Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 1:37 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tłumik
PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 2:40 pm 
Hej mam takie pytanko: Czy jak założe tłumik od motoru wsk do motorynki to czy doda to troche mocy??


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 2:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Odejmie... Przeczytaj zasadę działania silnika T2 to się dowiesz...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 6:52 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Ostatnio wcieliłem w życie jeden z moich zwariowanych pomysłów i wygląda na to, że zdał w pełni egzamin.
Kup na Allegro taki wentyl http://www.allegro.pl/item215407283_rev ... ar_fv.html
Postaraj się o zapasowy tłumik szmerów ssania na gaźniku (aby nie niszczyć oryginalnego).
Kup osiem baterii R14 i połącz je szeregowo tak aby było 12V. Potrzebny będzie jeszcze
wyłącznik elektryczny, który będzie można umieścić na kierownicy. Rozbierz zapasowy
tłumik szmerów ssania. Przykręć wentyl do tej połówki, która mocowana jest na gaźniku.
Wystarczą dwie śruby po przekątnej wentyla. Musi być on tak zamocowany aby powietrze
nadmuchiwał przez otwór na gaźnik-strzałka na obudowie wentyla skierowana w kierunku
gaźnika. Z samego gaźnika musisz zdemontować filtr siatkowy. Teraz zajmij się drugą połówką
tłumika szmerów ssania. W tylnej ściance wytnij kwadrat o boku 5cm. Od środka wklej na tylnej ściance (tam gdzie wyciąłeś kwadrat) kawałek włókniny stosowanej w filtrach do okapów (grubość 5mm). Ten kawałek filtru musi być większy od kwadratu, który wyciąłeś.
I w ten oto sposób masz filtr powietrza, który zastąpi zdemontowany z gaźnika.
Teraz skombinuj pojemnik do którego wsadzisz baterie. Mnie udało się znaleźć pudełko,
w którym baterie są umieszczone w dwóch rzędach po cztery sztuki w jednym rzędzie.
W lewym rzędzie baterie są umieszczone plusami do góry, a w prawym odwrotnie czyli
plusami w dół a minusami do góry. Na dole pudełka wystarczy dać blaszkę, która połączy
minus baterii lewego rzędu z plusem baterii prawego rzędu. Baterie w obydwóch rzędach
muszą ściśle przylegać do siebie aby zapewnić połączenie elektryczne. U góry pudełka
wystarczy dopasować dwie blaszki z przylutowanymi przewodami i mamy zasilanie 12V
potrzebne do napędzenia wentyla. W mojej drynce pojemnik z bateriami umieszczony
jest w dorobionym bagażniku do którego przymocowana jest lampa od wski ze światłem
stopu. Teraz możesz przymocować wyłącznik do kierownicy. Musi to być wyłącznik, którego
styki odizolowane są od masy motoru. Aha zapomniałem o ważnej sprawia - usuń niepotrzebną przegrodę w tłumiku szmerów ssania oraz zalej silikonem stare otwory, którymi powietrze dostawało się do tłumika. Teraz możesz obciąć wtyczkę przy wentylu i
wyprowadzić przewody na zewnątrz od strony tłumika wydechu. Potrzebna będzie mała
podwójna kostka elektryczna. Delikatnie odizoluj czarny i żółty przewód od wentyla (wystarczy pół centymetra) i podłącz po jednej stronie kostki. Weź pudło z bateriami i minus od baterii podłącz do czarnego przewodu po drugiej stronie kostki. Plus od baterii
dotknij do przewodu żółtego. Jeżeli wentyl zacznie się szybko obracać i poczujesz strumień
powietrza wydostający się na zewnątrz - to jest wszystko OK. Teraz zdemontuj oryginalny
tłumik szmerów ssania oraz filtr siatkowy i załóż na razie tylko połowę przerobionego z wentylem. Wcześniej po sprawdzeniu musisz odłączyć baterie. Umieść pojemnik z bateriami
w miejscu docelowym i poprowadź przewód od plusa do jednego styku wyłącznika na kierownicy. Od drugiego styku wyłącznika poprowadź przewód do kostki wentyla i podłącz
do żółtego przewodu. Podłącz minus od baterii do czarnego przewodu przy kostce wentyla.
Użyj wyłącznika na kierownicy i sprawdź czy wentyl działa. Jeżeli tak to go wyłącz.
Opisz albo zapamiętaj w której pozycji wyłącznika wentyl jest włączony. Owiń kostkę taśmą
izolacyjną tak aby nie dowarła do masy. Poukładaj przewody i zamontuj drugą połówkę
przerobionego tłumika szmerów ssania. Wyprowadź "potwora" na świeże powietrze i odpal
silnik bez włączania wentyla. Rozgrzej silnik - ruszaj do boju - jedynka - dwójka - pełny gaz
i jak silnik wejdzie na obroty to włącz wentyl. Powinieneś odczuć że silnik po włączeniu wentyla wchodzi na wyższe obroty - dostaje więcej powietrza. W mojej drynce musiałem
podnieść iglicę w gaźniku na 3-ie wycięcie i lekko wkrętem wzbogacić mieszankę.
Pozostaje tylko ustawić wolne obroty i po robocie. Dopiero gdy wymieniłem kolanko i tłumik
motorek ożył. Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest szybszy od nieprzerobionego.
Powodzenia w przeróbkach. Polecam to rozwiązanie. Praktycznie oddławia ono silnik.
P.S.
Tłumik i kolanko są od poczciwej WSK-i. Niedawno założyłem gaźnik 13mm od trzybiegówki. Ciekawe jak by ten patent zdał egzamin przy simsonie i jawce.
Gdyby trafił się egzemplarz z 12-to woltowym aku - niepotrzebne byłyby baterie.
Wentyl powinien dobrze współpracować z filtrem stożkowym.
Przy samym gaźniku powinien być wentyl, a za nim filtr stożkowy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 1:06 pm 
Offline

Rejestracja: Pią Lip 27, 2007 1:00 pm
Posty: 1
Miejscowość: kraków
mam simsona sr50 i co mam zrobic zeby nie zmieniając tłumika zrobic aby był basowy <Czytaj>

_________________
kamil@o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 5:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Kumpel wybebeszył tłumik w swoim ogarze - tak, że została pusta rura od
środka.
Potem skombinował 30cm rurki o średnicy wewnętrznej 30mm.
Dorobił nowy dekiel przy wylocie i do tego dekla przyspawał tą rurkę tak
aby cała wchodziła do tłumika. Na zewnątrz dekla wystaje max. 1cm.
Dekiel razem z tą rurką przynitował do tłumika.
Bas ma jak burza. I o dziwo motor nie jest słabszy.
Ten sam patent można zastosować w tłumiku simsona.
Gdyby się okazało, że przelot jest za duży to trzeba będzie go trochę przydławić.
Wystarczy na ostatnich 5cm rurki fi 30mm wywiercić dookoła 20 otworów
o średnicy 4mm. Po wywierceniu tych otworów wyczyścić pilnikiem grad po
wiertle i zaślepić końcówkę rurki fi 30mm w tłumiku. Tłumienie można
dostrajać rozwiercając istniejące otwory wiertłem fi 4.5-5.0mm.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów tłumik od simsona a tłumik od wsk

tomekk

3

3629

Nie Gru 25, 2005 4:07 pm

tomekk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tłumik

tomekk

8

4585

Pon Wrz 26, 2005 8:01 pm

Aren Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tłumik

mati590

2

2281

Śro Lis 02, 2005 8:16 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tłumik

Konrad

5

3241

Pią Lip 07, 2006 12:37 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tłumik

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Konrad

38

12607

Nie Sty 07, 2007 1:05 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 36 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 24 Queries | GZIP : Off ]