Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Wyważanie wału razem z tłokiem...?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/wywa-anie-wa-u-razem-z-t-okiem-t5175-15.html
Strona 2 z 3

Autor:  omnia2005 [ Nie Cze 24, 2007 9:07 am ]
Temat postu: 

No ale nie pomyślałeś o zmianie pojemności skrzyni korbowej

Autor:  wojtek 16 [ Nie Cze 24, 2007 10:10 am ]
Temat postu: 

no to żeby nie zmieniła się pojemność skrzyni korbowej wystarczy po obu stronach przykręcic ciękie aluminiowe blaszki i będzie dobrze

Autor:  molesta [ Wto Cze 26, 2007 2:19 pm ]
Temat postu: 

Mowicie ze wal jawki to powiedzmy 2 kola ale po stronie przeciwnej do korbowodu sa grubsze, grubsze od srodka. Przeciez cos musi ten wal "pocisnac" Wedlug mnie silnik jawki jest i tak slabszy od rometa a predkosc jawki i ogary 200 maja dlatego bo to wysoko obrotowy silnik. Mialem rometa kiedys teraz mam ogara. Sprobujcie na silniku rometowskim np dezamet 023 jechac w 2 osoby ( ok 2x70 kg ) na pierwszym biegu pod gore zeby mial wieksze obciazenie. Bez dziwnych odglosow silnika wjedziecie a silnikowi jawki mimo ze ma duuuuuuzo krotsza 1ke trzeba wiecej gazu dowalic wtedy silnik az wyje bo silnik jawki jest skonstruowany na wysokie obroty ma wiekszy ze tak powiem wstrysk paliwa (dysze, srednica dolotu do cylindra, srednica ktora otwiera przepustnica) Jezdzilem naprawde duzo rometem(023) i ogarem( silnik jawki) i na malych obrotach silnik rometa jest mocniejszy ale nie osiaga predkosci takich jak ogar 200 czy jawka ( inne obroty i skrzynia 3) Jezdzilem tez ogarem 200 z gaznikiem rometa ( taki jak w 023 ) motor mial lepsze wolne obroty, czystrza prace mniejsze spalanie, mniejsze przyspieszenie (nie wkrecal sie tak na obroty ale to nic dziwnego bo mniejszy wtrysk) ale umial sie rozpedzic. Rozpedzal sie do mozna powiedziec tych samych predkosci co na oryginalnym silniku ale gorzej przyspieszal, mial inne dawkowanie paliwa. Nie wiem nad czym wy kombinujecie. Obojetnie co byscie robili to jawka moze minimalnie powiekszy osiagi a znacznie wzrosnie spalanie ten gaznik jest bardzo zacofany i przez niego paliwo sie przelewa po prostu....TO TYLKO 2T I W DODATKU ok 50 CM3 cudow nie bedzie

Autor:  omnia2005 [ Wto Cze 26, 2007 2:34 pm ]
Temat postu: 

molesta - Sorrki ale pierwsze zdanie jest dla mnie nie zrozumiale, a już kilka lat mówię w tym języku <z jezorem>

Autor:  Garry1 [ Wto Cze 26, 2007 3:21 pm ]
Temat postu: 

chodzi mu o to ze przeciwwagi nie sa symetryczne tylko w jednym miejscu sa grubsze a w drugim ciensze

Autor:  Wojterr [ Śro Cze 27, 2007 10:33 am ]
Temat postu: 

w silniku KOmara wał jest jak wibrator ... niema pełnego koła a jest przeciwaga ...dlatego tak nim wibruje :) ... moim zdaniem wał pełny jest lepszy bo ma większą siłe odśrodkową ... co za tym idzie - większe obroty

Autor:  19pikus [ Śro Lip 04, 2007 11:15 am ]
Temat postu: 

[quote="molesta"]Co wy tu mówicie <hahaha>. Po pierwsze silnik jawki (Jawa 223)ma co prawda 1,4 ale kW !!! (czyli kilo watów mocy) co w przeliczeniu daje około 2 konie mechaniczne. Obroty tego silnika dochodzą do 4500 obr/min. Silnik ten w ramie rometoskiej może osiągnąć w zalerzności od danego modelu 60km/h, może i więcej niewykluczam (oficjalnie podają 50km/h) Po drugie silnik rometoski (dezamet 023)osiąga moc 1,25 kW, co daje około 1,7 konia mechanicznego. Obroty tego silnika dochodzą do 4800 obr/min !!! Oficjalne żródła (w moim przypadku książka) podaja ze ten silnik w motorowerze np. ogar 205 może maksymalnie jechać 45 km/h.


Miał ktos silnik Dezamet z 3 biegową skrzynią biegów?? Niemusicie odpowiadac na pytanie. Ja miałem ten silnik jee i róznica oprócz tego ze ma 3 biegi jest zazadnicza gdyż ten silnik w porównaniu,od silnika polskiego 2 biegowego jest dużo mocniejszy.

Rozebrałem silnik 3 biegowy i okazała się rzecz niesamowita. CISZA Silnik ten ma dużo większy i dużo cięzszy wał niż ten silnik 2 biegowy. Mało tego wał ten ma bardziej okrągły kształt.

A i nieodchudza się wału !! Ba powinno się dożyć do tego aby wyeliminować złośliwą pojemność skrzyni korbowej.

" TYLKO 2T I W DODATKU ok 50 CM3 cudow nie bedzie"

z silników 50cm3 można nawet osiągnąć 11 koni mechanicznych jee .
Ostatnio nawet widziałem silnik simsona s51 kóry był stuningowany do tych 10 koników
mam nawet artykuł pokazujący jak w mniej lub bardziej skąplikowany spsób podnieść moc naszych jednośladów może umieszcze pare cytatów tu na forum. <faja>

Autor:  =XawiD= [ Śro Lip 04, 2007 12:47 pm ]
Temat postu: 

19pikus, wał się odchudza, ale za to należy zastosować podkowę, która zmniejsza objętość skrzyni korbowej.

Autor:  SzyMZek [ Śro Lip 04, 2007 3:35 pm ]
Temat postu: 

19pikus tylko silnik 019 ma większy gażnik, cylinder z większymi kanałami itd.....

Autor:  Garry1 [ Czw Lip 05, 2007 11:07 am ]
Temat postu: 

gaznik sporo nie jest wiekszy a cylindry sa raczej te same...

Autor:  =XawiD= [ Czw Lip 05, 2007 6:01 pm ]
Temat postu: 

garry1 napisał(a):
gaznik sporo nie jest wiekszy



Mylisz się...

garry1 napisał(a):
cylindry sa raczej te same...



Całkiem inne...

Autor:  SzyMZek [ Czw Lip 05, 2007 6:28 pm ]
Temat postu: 

garry1 nakręć nakrętke tłumik od 023 do 019 :P Bez przetoczenia nie da rady :P

Autor:  MaximusResetus [ Śro Lip 25, 2007 7:25 am ]
Temat postu: 

Dziś w nocy dostałem natchnienia (jak byłem już porządnie wstawiony <piwo> ) i doszedłem do wniosku że to na jakie obroty wkręca się silnik zależy też głownie od skoku tłoka, czyli od odległości swożnia korbowodu od środka korbowodu. im mniejsza tym większa prędkość obrotowa. Sęk tylko w tym że tego już raczej nikt nie zmieni...

Autor:  korneliuszo [ Śro Lip 25, 2007 11:59 am ]
Temat postu: 

MaximusResetus, No to jest prawda teraz to skojarzyłem.

Mamy taki wał od jawki i obliczmy dla niego średnią wartość poruszania się tłoka.

Nie możemy ją zwiększać bez końca bo materiał nie wytrzyma.

Z tego wynika, że prędkość tłoka jest równa (może trochę mniejsza) od tych w skuterach (wyższe obroty)

Autor:  miki1002 [ Śro Lip 25, 2007 12:28 pm ]
Temat postu: 

MaximusResetus napisał(a):
wkręca się silnik zależy


Zalezy od rozmeiszczenbia kanałów w tuleji i tyle

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/