Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp.
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/zmiana-typu-o-ysk-na-wale-korbowym-w-silniku-023-itp-t35249.html
Strona 1 z 1

Autor:  damiantrela2742 [ Sob Kwi 20, 2013 7:07 pm ]
Temat postu:  zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp.

witam forumowuczów

Wpadł mi dziś do głowy ciekawy pomysł odnośnie zmiany łożysk w moim 023. Poczytałem dziś troszkę na temat funkcji, zasad działania i przeznaczenia różnych typów łożysk i doszedłem do wydaje mi sie logicznego wniosku że tradycyjne łożyska kulowe można zastąpić innym, które w przypadku starszej i "przeżytej" konstrukcji jak właśnie komar będzie dużo żywotniejsze i lepiej będzie spełniać swoje zadanie. Zaczęło się do tego że rok temu wyremontowałem gruntownie silnik, nowe łożyska simery, wszystkie wskazujące na bliski koniec części zostały wymienione, dodam że kupiłem łożyska o których przeczytałem tu na forum, mianowicie komplet "PPL". Motorek był standardowo użytkowany a już teraz przynajmniej te na wale nadają się tylko do wymiany, na obrotach spoko ale na wolnych straszne luzy na wale. No ale wracając do tematu: zamierzam kupić i założyć na wał 2 łożyska skf 1203ETN9 czyli łożysko dwurzędowe wachliwe ponieważ podejrzewam minimalny brak współosiowości pomiędzy karterami a wałem, który powoduje tak szybkie zużywanie sie łożysk sztywnych, piszę że chce założyć 2 dlatego że gdybym założył tak jak oryginalnie 2 takie łożyska obok siebie to w sumie nic by mi to nie dało, chyba że włożyłbym pomiędzy nie jakiś pierścień dystansowy gr. 0,8mm. Ale wydaje mi się że skoro w oryginale były (od strony magneta) dwa jednorzędowe łożyska to jedno dwurzędowe da sobie radę tymbardziej że lepiej sobie radzi z obciążeniami (i wzdłóżnymi i poprzecznymi)
drógim wyjściem nad którym myślałem jest włożenie trzech łożysk. Od strony sprzęgła 1203ETN9 (jak wyżej) a od strony magneta sparować dwa łożyska 7203BTVP czyli kulkowych jednorzędowych skośnych.

co Wy na to?
wiem że to dziwny pomysł, a i może coś źle rozumiem, dlatego zwracam się z tym do was, liczę na żywą dyskusje i zainteresowanie

--------- Sob Kwi 20, 2013 11:32 pm Połączono ---------

tu trochę na temat tych 1203ETN9
http://www.wotti.pl/katalogi/ZVL/Lozysk ... ahliwe.pdf

a tutaj o skośnych i ich parowaniu
http://bearings.webpassion.pl/help_13.html

Autor:  Garry1 [ Nie Kwi 28, 2013 10:15 am ]
Temat postu:  Re: zmiana typu łożysk na wale korbowym w silniku 023 itp.

Łożyska skośne na starcie odpadają ponieważ muszą mieć regulacje napięcia wstępnego ;)

Jak wsadzisz dwurzędowe od magneta to musisz przerobić system smarowania.

Dobrym wyjściem chyba by było założenie po kolei od magneta: łożyska kulkowego(likwidującego luz osiowy), łożyska wałeczkowego(przenoszącego większe siły) i po drugiej stronie łożysko kulkowe wahliwe.

Ale nawet jeśli masz nie osiowe kartery i rozcentrowany wał to nie pomogą najlepsze łożyska :D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/