Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
membrana gaźnika https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/membrana-ga-nika-t4485.html |
Strona 1 z 13 |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 2:58 pm ] |
Temat postu: | membrana gaźnika |
A więc zainspirowany tym tematem tym tematem postanowiłem zrobić sobie taką membrane ale w jkakiś prostszy sposób. Troche pogłówkowałem no i dało rady W sumie zajęło mi to kilka godzin ale wygląda na to ze sie opłacało Budowa jest bardzo prosta i nie wymaga jakiejkolwiek przeróbki cylindra. Wkłada się to zamiast uszczelki pog kruciec ale i tak trzeba sylikonem zalatac Te dwie płytki zrobione są z laminatu a to czarne to kawałek dętki. Wszystko w 100% zdaje egzamin. Niestety chwilowo nie mam baku wiec nie moge powiedzieć jak będize to działać na drodze, ale podpiąłem benzynę z małej buteleczki i odpaliłem motor w garażu. Pierwsze co zauważyłem to znacznie większe obroty maxymalne a co do mocy to napewno jej nie ubyło bo palił gume na betonie jak szalony. Ktoś mi teraz pewnie powie ze przez tą płytkę z dwoma otworami zmniejszyłem przepływ mieszanki paliwowo powietrznej i zrobięlm dodatkową pzreszkode na jej drodze... Odrazu odpowiem ze stosując membrane jak w temacie podanym wyzej tez wprowadzay dodatkową przeszkodę na drodze mieszanki, a co do otworów to ich powierzchnia jest naprawdę niewiele mniejsza niż powierzchnia wylotu krućca. W każdym razei spadek mocy spowodowany pzreszkoda jest znacznie mniejszy niż jej przyrost zyskany dizęki działaniu mębrany tak ze w końcu i tak wyszło na + |
Autor: | =XawiD= [ Czw Maj 24, 2007 3:03 pm ] |
Temat postu: | |
MaximusResetus, ciekawy patent... Pytam się za apollana ... Czy można dodać do poradnika? P.S. jak dorwie jakiś silnik jawki (mój) to to zrobię. |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 3:06 pm ] |
Temat postu: | |
=XawiD=, narazie nie dodawać nigdzie Najpierw musze to na drodze przetestować wtedy bedę dokładnie wiedział ile to daje a jak już przetestuje to dokładnei opisze jak to wykonać. |
Autor: | =XawiD= [ Czw Maj 24, 2007 3:07 pm ] |
Temat postu: | |
No to się wstrzymamy... Tylko sprawdzaj szybko |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 3:18 pm ] |
Temat postu: | |
Bak powinieneim mieć już dziś wieczorem, najpóźniej jutro. A i jeszce zapomniałem dodać ze test przeprowadziłem na mieszance ropy z benzyną bo pomyliłem sobie najpierw butelki i zalałem do gaźnika rope zamiast benzyny i jakies 15 min sie zastanawiałem czemu nie chce zapalić Jak sie kapłem to przedmuchałem gaźnik, przepłukałem troche,ale i tak całekj ropy nie udało mi sie pozbyc więc wyszła mi taka mieszanka... zakopciłem cału garaż Może na czystej benzynie (tzn mieszance z olejem oczywiście) będzie inaczej pracował. |
Autor: | mandos [ Czw Maj 24, 2007 3:57 pm ] |
Temat postu: | |
Pytanie tylko czy guma dętki jest odporna na działanie benzyny. Wydaje mi się ,że nie. Kiedyś dorobiłem z dętki uszczelkę do kranika i po paru dniach się "rozlazła". |
Autor: | Scorpio [ Czw Maj 24, 2007 5:22 pm ] |
Temat postu: | |
I czy na wysokie temperatury trzeba poszukać jakiegoś innego rozwiązania |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 5:46 pm ] |
Temat postu: | |
