Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp. https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/zmiana-typu-o-ysk-na-wale-korbowym-w-silniku-023-itp-t35249.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | damiantrela2742 [ Sob Kwi 20, 2013 7:07 pm ] |
Temat postu: | zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp. |
witam forumowuczów Wpadł mi dziś do głowy ciekawy pomysł odnośnie zmiany łożysk w moim 023. Poczytałem dziś troszkę na temat funkcji, zasad działania i przeznaczenia różnych typów łożysk i doszedłem do wydaje mi sie logicznego wniosku że tradycyjne łożyska kulowe można zastąpić innym, które w przypadku starszej i "przeżytej" konstrukcji jak właśnie komar będzie dużo żywotniejsze i lepiej będzie spełniać swoje zadanie. Zaczęło się do tego że rok temu wyremontowałem gruntownie silnik, nowe łożyska simery, wszystkie wskazujące na bliski koniec części zostały wymienione, dodam że kupiłem łożyska o których przeczytałem tu na forum, mianowicie komplet "PPL". Motorek był standardowo użytkowany a już teraz przynajmniej te na wale nadają się tylko do wymiany, na obrotach spoko ale na wolnych straszne luzy na wale. No ale wracając do tematu: zamierzam kupić i założyć na wał 2 łożyska skf 1203ETN9 czyli łożysko dwurzędowe wachliwe ponieważ podejrzewam minimalny brak współosiowości pomiędzy karterami a wałem, który powoduje tak szybkie zużywanie sie łożysk sztywnych, piszę że chce założyć 2 dlatego że gdybym założył tak jak oryginalnie 2 takie łożyska obok siebie to w sumie nic by mi to nie dało, chyba że włożyłbym pomiędzy nie jakiś pierścień dystansowy gr. 0,8mm. Ale wydaje mi się że skoro w oryginale były (od strony magneta) dwa jednorzędowe łożyska to jedno dwurzędowe da sobie radę tymbardziej że lepiej sobie radzi z obciążeniami (i wzdłóżnymi i poprzecznymi) drógim wyjściem nad którym myślałem jest włożenie trzech łożysk. Od strony sprzęgła 1203ETN9 (jak wyżej) a od strony magneta sparować dwa łożyska 7203BTVP czyli kulkowych jednorzędowych skośnych. co Wy na to? wiem że to dziwny pomysł, a i może coś źle rozumiem, dlatego zwracam się z tym do was, liczę na żywą dyskusje i zainteresowanie --------- Sob Kwi 20, 2013 11:32 pm Połączono --------- tu trochę na temat tych 1203ETN9 http://www.wotti.pl/katalogi/ZVL/Lozysk ... ahliwe.pdf a tutaj o skośnych i ich parowaniu http://bearings.webpassion.pl/help_13.html |
Autor: | Garry1 [ Nie Kwi 28, 2013 10:15 am ] |
Temat postu: | Re: zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp. |
Łożyska skośne na starcie odpadają ponieważ muszą mieć regulacje napięcia wstępnego Jak wsadzisz dwurzędowe od magneta to musisz przerobić system smarowania. Dobrym wyjściem chyba by było założenie po kolei od magneta: łożyska kulkowego(likwidującego luz osiowy), łożyska wałeczkowego(przenoszącego większe siły) i po drugiej stronie łożysko kulkowe wahliwe. Ale nawet jeśli masz nie osiowe kartery i rozcentrowany wał to nie pomogą najlepsze łożyska |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |