlecieć przestań przekręcać Po prostu widzę że jak narazie rzucasz trochę słowa na wiatr a autor tematu ci zawierzył i ma poważne plany a z tego może być jeszcze tylko rozczarowanie |
Autor: | Patryk82 [ Pon Sie 06, 2012 9:00 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
A gdyby tak stoczyć wał od strony wewnętrznej, przy okazji zyskamy trochę mniejszą wagę, a i korby nie będzie trzeba ruszać Materiał tam raczej 0,5mm z każdej strony to jest pikuś żeby sworzeń się trzymał, tym bardziej, że to będzie spawane po bokach |
Autor: | dudu44 [ Wto Sie 07, 2012 7:37 am ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Ale to trzeba by toczyć cały środek na równo bo przecież wał Charta nie jest równy od strony wewnętrznej |
Autor: | Herobrine [ Wto Sie 07, 2012 9:39 am ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
@dudu44 staczanie na równo od wewnątrz nie wchodzi w grę ponieważ jak to zrobimy to drastycznie zmniejszy się procentowe wyważenie wału i silnik pewnie będzie dostawał wibracji... Moim zdaniem jak już to można to zrobić na frezarce tylko tu też jest mały problem ponieważ frezarka zostawia rysy a powierzchnia styku z korbą musi idealnie gładka ... |
Autor: | Patryk82 [ Wto Sie 07, 2012 11:00 am ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Chodziło mi bardziej o wyfrezowanie tego miejsca w okolicy dolnej stopy korbowodu, nie całości. W ten sposób przy okazji uzyskamy inne wyważenie |
Autor: | Herobrine [ Wto Sie 07, 2012 2:23 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
No właśnie jak to się wyfrezuje to wtedy wyważenie zbliży się bardziej ku oryginalnemu. Wynika to z tego że korba z derbi jak się domyślam jest cięższa niż oryginalna chartowska i wtedy jej ciężar zostanie nieco zniwelowany przez ten usunięty materiał. Należy pamiętać też o odpowiedniej odległości korby od przeciwwag... wtedy jak zostało by to sfrezowane ta grubsza wewnętrzna część przeciwwagi mogła by mieć nieco za mały luz względem korby ... |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |