Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

membrana gaźnika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/membrana-ga-nika-t4485.html
Strona 1 z 13

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 2:58 pm ]
Temat postu:  membrana gaźnika

A więc zainspirowany tym tematem tym tematem postanowiłem zrobić sobie taką membrane ale w jkakiś prostszy sposób. Troche pogłówkowałem no i dało rady :) W sumie zajęło mi to kilka godzin ale wygląda na to ze sie opłacało :) Budowa jest bardzo prosta i nie wymaga jakiejkolwiek przeróbki cylindra. Wkłada się to zamiast uszczelki pog kruciec ale i tak trzeba sylikonem zalatac :)

Te dwie płytki zrobione są z laminatu a to czarne to kawałek dętki. Wszystko w 100% zdaje egzamin. Niestety chwilowo nie mam baku wiec nie moge powiedzieć jak będize to działać na drodze, ale podpiąłem benzynę z małej buteleczki i odpaliłem motor w garażu.

Pierwsze co zauważyłem to znacznie większe obroty maxymalne :) a co do mocy to napewno jej nie ubyło bo palił gume na betonie jak szalony.

Ktoś mi teraz pewnie powie ze przez tą płytkę z dwoma otworami zmniejszyłem przepływ mieszanki paliwowo powietrznej i zrobięlm dodatkową pzreszkode na jej drodze... Odrazu odpowiem ze stosując membrane jak w temacie podanym wyzej tez wprowadzay dodatkową przeszkodę na drodze mieszanki, a co do otworów to ich powierzchnia jest naprawdę niewiele mniejsza niż powierzchnia wylotu krućca. W każdym razei spadek mocy spowodowany pzreszkoda jest znacznie mniejszy niż jej przyrost zyskany dizęki działaniu mębrany tak ze w końcu i tak wyszło na + <jupi>

Autor:  =XawiD= [ Czw Maj 24, 2007 3:03 pm ]
Temat postu: 

MaximusResetus, ciekawy patent... Pytam się za apollana :P... Czy można dodać do poradnika? :D

P.S. jak dorwie jakiś silnik jawki (mój) to to zrobię.

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 3:06 pm ]
Temat postu: 

=XawiD=, narazie nie dodawać nigdzie :) Najpierw musze to na drodze przetestować wtedy bedę dokładnie wiedział ile to daje :) a jak już przetestuje to dokładnei opisze jak to wykonać.

Autor:  =XawiD= [ Czw Maj 24, 2007 3:07 pm ]
Temat postu: 

No to się wstrzymamy... Tylko sprawdzaj szybko :P

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 3:18 pm ]
Temat postu: 

Bak powinieneim mieć już dziś wieczorem, najpóźniej jutro. A i jeszce zapomniałem dodać ze test przeprowadziłem na mieszance ropy z benzyną bo pomyliłem sobie najpierw butelki i zalałem do gaźnika rope zamiast benzyny :| i jakies 15 min sie zastanawiałem czemu nie chce zapalić :D Jak sie kapłem to przedmuchałem gaźnik, przepłukałem troche,ale i tak całekj ropy nie udało mi sie pozbyc więc wyszła mi taka mieszanka... zakopciłem cału garaż :D Może na czystej benzynie (tzn mieszance z olejem oczywiście) będzie inaczej pracował.

Autor:  mandos [ Czw Maj 24, 2007 3:57 pm ]
Temat postu: 

Pytanie tylko czy guma dętki jest odporna na działanie benzyny. Wydaje mi się ,że nie. Kiedyś dorobiłem z dętki uszczelkę do kranika i po paru dniach się "rozlazła".

Autor:  Scorpio [ Czw Maj 24, 2007 5:22 pm ]
Temat postu: 

I czy na wysokie temperatury trzeba poszukać jakiegoś innego rozwiązania :/

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 5:46 pm ]
Temat postu: 

Scorpio, co do wysokiej temperatury to nie ma problemu bo między gumą a cylindrem jest podkładka z laminatu a on jest dobrym izolatorem. Dzięki temu kruciec też nie będzie się nagrzewał a co za tym idzie mieszanka tez.

Co do benzyny to faktycznie guma może sie rozciągnąć... Ale co może być innego, elastycznego co można by tam użyć? Spróbuje jeszce w takim razie zrobić taki placek z czerwonego sylikonu. On jest odporny na działanie benzyny, a ma prawie takie same właściwości po zastygnięciu. Może coś z tego będzie.

A jak i to nie wypali to spróbuje klapki zrobic z lamonatu i na sprężynkach zamontować, tak żeby się tylko wdół otwierało :) Tylko ze to jeszce wiecej roboty...

Autor:  Conqeror [ Czw Maj 24, 2007 7:11 pm ]
Temat postu: 

chcecie pwoeidzeć żę te 3 elementy są taką pseudo membraną ?

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 7:20 pm ]
Temat postu: 

Conqeror, dokładnie tak :D A co najważniejsze zachowują sie jak prawdziwa membrana :] Przynajmniej narazie, zobacze co bedzie jak benzyna podziała troche na dętkę... Ale plaster czerwonego sylikonu już schnie.

Autor:  Conqeror [ Czw Maj 24, 2007 7:28 pm ]
Temat postu: 

no jestem ciekawy . W normalnej membranie są blaszki . Widzałem taką na własne oczy , ale są dość duze . Tutaj zrobiłeś małe . Mówisz że mocny był ?? Jaką masz żębatke z przodu

Autor:  vorbis [ Czw Maj 24, 2007 8:12 pm ]
Temat postu: 

co robi ta membrana, czemu dzięki niej wzrasta moc?

Autor:  Garry1 [ Czw Maj 24, 2007 8:31 pm ]
Temat postu: 

hmmm trudno powiedziec... czy to w ogole pod membrane podchodzi... jak obetniesz tlok tak zeby kanal byl caly czas otwarty to mozna to uznac za membrane ;)
ale pomysl sie liczy ;]

Autor:  mandos [ Czw Maj 24, 2007 8:50 pm ]
Temat postu: 

Vorbis membrana zapobiega cofaniu sie mieszanki ze skrzyni korbowej do gaźnika. Dzięki temu rośnie ciśnienie wstępnego sprężania w skrzyni korbowej.

Autor:  MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 8:58 pm ]
Temat postu: 

No i po robocie :) Przejechałem sie ok 4 km i guma naciagła sie jak balon... :-( Trzeba będize pomyśleć nad innym rozwiązaniem...

Z począdku czuć było mocy :) O wiele lepiej się zbierał, ale wzrostu prędkości nie wyczułem. Gume na asfalcie palił na zimnym silniku.

Conqeror, z przodu zębatkę mam na 13z. a powiedz mi jeszce o tej membranie którą widziałeś? JAk te blaszki były zamocowane? Były jakieś sprężynki które ją domykały, czy zamykała sie samoczynnie jak tłok wypychał mieszanke? A co do wielkości to Ty widziałeś dużą membranę bo pewnei do jakiegoś duzego motoru, tutaj chośby blaszki miały pół metra to nic nie pomoże bo i tak kruciec jest tzw wąskim gardłem i nie pusci wiecej niż sam ma przekroju.

vorbis, Membrana to taki zawór który puszcza tylko w jedną stronę. Puszzca mieszankę paliwowo powietrzną do cylindra, ale kiedy tłok się cofa część tej mieszanki jest spowrotem wypychana do gaźnika. Membrana w tym momencie się zamyka i cala mieszanka zostaje w skrzyni korbowej i to pod większym ciśnieniem.

garry1, Po kiego grzyba miał by kto obcinać tlok?? Jakoś w tym temacie który podałem w pierwszym poście nikt nic nei mówi o obcinaniu tłoka. A zasada działania tamtej membrany, jak i tej( do czasu :) ) była taka sama.

Strona 1 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/