Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[ Simson] Simson nie pali ;/
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/simson-nie-pali-t10715.html
Strona 1 z 2

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 1:15 pm ]
Temat postu:  [ Simson] Simson nie pali ;/

Witam. Mam simsona 12v platyniarz Enduro. Kiedyś tam padła mi cewka - wymieniłem simek jeździł ciągle. Lecz niedawno zaczeły się problemy. W pierwszy dzien problemów kilka razy miał muła(ja mu gaz a ten sie nie chce wkrecac na obroty), na nastepny dzień musiałem kopnąc kilka razy żeby zapalił, pozniej na nastepny dzien zapalał raz na 100 kopnieć, ale musiałem go trzymać na wysokich obrotach, zeszłem niżej niż polowa manetki = gasł. Potem byłem chory nie miałem jak go naprawić, dzisiaj w ogole juz nie pali 0o. Gaźnik przedmuchany, tłumik drozny(chyba, paliwo dochodzi, iskra jest, filtr przedmuchany sprezarka więc pewne że jest coś z zapłonem. Więc teraz moje pytanie co mogło paśc ? Kondensator czy któraś z cewek ? Acha jak kopie to tam nic nie iskrzy.

Autor:  Olo [ Sob Mar 15, 2008 1:40 pm ]
Temat postu: 

Marvil napisał(a):
iskra jest
a zapłon się nie przestawił?

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 2:06 pm ]
Temat postu: 

Nie jestem pewien ;/ Nie potrafie wyregulować zapłonu ;/.

Autor:  Olo [ Sob Mar 15, 2008 2:11 pm ]
Temat postu: 

A no to inna sprawa :P
http://www.motoliteratura.xpx.pl/album2/pict0099.html
http://www.motoliteratura.xpx.pl/album2/pict0100.html
Tam na którymś zdjęciu masz pokazane jak kontrolować ustawienie zapłonu, czyli te nacięcia maja się pokrywać :) Jeżeli nie będą to masz opisane jak wyregulować :) Albo poszukaj na forum, na pewno było.

[ Dodano: 15 Marzec 2008, 14:13 ]
Ale jak mówisz, że miał muła przy dodaniu gazu to może jednak gaźnik. Może być czysty ale rozregulowany.

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 5:47 pm ]
Temat postu: 

OK. Ide rozebrać gaźnik i go wyregulować, tylko mam małe pytanie. Srubka od wolnych jest ze spreżynka, a ta iglice i srubka od mieszanki gdzie jest schowana?

// Poprostu jeszce nigdy nie musiałem regulować gaźnika/zapłonu bo simek jeździł bezawaryjne(Nielicząc wymiany cewki.) i nie wiem wszystkiego ;(.
EDIT:
Znalazłem tą srubke - ten otwor byl na czubku zaklejony jakimś gównem, nie przypuszczałem że tam głebiej może być srubka :P. Ide postaram sie wyregulować.

EDIT2:
Wyregulowałem, wkreciłem srubke mieszanki do konca wykreciłem 2,5 razy i nic. ;/ Tylko raz na pare kopnieć strzeli z tłumika ;/ Gdy wykreciłem swiece i kopnełem bez swiecy w głowicy przez cylidner dym wyleciał .

Autor:  Olo [ Sob Mar 15, 2008 6:12 pm ]
Temat postu: 

No to zapłon, albo go zalewa. Może też być tak, że świeca jest felerna.

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 6:38 pm ]
Temat postu: 

Na dwoch swiecach sprawdzałem(w tym jedna zapasowa nowiutka NGK). Spróboje na pych zapalić jeszcze jak nie to wyreguluje zapłon.

Ale troche tej regulacji nie rozumiem. Zdejmuje magneto, potem ustawiam tłok w GMP(tzn ile ma pokazywać na szcelinomierzu), nastepnie przerwa na przerywaczu 0,4 cm, potem sprawdzam czy jest tlok nadal w GMP i czy przerywacz ma 0,4 a dalej nie wiem oco chodzi by ustawić stator według znaków na karterze. Simka mam 50 cmm, bez żadnych tuningów.

Autor:  Olo [ Sob Mar 15, 2008 6:45 pm ]
Temat postu: 

Chodzi o to, żeby na 1,8mm przed GMP tłoka platynki zaczynały się rozwierać, a w GMP odległość pomiędzy nimi ma wynosić 0,4mm (oczywiście robi się to w odwrotnej kolejność, najpierw odległość między platynkami, potem wyprzedzenie :))

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 7:04 pm ]
Temat postu: 

Acha czyli platynki maja sie rozwierać gdy tłok bedzie o ~2 milimtery przed GMP, gdy juz tak bedzie mam ustawić przerwe i ustawić tłok w GMP i skrecić magneto tak?.
Acha i te GMP to ile dokładnie i te rozwarcie to tymi srubkami regulować ?? :P

Autor:  romek_s51 [ Sob Mar 15, 2008 7:08 pm ]
Temat postu: 

Odwrotnie. Najpierw ustaw przerwę 0,4mm na platynkach.

GMP - to w skrócie górny martwy punkt tłoka czyli najwyższe jego położenie.
Chodzi o to że platynki powinny zacząć sie rozwierać dokładnie 1,8mm (dla 50ccm) przed najwyższym położeniem tłoka.

Autor:  Marvil [ Sob Mar 15, 2008 7:20 pm ]
Temat postu: 

Acha już rozumiem.
Temat chwilowo wyczerpany, jutro wyreguluje simka i zdam relacji poprzez edycje postu. :P

Autor:  11Malina11 [ Sob Mar 15, 2008 10:39 pm ]
Temat postu: 

Ile masz przejechane KM ?? bo byćmoze Pierscienie na tłoku juz nie daja rady ... simek nawet na rozregulowanym powinien odpalać ale nie wkrecać sie na wysokie sam tak mialem w wsce ale to inna bajka a jak strzela z tłumika to mozliwe ze poszly pierscienie na Tłoku lub poprostu uszczelke Ci wydmuchało :) postaraj sie kompresje sprawdzić

Autor:  Pumba [ Nie Mar 16, 2008 9:40 am ]
Temat postu: 

Według mnie to nie wina pierścieni 11Malina11, palił by i by dzwoniło albo świszczało śmiesznie ;)

Zapłon jak koledzy napsiali to podstawa u mnie był na dodatek jeszcze klin zerwany i simek taż miał muła jeździł szarpał i tylko na wysokich albo na wolnych chodził :)

Jak jest zaduża przerwa na platynach to lipka simson jest wrażliwy na przerwe ...

Zapłon na kreskach ustawiony tylko wtedy jeżeli magneto stojan kratery DDR inaczej lepiej sprawdzić dodatkowo czy jest 1.8 przed GMP :)

Autor:  Manifacturs [ Nie Kwi 06, 2008 3:18 pm ]
Temat postu: 

Olo, Cześć mam pytanie nie wiesz może czy w okolicy jaworzna ktoś naprawia Simsony s51. Potrezbuje naprawić skrzynię biegów.

Autor:  RedDevil [ Nie Kwi 06, 2008 3:31 pm ]
Temat postu: 

Manifacturs napisał(a):
Olo, Cześć mam pytanie nie wiesz może czy w okolicy jaworzna ktoś naprawia Simsony s51. Potrezbuje naprawić skrzynię biegów.
A co się stało ? :D :P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/