Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Kanały płuczące
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/kana-y-p-ucz-ce-t4545.html
Strona 1 z 7

Autor:  MaximusResetus [ Nie Maj 27, 2007 9:10 pm ]
Temat postu:  Kanały płuczące

Jak w temacie. Piszcie wszystko co wiecie na ten temat, gdzie moge znaleźć informacje, jak zwiekszenie liczby kanałów płuczących działa na zwiększenie mocy, jak powiększyc, przerobić kanały płuczące zeby zwiekszyć moc. Nie chodzi mi tu o polerowanie bo wg mnie daje to tyle co kot napłakał... Chodzi mi o coś konkretnego. W któryms poście był podany adres stronki gościa co przerabiał cylindry dorabiając nowe kanały. Pisało na stronce że takie cylindry maja nawet do 10 koni mocy i kręca sie na 10000!!! Gdzie moge znaleźć info o tym jak to wyliczyć albo jak zrobić najlepiej. Bo płacić tyle za przeróbke nei bede, a warunki do wykonania czegoś takiego mam. Nie wiem tylko jak :)

A jeżeli ktoś chce napisać posta typu "po co Ci to" albo "silnik jawki tego nie wytrzyma" to z góry mu dziękuje i niech sie nie wysila...

Autor:  mandos [ Nie Maj 27, 2007 9:15 pm ]
Temat postu: 

Same kanały płuczące nic nie dadzą, bo do cylindra przepłynie i tak tylko tyle mieszanki ile zostanie zassane do skrzyni korbowej.

Autor:  Michal200 [ Nie Maj 27, 2007 9:19 pm ]
Temat postu: 

Z silnika Jawy 50 nie wycisnie sie takiej mocy.
To prawie 3 razy więcej niz po wyjeździe z fabryki.
Na pewno nie samymi kanałami płuczącymi.
Moze jakby zebrali sie inżynierowie projektujący sportowe silniki to by było te 10 koni
ale musieliby duzo zmienic, nie tylko kanały. A taki silnik jakby pojeżdził godzine to bym sie ździwił.


Poczytaj artykuł Tomasza Sałka ze Świata Motocykli.
Tam (z tego co pamiętam) było chyba cos o kanałach. Jak je poszerzyc czy cos takiego.
Na pewno cos da ale nie spodziewaj sie cudów

Autor:  MaximusResetus [ Nie Maj 27, 2007 9:22 pm ]
Temat postu: 

no to powiedzcie mi po kiego grzyba gościu przerabia cylki 50cm na 4 kanały skoro to nic nie daje?

[ Dodano: 27 Maj 2007, 22:23 ]
http://www.tuningdwusuw.prv.pl/ na tej stronce to jest

Autor:  mandos [ Nie Maj 27, 2007 9:25 pm ]
Temat postu: 

Bo musi mieć BARDZO mocno przerobiony układ dolotowy.

Autor:  Olo [ Nie Maj 27, 2007 9:26 pm ]
Temat postu: 

MaximusResetus napisał(a):
no to powiedzcie mi po kiego grzyba gościu przerabia cylki 50cm na 4 kanały skoro to nic nie daje?
chodzi o to zeby mieszanka szybciej napełniała komorę spalania.

Autor:  MaximusResetus [ Nie Maj 27, 2007 9:26 pm ]
Temat postu: 

Cytuj:
Cylinder S51/pojemnosc60ccm, 6kanałów płuczących, moc12koni, prędkość obr.9000-10000/min

cena:500pln


Z tego co sie orientuje to cylinder do simsona jest no nie? więc neich mi ktoś teraz wytłumaczy czemu tam pisze 12 koni??? chyba ze se gościu jaja robi...?

[ Dodano: 27 Maj 2007, 22:30 ]
mandos napisał(a):
Bo musi mieć BARDZO mocno przerobiony układ dolotowy.
Olo napisał(a):
chodzi o to zeby mieszanka szybciej napełniała komorę spalania.


no to własnie o to mi chodzi. jak przerobić te kanały czy co tam zeby zwiększyć moc. W tym artykule skałki jedyne co wyczytałem o kanałach płuczących to to że bez dokładnego przygotowania teoretycznego lepiej sie za nei nie brać :P dlatego właśnei próbuje zdobyć tą teorie i licze na Wasza pomoc...

ps. jeżeli głownei o to chodzi żeby napełniała szybciej komorę spalania, to jak bym moze rorobił jeszce ze 2 kanały z wylotami w tych samych odległościach co orginalne to pewnei dało by to powera troche nie :), no i prawdopodobnie musiałbym zwiększyć przepływ krućca i wlot do cylindra... oczywiście po wczesnienszym założeniu membrany.

[ Dodano: 27 Maj 2007, 23:35 ]
Oglądłęm sobie chwile temu stary cylinder i w pierwszej chwili doszedłem do wniosku że ciężko będzie cokolwiek zrobić,ale znalazłem to zdjęcie :)
Image

Nie przyszło mi do głowyże nowe kanały mogą być puszczone pod kątem :) oglądając te zdjęcia dochodze do wniosku ze nie jest to wcale takie trudne do zrobienia :)

Zaraz napisze do gościa pytanie, jakie sa możliwości tuningu cylka do jawki i ile by to dało. Ciekawe czy i co odpisze.

Autor:  miki1002 [ Pon Maj 28, 2007 11:07 am ]
Temat postu: 

Pisałem do niego kiedys, i napisal ze musi sprawdzic czy tuleje mozna wycisnąc, ale ja wiem ze mozna i wolalbym sam kombinowac, znaleźc tylko schemta tuleji z cylka i heja za muliszlifierke, pilniki i juz masz sporo wyzsze obroty i moc

Autor:  MaximusResetus [ Pon Maj 28, 2007 11:32 am ]
Temat postu: 

mi odpisał dzisiaj z rana:
Kod:
Tak jest możliwość.Ale te cylindry mają tuleje zalewane i trzeba je wytaczac
bo się je inaczej nie da wyjąć.Dorobienie nowej tulei na 4-plukach i
oryginalny czeski tlok to koszt około 350zl.


A napisałem mu ze mam taki tłok http://moto.allegro.pl/item199609667_tu ... der_s60_kp i co można by z nim zrobić.

W takim razie ja jak tylko wytocze sobie to coś do wyciskania tulei to wybije ją ze starego orginalnego czeskiego :) i bede działał <jee> a jak przy okazji nic nie rozwale i wyjdzie mi to to cylek na szlifa i ogień.

miki1002 napisał(a):
znaleźc tylko schemta tuleji z cylka

tylko gdzie takie coś z naleźć i w sumie po co? przeciez jak wyciągnie tuleje to widać co gdzie i jak :)

Ja myśle poprowadzić kanały tak jak na tym zdjeciu i dorobić w tulei 2 otwory z góry. Trzeba tylko uważać zeby nie dociąc sie do otworu którym idą szpilki bo niestety w cylki jawki odległość od otworu do tulei jest bardzo mała :/ trzeba będzie zrobic kanały szerokie ale płytkie zeby coś to dało.

Autor:  Olo [ Pon Maj 28, 2007 1:04 pm ]
Temat postu: 

miki1002 napisał(a):
znaleźc tylko schemta tuleji z cylka

proszę bardzo
Image

Autor:  apollan [ Pon Maj 28, 2007 1:48 pm ]
Temat postu: 

Przejrzyj poradniki.

Autor:  MaximusResetus [ Pon Maj 28, 2007 6:58 pm ]
Temat postu: 

przejżałem i git :D
Image

takie coś trzeba bedzie zrobić :)

Autor:  wojtek 16 [ Pon Maj 28, 2007 7:47 pm ]
Temat postu: 

kanały można powiększyć i dołożyć dwa małe i powinno znacznie powiększyć moc
te kanały co są to powiększyć do szerokości 20mm i podwyższyć je o 2,5mm a te nowe zrobić trzeba na tej samej wysokości co tamte i powinny mieć wymiary 8mm w szerokości i tyle samo co tamte w wysokości ale do tego jest potrzebna podkowa i powinno to mocno zwiększyć moc silnika

Autor:  r4g3 [ Pon Maj 28, 2007 8:51 pm ]
Temat postu: 

tylko nie myślcie ze tak zrobicie z cylkiem i moc bedzie ogromna. Zwiększą się obroty i moc -prawda ale tylko jak rozbierzecie silnik i kanały dopasujecie (cylinder-karter), i dacie podkowe.... bo powierzchnia kanałów sie ogromnie zwiększy!

Autor:  MaximusResetus [ Pon Maj 28, 2007 9:16 pm ]
Temat postu: 

r4g3 napisał(a):
jak rozbierzecie silnik i kanały dopasujecie (cylinder-karter)
do tego akurat nie trzeba rozbierać silnika :) choć osobiście jeśli (a razcej kiedy) juz to zrobie to silnik znów pójdzie na pół i pilnik w dłoń.

Strona 1 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/