Scorpio, co do wysokiej temperatury to nie ma problemu bo między gumą a cylindrem jest podkładka z laminatu a on jest dobrym izolatorem. Dzięki temu kruciec też nie będzie się nagrzewał a co za tym idzie mieszanka tez. Co do benzyny to faktycznie guma może sie rozciągnąć... Ale co może być innego, elastycznego co można by tam użyć? Spróbuje jeszce w takim razie zrobić taki placek z czerwonego sylikonu. On jest odporny na działanie benzyny, a ma prawie takie same właściwości po zastygnięciu. Może coś z tego będzie. A jak i to nie wypali to spróbuje klapki zrobic z lamonatu i na sprężynkach zamontować, tak żeby się tylko wdół otwierało Tylko ze to jeszce wiecej roboty... |
Autor: | Conqeror [ Czw Maj 24, 2007 7:11 pm ] |
Temat postu: | |
chcecie pwoeidzeć żę te 3 elementy są taką pseudo membraną ? |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 7:20 pm ] |
Temat postu: | |
Conqeror, dokładnie tak A co najważniejsze zachowują sie jak prawdziwa membrana Przynajmniej narazie, zobacze co bedzie jak benzyna podziała troche na dętkę... Ale plaster czerwonego sylikonu już schnie. |
Autor: | Conqeror [ Czw Maj 24, 2007 7:28 pm ] |
Temat postu: | |
no jestem ciekawy . W normalnej membranie są blaszki . Widzałem taką na własne oczy , ale są dość duze . Tutaj zrobiłeś małe . Mówisz że mocny był ?? Jaką masz żębatke z przodu |
Autor: | vorbis [ Czw Maj 24, 2007 8:12 pm ] |
Temat postu: | |
co robi ta membrana, czemu dzięki niej wzrasta moc? |
Autor: | Garry1 [ Czw Maj 24, 2007 8:31 pm ] |
Temat postu: | |
hmmm trudno powiedziec... czy to w ogole pod membrane podchodzi... jak obetniesz tlok tak zeby kanal byl caly czas otwarty to mozna to uznac za membrane ale pomysl sie liczy |
Autor: | mandos [ Czw Maj 24, 2007 8:50 pm ] |
Temat postu: | |
Vorbis membrana zapobiega cofaniu sie mieszanki ze skrzyni korbowej do gaźnika. Dzięki temu rośnie ciśnienie wstępnego sprężania w skrzyni korbowej. |
Autor: | MaximusResetus [ Czw Maj 24, 2007 8:58 pm ] |
Temat postu: | |
No i po robocie Przejechałem sie ok 4 km i guma naciagła sie jak balon... :-( Trzeba będize pomyśleć nad innym rozwiązaniem... Z począdku czuć było mocy O wiele lepiej się zbierał, ale wzrostu prędkości nie wyczułem. Gume na asfalcie palił na zimnym silniku. Conqeror, z przodu zębatkę mam na 13z. a powiedz mi jeszce o tej membranie którą widziałeś? JAk te blaszki były zamocowane? Były jakieś sprężynki które ją domykały, czy zamykała sie samoczynnie jak tłok wypychał mieszanke? A co do wielkości to Ty widziałeś dużą membranę bo pewnei do jakiegoś duzego motoru, tutaj chośby blaszki miały pół metra to nic nie pomoże bo i tak kruciec jest tzw wąskim gardłem i nie pusci wiecej niż sam ma przekroju. vorbis, Membrana to taki zawór który puszcza tylko w jedną stronę. Puszzca mieszankę paliwowo powietrzną do cylindra, ale kiedy tłok się cofa część tej mieszanki jest spowrotem wypychana do gaźnika. Membrana w tym momencie się zamyka i cala mieszanka zostaje w skrzyni korbowej i to pod większym ciśnieniem. garry1, Po kiego grzyba miał by kto obcinać tlok?? Jakoś w tym temacie który podałem w pierwszym poście nikt nic nei mówi o obcinaniu tłoka. A zasada działania tamtej membrany, jak i tej( do czasu ) była taka sama. |
Strona 1 z 13 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |