Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tunning wg. Sałka Co z tą podkową (wypełniaczem)?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tunning-wg-sa-ka-co-z-t-podkow-wype-niaczem-t587.html
Strona 1 z 2

Autor:  omnia2005 [ Pią Paź 07, 2005 6:52 pm ]
Temat postu:  Tunning wg. Sałka Co z tą podkową (wypełniaczem)?

Tunning wg. T. Sałka
Jak w opisie
Czy ktoś ma cos takiego u siebie w moto
Proszę o szczegóły rozwiązania tech.

Autor:  szkart [ Pią Paź 07, 2005 7:09 pm ]
Temat postu: 

dobra sprawa zmniejsza pojemnosc komory korbowej przez co jest widoczny wzrost mocy.

Autor:  omnia2005 [ Nie Lis 13, 2005 12:24 pm ]
Temat postu: 

---------- 19:28 07.10.2005 ---------- To wiem
Zamieszczając ten post na forum liczę na odpowiedź osób, które mają u siebie coś takiego Ja sam zrobię to na 100% Problem tkwi w tym, że opis Sałka jest dość "suchy"
Po to jest forum by wymieniać "D*O*ś*W*I*A*D*C*Z*E*N*I*A
Tak więc proszę doświadczonych o opisy
Pragnę uniknąć błędów, jakie mógłbym popełnić podczas przeróbki
Chodzi o to, że opisywana modyfikacja narusza kartery
Chciałbym to zrobić po zebraniu dostatecznej ilości informacji od ludzi, którzy to zrobili
Sam podejmę decyzję ale dajcie mi szansę na zebranie info.
Z góry dzięki ---------- 19:30 ---------- Ps. Koszty nie mają znaczenia Zbierałem kasę (nie przepiłem...) <spoko> ---------- 11:22 13.11.2005 ---------- No i robię podkowę Od czsu gdy ktoś na forum umieścił linki do czeskiej stronki i mogłem pokazać znajomemu jak to wygląda robota wre. Tylko jeszcze muszę silnik rozpołowić i dać do dopasowania - podobno każdy silnik jest troszkę inny jeśli chodzi o wymiary Reszta według Sałka
Koszt około 30 PLN z tym że jeszcze muszę materiał skombinować na oddanie Na zdjęciu jest link do tej czeskiej strony Ja sam czeskiego nie znam ale same zdjęcia już są ok ---------- 11:24 ---------- No i robię podkowę Od czsu gdy ktoś na forum umieścił linki do czeskiej stronki i mogłem pokazać znajomemu jak to wygląda robota wre. Tylko jeszcze muszę silnik rozpołowić i dać do dopasowania - podobno każdy silnik jest troszkę inny jeśli chodzi o wymiary Reszta według Sałka
Koszt około 30 PLN z tym że jeszcze muszę materiał skombinować na oddanie Na zdjęciu jest link do tej czeskiej strony Ja sam czeskiego nie znam ale same zdjęcia już są ok

Autor:  szkart [ Pią Lis 18, 2005 11:50 pm ]
Temat postu: 

podkopwe najlepiej wykonac z duraaluminum

Autor:  Michal200 [ Czw Paź 05, 2006 1:43 pm ]
Temat postu: 

Czy jest szansa żeby zrobić podkowe domowymi sposobami tzn. wiertarka, szlifierka stołowa, pilniki do metalu, brzeszczoty ??

Autor:  Olo [ Czw Paź 05, 2006 1:46 pm ]
Temat postu: 

wszystkim da się zrobić:P tylko trza umieć. poczytaj na stronce artizza jak ją zrobić

Autor:  Z3US [ Nie Maj 25, 2008 4:53 pm ]
Temat postu: 

szkart napisał(a):
podkopwe najlepiej wykonac z duraaluminum

Hahahahahaha, zdobądź duraluminium to masz u mnie krate piwa... Podkowa przeciez nie przenosi zadnych obciazen, to jest statyczny element. Wystarczy zwykle aluminium, lub inne materiał wystarczajaco sztywny i nie zmieniajacy wymiarow pod wplywem temperatury. Pilnikiem to sobie paznokcie mozna szlifowac. Podkowa to precyzyjny element, ktory wykonuje się na tokarce ew na obrabiarce CNC.

