Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Składamy CDI
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/sk-adamy-cdi-t34330-15.html
Strona 2 z 3

Autor:  marcin1992 [ Wto Sie 21, 2012 1:43 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Tak.

--------- Wto Sie 21, 2012 2:58 pm Połączono ---------

Tak.

Autor:  dav6030 [ Wto Sie 21, 2012 2:32 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

A może tak dobrze ?
http://imageshack.us/photo/my-images/3/dscf2017ri.jpg/
Jak nie trzymam to się przyciąga bo nie przykręcone :|
http://imageshack.us/photo/my-images/27/dscf2018y.jpg/

Autor:  marcin1992 [ Wto Sie 21, 2012 7:25 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

taak Tak może być ale ta blaszka musi być bliżej tego cypka. I zamocuj porządnie ten impulsator. lokurva

--------- Wto Sie 21, 2012 8:27 pm Połączono ---------

A wiesz może jak podłączyć transformator do tego całego układu??? W którym miejscu?? Ty robisz z akumulatorem czy bez???

Autor:  dav6030 [ Wto Sie 21, 2012 7:36 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

będę miał akumulator :F ale z tego co wiem to nie da się akumulatora do samego cdi podpiąć.

--------- Wto Sie 21, 2012 8:39 pm Połączono ---------

Impulsator wbrew pozorom trzyma się mocno, to blaszka jest nie przykręcona. Gdyż ponieważ nie ma sponsora na łożyska i szlif cylindra + tłok lokurva

Autor:  przem578 [ Wto Sie 21, 2012 8:31 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Blaszkę, daj grubszą bo ta się rozprostuje, odległość od rdzenia impulsatora raczej nie większa jak 1mm. Magnesu żadnego nie trzeba bo rdzeń jest namagnesowany, tak samo jak i aku nie jest potrzebne. CDI potrzebuje napięcia około 200-300V i dlatego daje się transformator, bo cewka zapłonowa w silniku daje około 8V. Schemat podłączenia jest banalny:
Image

Autor:  dav6030 [ Wto Sie 21, 2012 8:38 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Lub można przewinąć cewkę ;)

Autor:  dav6030 [ Pią Sie 31, 2012 10:02 am ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

UP.
Tutaj moje postępy...

Image

Image

Autor:  Jaceq [ Pią Sie 31, 2012 11:29 am ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

<spoko>

Autor:  dav6030 [ Nie Wrz 16, 2012 6:58 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Jest, jest jest... :F
Odpaliła, to jeszcze nie to co powinno być ale jest już dobrze <rotfl> .
Jak odpaliła to ja gaz na max i było tak jak rox ze złą regulacją(?) który startuję w wyścigach na 1/4 mili.
Było tak bleblyblu i nagle obroty na max skoczyły, chociaż nie było to jeszcze szczytem możliwości, ale już się szybko wkręcała.
Tak jak mówiliście, blaszka już się pokrzywiła. <szampan> .

Teraz tylko muszę, pomyśleć czym ją zastąpić <zniesmaczony>


Pozdrawiam

Autor:  dav6030 [ Wto Wrz 18, 2012 4:21 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Już jeździłem, wyregulowałem to tak o. Możecie mi powiedzieć jak dokładnie ustawia się zapłon cdi o ile się ustawia ? Bo już się trochę pogubiłem. Resumując zapłon działa. Sorry że gadam jak potłuczony ale co zrobić. :)

PS.
To jest mój 100, lub 101 post tak czy tak polać wszystkim poolej

Autor:  bigsoft [ Sob Wrz 22, 2012 9:59 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Powinieneś wyposażyć się w lampę stroboskopową. Następnie należy zaznaczyć cechy. Na magnecie, oznaczającą GMP i na karterze silnika. Na karterze możesz sobie zaznaczyć GMP i drugą cechę np 2,5mm przed GMP. Potem za pomocą lampy stroboskopowej musisz tak wyregulować wyprzedzenie zapłonu (podstawką prądnicy), aby cechy na magnecie i karterze (ta przesunięta o x mm przed GMP, np 2,5 dla charta) pokrywały się.

Autor:  dav6030 [ Nie Wrz 23, 2012 8:50 am ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

dzięki za odpowiedz, wydaję mi się to jeszcze trochę niezrozumiałe, ale się nauczę.

--------- Nie Wrz 23, 2012 4:35 pm Połączono ---------

A macie jakiś pomysł jak to wyregulować tak na razie bez lampy stroboskopowej ?

Autor:  bigsoft [ Nie Wrz 23, 2012 3:54 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Teoretycznie nie można tego dobrze ustawić bez lampy, bo nie wiesz w którym momencie występuje iskra na świecy. Musisz wiedzieć kiedy dokładnie to się dzieje, bo wcale nie jest powiedziane, że impuls wystąpi dokładnie wtedy gdy np krzywka jest idealnie na środku rdzenia impulsatora. U mnie w Charcie mam ten sam impulsator co Ty i impuls występuje już na początku pojawienia się magnesu przy rdzeniu. Co ciekawe, wystarczy, że zamienisz kabelki z impulsatora (kolejność) i już zapłon będzie występował w innym miejscu. U mnie np podłączenie odwrotnie impulsatora do modułu gl133 spowodowało opóźnienie zapłonu a co gorsza po lekkim dodaniu gazu ten zapłon opóźniał się jeszcze bardziej, dopiero zamiana kabelków (odwrotne podłączenie) wyeliminowała ten problem, zapłon się przesunął "do tyłu" i stoi w miejscu w funkcji obrotów. Tego nie sprawdzisz bez lampy i możesz mieć trochę problemów z ustawieniem tego.

Na ten moment ustaw to po prostu tak, że gdy krzywka pokrywa się ze środkiem rdzenia impulsatora, to tłok wtedy ma być ustawiony te 1,8 czy 2mm przed GMP. Najwyżej potem to lekko skorygujesz jeżeli będzie słaba, albo pojawi się strzelanie w gaźnik/tłumik.

Autor:  dav6030 [ Nie Wrz 23, 2012 4:10 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Dzięki, nie mam dostępu do stroboskopu. Czytałem że można go jakoś zrobić. Myślisz że by podołał wyzwaniu ? Może sam takiego używasz ? A i mógłbyś mi podać link do jakiegoś dobre sklepu elektronicznego internetowego (chyba że nie można wklejać tu takich linków) że tak powiem :F, chciał wiedzieć jakby co skąd można zamówić potrzebne materiały.

Autor:  dav6030 [ Pon Wrz 24, 2012 5:48 pm ]
Temat postu:  Re: Składamy CDI

Zapłon mi coś za szybko odcina. Jakim drutem powinienem przewinąć moje cewki świetle te większe bo je powiększyłem, żeby uzyskać ładowanie na 12v i około 40watt mocy ? Te cewki są moim poście na górze, te większe to świetle przerobione, ta mała zapłonowa to jest cewka nie przerabiana. Na ten moment są przewinięte drutem 0.70 nie wiem czy dobry.

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/