Autor:  omnia2005 [ Nie Maj 25, 2008 5:29 pm ]
Temat postu: 

Skoro ktoś wywołał temat z października 2005 roku to może i ja się wypowiem
Podkowę mam z aluminium Ciężko było z dorobieniem ale to inna historia
Najważniejsze są mocowania podkowy tzw. kołki. Jak wiadomo kartery jawki nie mają zbyt grubych ścianek. Trudno jest zamocować coś tak by nie doszło do rozszczelnienia komory korbowej. Od razu mówię Wszelkie prace ręczne odpadają To musi być robota tokarza.
Dla tych, którzy widzieli kiedyś kartery jawki mój opis będzie prosty. Cała historia z mocowaniem podkowy polega na tym, że podkowa musi zostać umocowana bardzo mocno w karterach. Gdyby mocowania nie wytrzymały i podkowa przesunęłaby się to mogiła. Momentalnie zatrzyma się silnik a kierowca leci przez kierownicę. Sałek wskazuje miejsca gdzie mają być mocowania ale moim zdaniem należy to trochę zmodyfikować. Po co bowiem osłabiać kartery w miejscu gdzie mają takie cienkie ścianki. Tuż przy miejscach mocowania śrub odlew jest najgrubszy. Właśnie tam warto wyznaczyć punkty mocowania

Druga sprawa - tokarz wykonujący podkowę niestety nie wykonał swojej pracy solidnie. Kołki mocujące nie były zamocowane solidnie w osi podkowy co oznaczało konieczność bardziej uważnego dopasowywania. W praktyce wyglądała to tak, że dwa kołki są mocowane bardziej w lewym karterze, a pozostałe w prawym. Image

Autor:  Z3US [ Nie Maj 25, 2008 5:44 pm ]
Temat postu: 

Wsadz wal z podokwa, zloz kartery i sprawdz czy wal sie kreci w ogole...

Autor:  omnia2005 [ Nie Maj 25, 2008 5:53 pm ]
Temat postu: 

Z3US napisał(a):
Wsadz wal z podokwa, zloz kartery i sprawdz czy wal sie kreci w ogole...


Nie doceniasz mnie Ja to już mam zrobione. To jest opis pewnego etapu prac...

Autor:  apollan [ Nie Maj 25, 2008 6:49 pm ]
Temat postu: 

Myślałem nad nagwintowaniem otworów w podkowie, wkręceniem bolców i umieszczeniem tak jak normalnie. Co o tym sądzicie?

Autor:  Z3US [ Nie Maj 25, 2008 7:27 pm ]
Temat postu: 

Najlepiej byłoby tak zrobić.

Autor:  Ziuton [ Nie Maj 25, 2008 8:06 pm ]
Temat postu: 

Jak ja miałem cylek 60 splanowana głowice i to podkowę to efekt naprawde był niezly .


apollan napisał(a):
nad nagwintowaniem otworów w podkowie, wkręceniem bolców


no dokładnie malutkie śrubeczki

Z3US napisał(a):
Wsadz wal z podokwa, zloz kartery i sprawdz czy wal sie kreci w ogole...


no ja tak robiłem dużo razy, chciałem wszystko wymierzyć idealnie

Autor:  Z3US [ Nie Maj 25, 2008 8:09 pm ]
Temat postu: 

Jak pomysle ile dziesiatek razy skladalem i rozkladalem przy robieniu otworow w karterach na kolki... Precyzja to precyzja =P Trzeba sie omordowac =P

Autor:  apollan [ Pon Maj 26, 2008 8:02 am ]
Temat postu: 

Z3US napisał(a):
Najlepiej byłoby tak zrobić.


Dzięki.

Ziuton napisał(a):
apollan napisał/a:
nad nagwintowaniem otworów w podkowie, wkręceniem bolców


no dokładnie malutkie śrubeczki


Dzięki.

Myślę, że 4 bolce wystarczą? Jak myślicie? W sumie, jeśli wał nie przytrze o podkowę(czyli będzie dobrze ustawione), to nie powinno się nic z tym dziać. Czym proponujecie wykonać otworki w karterach?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/